Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet

ha|||on

Anbefalte innlegg

vær forsiktig med hva du spørr om nå! rimelig selv destruktivt å sitte på med han gale mannen der notin

Åååå lat at truten du, a... Hehe. Jeg vet ikke hva som er verst:

- blank, svart, uskyldig E30 316i med gode bremser...

eller

- hvitgrønn, skamsenka 535i med "lykt-trakt", tysk politidekor og en snill, hjelpsom ung betjent ved roret... ;)

Jeg ville vel egentlig ikke haika med noen av dem! :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha. Bra prosjekt.. Skjedd noe i det siste eller?

Nja, har vært litt lat et par dager, men har festa framtraversen. Nå trenger jeg bare feste den siste bolten til starteren før jeg kan fylle på olje og prøvestarte med ny oljepumpe. Satser på å få gjort det i helga.

Jeg har forresten forelska meg i noen felger, samme som Otto her på forumet har: Rota Slipstream i 6,5x15 eller 7x16. 15-tommerne er jo helt ypperlig for drifting, 15" gir lav vekt og dekk er billige i innkjøp (195/50-15). Og dessuten er felgene billige, de koster 1500,- stykket i Sverige og rundt 100$,- i USA.

... og slik ser de ut (de fåes i gunmetal! :D):

SlipstreamSmall.jpg

De tror jeg blir tøffe med rosa kant. De har litt høyt innpress (ET40), men jeg har spacere liggende, så jeg lurer på om ikke jeg ryker på noen sånne felgs etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :roll:

vet ihvertfall hvilken bil folk kommer til å le mest av :rolleyes:

bare vent til vi kjører litt parralell du så skal du nok få litt bulker du også :)

da kommer agatamerrapress (aka: driftingpolizei) å moser inn side fleske ditt :titties:

Kuuuule felger forresten! kommer til å kle bilen

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule felger ja, får man de i fem serie innpress? kul svart finish og, evt som du sier å lakke kanten på de. Jeg har nok felger for en stund nå, tror jeg har 8stk 15" felger og 8stk 16" felger :), så jeg forhåpentligvis har med endel ekstra felger med dekk på på eventuelle banetreff.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule felger ja, får man de i fem serie innpress? kul svart finish og, evt som du sier å lakke kanten på de. Jeg har nok felger for en stund nå, tror jeg har 8stk 15" felger og 8stk 16" felger :), så jeg forhåpentligvis har med endel ekstra felger med dekk på på eventuelle banetreff.

impresset på 5 serie og E 30 er jo ca det samme, spm er vel om du får de i 5-bolt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takker for oppbackinga her! thumpsup

Har snødd tjue cm. her ikveld, og brøytebilen har planert så det er helt flatt, fint og jevnt feste overalt. Noen kompiser og jeg har selvfølgelig vært ute og kjørt noen strekker på snø i noen timer i natt med 1602en (den har fått 2liter, ny kasse og ny diff m/sperre), så nå er jeg ganske blid. Har konsa godt og lenge, det går jo hardt når vi tømmer fjerde rundt på veiene her, men 02en er blitt veldig lettkjørt og er fin å styre på gassen uansett hvor fort det går (det er vel kanskje ingen fordel å gå detaljer om slik nattekjøring på snø her på forumet). Begynner det å understyre, er det bare to knepp på clutchen så får man igjen balansen. Men det blir stadig flere kompiser som ikke tør å sitte på lenger.

Men poenget er; de gamle '02ene er kjempefine biler, håper E30 er like bra! :)

Jo da, tnrfd, finfin den 360en! Lettkjørt på grus, men manglet jo litt krefter når det begynte å sitte litt bedre og gå litt fortere. Er jo derfor jeg har kjøpt E30en. Men vi fikk jo brukt 360en litt også:.

Trykk her for et lite filmklipp av Volvo 360-satsing på asfalt/grus i et lite industriområde. (Høyreklikk -> Lagre mål...)

Trykk her for et til.

Her er en stolt ha|||on foran 360en (hehe, laget på kødd i russetida, parodi på japansk drifting). Legg merke til nice curbs! :D

pose.JPG

Her etter at vi gjorde litt 8-tallskjøring for moro skyld, det blir jo aldri seriøst på en diger, åpen plass. (til kverulanter: Vi gjør dette kun om natta, da alle har lagt seg og ingen blir forstyrra):

Aprilsnarr026small.JPG

Apropos ledningsnett; har det jeg trenger nå, men trenger å få oversatt noen tyske forkortelser til norsk. Jeg får se på det imorgen.

Ciao! :)

haha.. jeg husker 360`n.. den fikk kjørt seg. husker jeg hadde lyst på rwd da. kjørte den jævla 405`n.. du gjorde meg deppa.

FETT PROSJEKT

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. jeg husker 360`n.. den fikk kjørt seg. husker jeg hadde lyst på rwd da. kjørte den jævla 405`n.. du gjorde meg deppa.

FETT PROSJEKT

Hehe, takker... Ja, morsom bil den 360en, den tålte ekstremt mye. Da jeg hadde den bilen fortalte politiet meg at at Tusenfryd vurderte en anmeldelse etter "uvettig kjøring" på deres eiendom (vi prøvde å hoppe lengst mulig OG lande i sladd). Jeg slapp anmeldelsen, men fikk bot for at bare corden var igjen på bakhjula, men jeg lærte i det minste at Tusenfryd ikke er stedet å leke! Vi får heller forsøke å kjøre på plasser som er isolert fra folk flest - det er tydeligvis ikke alle som er like glad i hobbyen vår.

Her byttes det hjul på 360en etter litt vel frisk satsing:

Div%20165.jpg

Smart trekk å selge 405en din, bilene du har nå er ca. 1000 ganger morsommere! thumpsup Var ikke du russ i fjor du også?

Har vært å kjøpt en stor, fin og svart trakt idag. Har tenkt å bytte ut fjernlyslykta på venstre side med en slik en. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takker... Ja, morsom bil den 360en, den tålte ekstremt mye. Da jeg hadde den bilen fortalte politiet meg at at Tusenfryd vurderte en anmeldelse etter "uvettig kjøring" på deres eiendom (vi prøvde å hoppe lengst mulig OG lande i sladd). Jeg slapp anmeldelsen, men fikk bot for at bare corden var igjen på bakhjula, men jeg lærte i det minste at Tusenfryd ikke er stedet å leke! Vi får heller forsøke å kjøre på plasser som er isolert fra folk flest - det er tydeligvis ikke alle som er like glad i den hobbyen vår.

Her byttes det hjul på 360en etter litt vel frisk satsing:

Div%20165.jpg

Smart trekk å selge 405en din, bilene du har nå er ca. 1000 ganger morsommere! thumpsup Var ikke du russ i fjor du også?

Har vært å kjøpt en stor, fin og svart trakt idag. Har tenkt å bytte ut fjernlyslykta på venstre side med en slik en. :D

hehe.. husker på industrien i ski, der filmen er fra. Hva skal man med jekk når man har tilskuere? de er garantert 1000 ganger kulere;)

Var ikke helt russ i fjor, men var med på noen av treffa. fjerna siste rest av fordekka på treffet i ås;) du får si ifra hvis det er herjing en helg. har mye dekk å sladde bort;)

316 med luftinntak i lykta? i like;)

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ordner du dekk, Hans?

Spør forskjellige dekk forhandlere om jeg kan ta brukte dekk, så har jeg en som legger til side ok dekk som blir tatt av kundebiler. Litt av grunnen til at jeg har så mange felger med dekk med meg på treff er at de fleste dekka er ganske slitt fra før, er mest interessert i 225/55 16", kunne jeg fått nye dekk billig hadde jeg vurdert det, feks 300 pr dekk eller noe, kjøpte noen dekk som jeg brant opp i fjor til 500 pr dekk, men jeg følte ikke at det lønte seg, det ene dekket var helt jalla og delaminerte helt, Toyo dekk.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider