Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet

ha|||on

Anbefalte innlegg

Heisann.

Hvordan gikk det med 316 merket på bakluka? Håper det blir noe av det.

Hehe, foreløpig er den emblemfri, men vi får se... Kanskje jeg monterer originalt 320i-emblem for å få den til å se så original ut som mulig.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vet du om det tallet på svinghjulet er med clutch???

jeg driver med en s50b30 turbo og skal ha alu svinghjul og 3plata tilton clutch.

org innsug og custom grenrør.

sparer nok kansje noen kg men tror det veier opp med ic og rørgater++

noen som vet vekrtordelingen på en M3 og evt en 318is e36

Hva slags svinghjul skal du ha, og hvor mye veier det?

Det finnes flere forskjellige svinghjul til M20, jeg har svinghjul fra M20B20 og dette er betydelig lettere enn tilsvarende fra M20B25. Jeg tipper B20-svinghjulet veier rundt halvparten av det originale, blytunge dobbelmassesvinghjulet til S50. Jeg har clutch fra E30 M3 (S14) for å hjelpe ytterligere på vekta.

Når det gjelder vektfordeling på bilen har jeg kjørt min 318is på vekta en gang (med meg inni, bilen var relativt tom for skrot, men jeg husker ikke hvor mye bensin jeg hadde på tanken), og den veide inn på nesten 50/50. Jeg mener det var litt over 10 kilo ekstra framme eller noe i den dur. Med den hissige turbinen du skal ha på blir nok is'en din litt mer framtung ;)

Jeg regner med at du skal fjerne aircondition, luftpumpe osv. på din bil, og det hjelper jo på vekta over forakselen. Regner med at du også skal ha batteriet baki, fuelcell, osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om det tallet på svinghjulet er med clutch på s50b30???

jeg driver med en s50b30 turbo og skal ha alu svinghjul og 3plata tilton clutch.

org innsug og custom grenrør.

sparer nok kansje noen kg men tror det veier opp med ic og rørgater++

noen som vet vekrtordelingen på en M3 og evt en 318is e36

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
En av favorittene på treffet. Gromt kjørt! :P Så ut til å funke bra og?

Jepp, har virka fint nå! Jeg har planer om å gå over litt ting i drivverket, ta et olje+filter-skift og montere hovedstrømbsryter før neste treff. Har også tenkt å heve stolen litt, jeg har montert en bøttestol som for øyeblikket sitter litt for lavt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det deg! ;) for en satsing på banen! du kasta bilen mot meg før ved depoet for og få sleg ,ble litt nervøs vær gang hehe ;)kjerningene som sto der.hahah han er gæren as :)

hvor mye krefter er det under panseret?250hk?

Hehe aneglsmili

Motoren skal originalt ha 286hk, jeg aner ikke hva det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja det er såpass med hester ja ;)

det e36 m3 motoren dere bruker .trodde det var e30 rekke seksern jeg hehe med litt fin trim :)

Ps du som turer rundt i skylinen med prøveskilter om morgen når får jeg skal på jobb rundt langhus?

Det er det nok ikke, hvilken farge er det på den du har sett, og vet du om det er en R32 eller en R33?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har null peil på skyline veit at den var hvit,har veldig lite interesse for skyline.beklager.sikkert grom bil det.men en masta 323f har mer personlighet,beklager.

Var hvit med prøveskilter mener jeg og huske.

Hehe, ingenting å beklage for. Smaken er jo forskjellig. :)

Selv synes jeg imidlertid R32 med litt mods er en spenstig bil, uansett om den har personlighet eller ikke... ;)

Du som er inne i OMC, vet du om det er lov å kjøre med andre biler enn Opel på treffet 9.-10. juni? Dersom BMW'en er istand hadde det vært artig å kjøre der! Tipper de ikke er så strenge på sladding..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ingenting å beklage for. Smaken er jo forskjellig. :)

Selv synes jeg imidlertid R32 med litt mods er en spenstig bil, uansett om den har personlighet eller ikke... ;)

Du som er inne i OMC, vet du om det er lov å kjøre med andre biler enn Opel på treffet 9.-10. juni? Dersom BMW'en er istand hadde det vært artig å kjøre der! Tipper de ikke er så strenge på sladding..?

Svarer jeg. Ser ut til å være lov det ja. Sjekk ut treffprogrammet på happenings forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider