Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet

ha|||on

Anbefalte innlegg

• Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, kjører med sveisa sperre!

'ton' her på forumet (hvit RPS13 180SX) og jeg lå litt etter hverandre nå på det siste treffet, og han har lagt ut en liten filmsnutt. Tenkte jeg skulle legge den her dersom noen vil se:

Venstreklikk: http://video.google.com/videoplay?docid=-4114786468198703836

Er spent på filmen din, Supraguy! :)

Litt OT: Nye bilen til Volcom var heftig, han er bra dyktig på å kjøre! Hadde vært gøy å se en parallell av Volcom og Moen.

:hello:

Kommer nok mer film snart, hvis jeg gidder. Har noe film fra S'en og litt mer inboard. Veit ikke helt hva jeg driver med på den filmen her da. :wonder Bare rører ser det ut som. Jeg ble vel kanskje litt for opptatt av å se på den syke mannen som lå foran meg...:thumb Hehe...

Bare røra hele dagen uansett jeg da. De rundene bilen endelig funka så begynte jeg å snurre.. Ugg. Vi får ta det igjen neste gang.

Den svarte s14 så skummel ut ja.. Fikk ikke sett han kjøre, men hørte snakk om noen syke vinkler inn mot depoet. Får håpe noen har filma og legger ut. Vil se...

Det ligger forresten to filmer fra vi fulgte deg på google, ha|||on... Her er nr 2: Video google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok mer film snart, hvis jeg gidder. Har noe film fra S'en og litt mer inboard. Veit ikke helt hva jeg driver med på den filmen her da. :wonder Bare rører ser det ut som. Jeg ble vel kanskje litt for opptatt av å se på den syke mannen som lå foran meg...:thumb Hehe...

Bare røra hele dagen uansett jeg da. De rundene bilen endelig funka så begynte jeg å snurre.. Ugg. Vi får ta det igjen neste gang.

Den svarte s14 så skummel ut ja.. Fikk ikke sett han kjøre, men hørte snakk om noen syke vinkler inn mot depoet. Får håpe noen har filma og legger ut. Vil se...

Det ligger forresten to filmer fra vi fulgte deg på google, ha|||on... Her er nr 2: Video google

Nei nei, det er jo ikke du som rører her, du må jo ikke legge ut film av at jeg snurrer! :D Nothing to see here, move on, please :D

Jeg snurra endel på fredag, klarte liksom ikke få noe flyt selv. Får bare kjøre mer. Neste gang får jeg valse buene og hive på 9" asfaltslicks rund baut! Da tenker jeg vi snakker krengetog...

(Hehe, neste gang tror jeg jeg hverken skal si 180 eller 200, men i stedet bare S13... Hehe)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer film er på vei! Har smelt sammen en liten snutt i fart nå. Er oppe på google, men må "godkjennes" før den er tilgjengelig. Er forhåpentligvis klar i løpet av kvelden. Filmen ble særdeles lite seriøs da, men men... Er grenser for hvor bra det blir med Windows Movie Maker! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer film er på vei! Har smelt sammen en liten snutt i fart nå. Er oppe på google, men må "godkjennes" før den er tilgjengelig. Er forhåpentligvis klar i løpet av kvelden. Filmen ble særdeles lite seriøs da, men men... Er grenser for hvor bra det blir med Windows Movie Maker! :rolleyes:

Mye kul kjøring av dere to, og kult at dere filmer.. Men klipp flere ting sammen i en litt lengere film og få den til nedlasting eller? :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treff-film eksperten har talt! Har en sådan film klar i løpet av natten til deg ;) Blir nok på google igjen da, desverre.. Har ikke orka å ordne med noe egen plass ennå, så da blir det sånn. Har en stygg mistanke om at ha|||on kommer med en egen og! Goody!! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Hei sveis, en liten juleupdate her. :)

Har brukt gårsdagen til å rive ut endel unødvendige ting av bilen, som dørtrekk, taktrekk, taklukemekanikk, osv. Gruer meg litt til å begynne på asfaltmattene. Har lyst til å leke litt med vinkelsliperen, men må sjekke opp om det jeg har tenkt å gjøre er tillatt.

Har kjøpt inn et sett nye hjul; Rondell 057 9x16. Har litt annet smått og godt på handlelista som jeg tenker å ta etterhvert. Bilen har i hvertfall holdt utmerket hele sesongen, så gjenstår det å se hvordan det holder til neste år. Motoren virker ihvertfall tett og fin.

Ønsker dere alle en fortsatt god jul (eh, romjul) og et godt nytt år!

1286-150x900santa_christmas_displays-s-39_a_bmw_santa_outdoor_christmas_decorations_and_cut_outs_for_garden_christmas_displays.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis, en liten juleupdate her. :)

Har brukt gårsdagen til å rive ut endel unødvendige ting av bilen, som dørtrekk, taktrekk, taklukemekanikk, osv. Gruer meg litt til å begynne på asfaltmattene. Har lyst til å leke litt med vinkelsliperen, men må sjekke opp om det jeg har tenkt å gjøre er tillatt.

Har kjøpt inn et sett nye hjul; Rondell 057 9x16. Har litt annet smått og godt på handlelista som jeg tenker å ta etterhvert. Bilen har i hvertfall holdt utmerket hele sesongen, så gjenstår det å se hvordan det holder til neste år. Motoren virker ihvertfall tett og fin.

Ønsker dere alle en fortsatt god jul (eh, romjul) og et godt nytt år!

Heisann!

Morro å høre at alt holdt i sommer. Ikke noe problemer med den sveisa diffen eller noe? Er det letting som er planen nå eller?

Fikk du forresten montert det stabstaget som trengte nye braketter?

Ut fra det jeg så av kjøringa di virka bilen kjørbar og håndterlig, men har du tenkt å forandre noe får sesongen begynner i igjen?

God jul og godt nytt år!

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Morro å høre at alt holdt i sommer. Ikke noe problemer med den sveisa diffen eller noe? Er det letting som er planen nå eller?

Fikk du forresten montert det stabstaget som trengte nye braketter?

Ut fra det jeg så av kjøringa di virka bilen kjørbar og håndterlig, men har du tenkt å forandre noe får sesongen begynner i igjen?

God jul og godt nytt år! May it be a good one!

Hilsen Trond

Jepp, det er letting som er planen. Det hadde vært moro med f.eks. glassfiberpanser, men det er ingen hast. Skal inn med bur, men jeg er litt usikker på hva slags bur jeg vil ha. Et skrubur i Crommolly hadde kanskje vært det beste (men dyrt), så det ser ut til at det blir et Pedersensbur.

Jeg fikk aldri montert stabstaget. Jeg tror kanskje det bidrar til at det er litt dårlig selvoppretting på bilen, men bortsett fra det synes jeg bilen er håndterlig og fin, med unntak av tannstanga. Den er altfor lang, så jeg har kjøpt inn tannstang fra E36.

Bortsett fra det har jeg vel kun kjøpt inn en polyforing i nylon (til diffen). Det neste blir vel hydraulisk brekk, en skikkelig hovedstrømsbryter, bur og belter. Tror jeg skal flytte catchtanken fram for å slippe å lage brannvegg. Målet er å klasse bilen under det nye driftingreglementet.

Har foreløpig ikke hatt noen problemer med sveisa diff, men jeg regner vel med at det sliter endel på bl.a. drivaksler. Så lenge drivakslene holder en sesong er det jo på en måte greit, men det er sikkert lurt å være føre var og ta med en ekstra drivaksel eller to når man reiser på banetreff. Jeg har byttet gummiforingen mellom girkasse og mellomaksel en gang, så jeg tror det er lurt at denne er der mtp. å avlaste drivlinja. En kompis av meg som har den lille diffen til E30 har ryki to stikkaksler i høst, så jeg tror det er ganske stor forskjell i styrke på den store vs. den lille E30-diffen. Jeg ser Kaaz har begynt å levere 2-veis til E30 nå, men det får vente for min del. Jeg tror det er lurere å bruke ti tusen på kjøretrening, dekk og andre modifiseringer.

Godt nyttår til deg også! May it be a good one! :m'm:

/Fredric

P.S.: Hvis noen har staget og leddene mellom rattstammen og tannstanga fra en E36 med servo er jeg veldig interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å høre at alt holdt. Så en film av deg på drift battle, og du lå sinnsykt tight og fint i langsvingen.

Hva synes du om S50n generelt? Hva er bra og hva savner du. Grunnen til at jeg spør er at en S50/S38 skal nedi om ikke lenge, klarer aldri å bestemme meg.

Du skulle vel også lage alu innsug til den motoren din? Noe bilde av det?

Og ang asfaltmatter: Bruk varmepistol og meisel.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å høre at alt holdt. Så en film av deg på drift battle, og du lå sinnsykt tight og fint i langsvingen.

Hva synes du om S50n generelt? Hva er bra og hva savner du. Grunnen til at jeg spør er at en S50/S38 skal nedi om ikke lenge, klarer aldri å bestemme meg.

Du skulle vel også lage alu innsug til den motoren din? Noe bilde av det?

Og ang asfaltmatter: Bruk varmepistol og meisel.

For å si det rett ut: Alu-innsug blir mare pes og ble i mitt tilfelle ingen höydare... Bruker oringialinnsug, og er egentlig blitt litt tilhenger av å holde ting mest mulig originalt. Utfordringen er plass til originalplenumet, og her er det smarteste å bruke en type hydraulisk masterpumpe fra bl.a. E23. Jeg har bremservo fra en gammel 1502 (mye mindre enn orig.), men jeg får fortsatt ikke satt motoren som jeg vil (og må derfor kjøre uten stab-stag framme, det får rett og slett ikke plass).

Jeg skjønner godt at du har problemer med å velge motor. Begge installasjonene har jo fordeler og ulemper som du sikkert vet om. S38 havner litt lenger foran, uten at jeg tror det gjør så mye. S38 har jo også litt mer pulver, men du er jo avhengig av å finne en i god stand. Slik sett tror jeg kanskje det er lettere å finne en S50 som er brukandes, men det kommer jo helt an på hva man kommer over. På S50 kan du jo bruke originale fester og M20-girkasse, men det vil uansett være endel mikk for å få motoren i bilen. Men kommer du over et bra kjøp av enten S38 eller S50: Do it, og sveis sperre. Off you go! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider