Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

:) Litt sent svar på meg her...

 

Hva slags problemer har du hatt med diffbremsen? Du må få ordna dette til sommeren, og ja - vi må på treffe til sommeren! :)

Bytta noe deler inni den, men gleden ble kortvarig. Holdt bare 2 ganger på rudskogen. Tror det var shimsa jeg la inn som var for dårlige eller for dårlig tilpassning på dem. Har nå fått tak i hardere plate og etter tips fra en rally-kar så skal jeg legge dem på annen plassering inni bremsen. Har akkurat gjort dette på en kammerats 535 og der holder det enda. Vi monterte også sammen diffen hans med samme shimsene som jeg brukte i min diff og det holdt kun 1 dag. Så vi får håpe det går bedre denne gangen.

Bruker du e30 noe om dagen eller har den en rolig vintersesong i vente?

Ser du har kjøpt deg R32 også, blir det ikke no tråd om den a?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bytta noe deler inni den, men gleden ble kortvarig. Holdt bare 2 ganger på rudskogen. Tror det var shimsa jeg la inn som var for dårlige eller for dårlig tilpassning på dem. Har nå fått tak i hardere plate og etter tips fra en rally-kar så skal jeg legge dem på annen plassering inni bremsen. Har akkurat gjort dette på en kammerats 535 og der holder det enda. Vi monterte også sammen diffen hans med samme shimsene som jeg brukte i min diff og det holdt kun 1 dag. Så vi får håpe det går bedre denne gangen.

Bruker du e30 noe om dagen eller har den en rolig vintersesong i vente?

Ser du har kjøpt deg R32 også, blir det ikke no tråd om den a?

 

Hilsen Trond

 

Jeg har lest noen tråder på BMWCCN-forumet, der det er flere som bare kjører få runder av gangen og/eller kjører noen rolige runder innimellom - først og fremst for å kjøle diffen. Jeg kan tenke meg at hvis det først slurer kraftig en liten periode går sikkert både olje og lameller fort varmt. KaAz anbefaler å bytte olja veldig ofte, og det er sikkert ikke dumt på en standard lamelldiff heller.

 

Det er vel også lettere å hente inn sladd med en lamelldiff kontra en sveisa sperre, ettersom hjula setter seg lettere igjen. Det er i det hele tatt lite som er bedre enn en passe stram lamelldiff (uten at jeg har kjørt så alt for mye med det selv)! :)

 

Jeg regner med å sette inn E30en i vinter, ja, kaaaanskje jeg lufter den på et isstreff - det hadde vært gøy. Jeg har fire rallypigghjul, men jeg tror ikke jeg får på 13" framme med mindre det er litt spesielle felger.

 

Vi får se - kanskje det kommer en tråd om R32'en. Får vente til jeg får tid til å kose litt med den og montere intercooler og rosa dekaltrimming. ghey.gif

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest noen tråder på BMWCCN-forumet, der det er flere som bare kjører få runder av gangen og/eller kjører noen rolige runder innimellom - først og fremst for å kjøle diffen. Jeg kan tenke meg at hvis det først slurer kraftig en liten periode går sikkert både olje og lameller fort varmt. KaAz anbefaler å bytte olja veldig ofte, og det er sikkert ikke dumt på en standard lamelldiff heller.

 

Det er vel også lettere å hente inn sladd med en lamelldiff kontra en sveisa sperre, ettersom hjula setter seg lettere igjen. Det er i det hele tatt lite som er bedre enn en passe stram lamelldiff (uten at jeg har kjørt så alt for mye med det selv)! :)

 

Jeg regner med å sette inn E30en i vinter, ja, kaaaanskje jeg lufter den på et isstreff - det hadde vært gøy. Jeg har fire rallypigghjul, men jeg tror ikke jeg får på 13" framme med mindre det er litt spesielle felger.

 

Vi får se - kanskje det kommer en tråd om R32'en. Får vente til jeg får tid til å kose litt med den og montere intercooler og rosa dekaltrimming. ghey.gif

Får prøve å se om diffen holder til sommer'n. Kanskje det hadde vært en ide å montert tempmåler på den? Må ta litt mer hensyn kanskje. Har ikke kjørt mde sveisa diff annen enn på jordet jeg, så jeg veit ikke åssen den oppfører seg på tørt føre, men er noe i det du sier at en lamellbrems vil bli litt snillere tror jeg.

Iskjøring er virkelig morro, har kjøpt en 525 delebil som skal kjøres på isen i vinter :)

Haha.. rosa dekaler blir knall det :) Blir vel kanskje en liten sladd i ny og ned med denne bilen også?

Har du noen flere bilder av e30 som du kunne slegt ut her eller?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å se om diffen holder til sommer'n. Kanskje det hadde vært en ide å montert tempmåler på den? Må ta litt mer hensyn kanskje. Har ikke kjørt mde sveisa diff annen enn på jordet jeg, så jeg veit ikke åssen den oppfører seg på tørt føre, men er noe i det du sier at en lamellbrems vil bli litt snillere tror jeg.

Iskjøring er virkelig morro, har kjøpt en 525 delebil som skal kjøres på isen i vinter :)

Haha.. rosa dekaler blir knall det :) Blir vel kanskje en liten sladd i ny og ned med denne bilen også?

Har du noen flere bilder av e30 som du kunne slegt ut her eller?

 

Hilsen Trond

 

Tempmåler på diffen er sikkert ikke dumt. Hvis du spenner den opp slurer den vel også mindre = mindre varme? :)

 

Min gode venn Marius går over forstilling:

 

IMG_4128.jpg

 

Her er det vår testsjåfør som tester forstilling på lukket område:

 

crockett%20007_800.jpg

crockett%20011_800.jpg

7-800.jpg

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Godt nyttår! :crazysant

 

Jeg hadde planer om å få laget noen braketter til det fremre stab.-staget i , bytte dynamoen og evt. kjøpe noen 9x16 juleferien, men alt sammen kokte jo selvfølgelig bort i grøten. Hehe. Men det har vært en fin ferie, og det håper jeg alle andre også har hatt! :)

 

// ha|||on

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :crazysant

 

Jeg hadde planer om å få laget noen braketter til det fremre stab.-staget i , bytte dynamoen og evt. kjøpe noen 9x16 juleferien, men alt sammen kokte jo selvfølgelig bort i grøten. Hehe. Men det har vært en fin ferie, og det håper jeg alle andre også har hatt! :)

 

// ha|||on

 

 

Ang. de brakettene...Vi snakket jo litt om det i julen... Jeg kan godt lage de for deg ,men skulle hatt en tegning eller en mal, så jeg evt. kan få tegnet de i CAD...

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. de brakettene...Vi snakket jo litt om det i julen... Jeg kan godt lage de for deg ,men skulle hatt en tegning eller en mal, så jeg evt. kan få tegnet de i CAD...

 

Helt knall! :) En mal kommer forhåpentligvis din vei om ikke så altfor lenge.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest noen tråder på BMWCCN-forumet, der det er flere som bare kjører få runder av gangen og/eller kjører noen rolige runder innimellom - først og fremst for å kjøle diffen. Jeg kan tenke meg at hvis det først slurer kraftig en liten periode går sikkert både olje og lameller fort varmt. KaAz anbefaler å bytte olja veldig ofte, og det er sikkert ikke dumt på en standard lamelldiff heller.

 

Det er vel også lettere å hente inn sladd med en lamelldiff kontra en sveisa sperre, ettersom hjula setter seg lettere igjen. Det er i det hele tatt lite som er bedre enn en passe stram lamelldiff (uten at jeg har kjørt så alt for mye med det selv)! :)

 

Jeg regner med å sette inn E30en i vinter, ja, kaaaanskje jeg lufter den på et isstreff - det hadde vært gøy. Jeg har fire rallypigghjul, men jeg tror ikke jeg får på 13" framme med mindre det er litt spesielle felger.

 

Vi får se - kanskje det kommer en tråd om R32'en. Får vente til jeg får tid til å kose litt med den og montere intercooler og rosa dekaltrimming. ghey.gif

 

Vil det ikke være lettere med sveisa diff da? Da vil bilen oppføre seg nøyaktig likt hver gang siden den uansett sperrer 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke være lettere med sveisa diff da? Da vil bilen oppføre seg nøyaktig likt hver gang siden den uansett sperrer 100%.

 

Lettere å hente inn, mener du?

 

På DriftWorks har jeg lest noen diskusjoner hvor man mener at ettersom hjulene hele tiden går like fort rundt vil de ha vanskeligere for å sette seg. På en helt åpen diff vil jo hjulene ha lettere for å sette seg når du clutcher og sladder, fordi de følger underlaget mye bedre og derfor ikke tvinges til å slippe (som med en sveiset diff).

 

Jeg har bare kjørt med lamellsperre noen få ganger på en E28, så det hadde vært gøy å prøvd en bra lamellsperre på E30en slik at jeg kan finne ut om det jeg fabler om er noe tess... :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår