Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

har lest hele sheten nå.. blir nok e30 på meg til sommern ja.. må bare finna plass og verktøy tel å skru!:P

 

men fy faen så rå bil!^^ lyst på m3 e36 motor jeg også.. men blir vel 525i motor fra e34 i stedet.. men funker nok å breie litt med det også:)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei jeg skal også koble opp hydraulisk brekk snart, tenkte og bare koble brekket i serie på det bremsrøret som går bak jeg å, det er vell en egen krets til bakhjulene. Men er vell nødt til og ha en slik ventil http://www.kollevold.no/bremsedetaljer/brekk.htm (nederst på siden) viss man skal bruke bremsen samtidig som man drar i brekket?.

 

Heisann, jeg har også hørt at man bør ha denne ventilen. Dersom man ikke bruker en slik vil man ikke klare å trykke inn pedalen etter at man har lagt på brekket, men dersom man begynner å bremse før man drar i brekket skal det visstnok gå å bremse samtidig som man bremser... Det høres uansett tricky ut. Må vel nesten bare prøve og se, men jeg har en følelse av at en slik ventil er en stor fordel. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Du, jeg lurte på noe. Har du chip på den for å unngå nødprgrammet, eller har du løst hastighetssignalet på noe annet vis?

Regner med at det sitter e34 m50 bunnpanne på denna og e28 gummiputer? Hvor mye lengre ned enn traversen havner bunnpanna og hvor langt unna traversen stopper den i forkant?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Du, jeg lurte på noe. Har du chip på den for å unngå nødprgrammet, eller har du løst hastighetssignalet på noe annet vis?

Regner med at det sitter e34 m50 bunnpanne på denna og e28 gummiputer? Hvor mye lengre ned enn traversen havner bunnpanna og hvor langt unna traversen stopper den i forkant?

 

Hilsen Trond

 

 

Hei, jeg har foreløpig ikke koblet til hastighetssignalet, men skal gjøre det på samme måten som Ola gjorde det, dvs. skjøte meg inn på en av speedometerkablene og koble den til en av pinnene inn i hjernen. Jeg husker ikke hvilken pinne det var, men kan finne det ut..?

 

Jepp, E34 M50-bunnpanne, men en miks av E36-motorfeste på ene siden, og et annet uidentifisert motorfeste som jeg fant på andre siden (mulig fra E30 M10 elns). Har spacet de endel for å heve motoren. Har bestilt nye motorfester fra Ireland Engineering (til E36 M50/S50), jeg håper å få de til å passe med noen spacere for å beholde motoren der den står.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har også hørt at man bør ha denne ventilen. Dersom man ikke bruker en slik vil man ikke klare å trykke inn pedalen etter at man har lagt på brekket, men dersom man begynner å bremse før man drar i brekket skal det visstnok gå å bremse samtidig som man bremser... Det høres uansett tricky ut. Må vel nesten bare prøve og se, men jeg har en følelse av at en slik ventil er en stor fordel. :)

 

-freddy, det kan jeg med milde ord bare si er PISS!

Grunnen til at folk sliter med å låse bakhjula er fordi dem har bytta til større bremser bak eventuelt større bremsepumpe, dette har INGENTING med brekket å gjøre. Når brekket ditt står i åpen posisjon så er den ikke "til stedet" bremsevæsklen flyter bare gjennom som om det ikke er noe der. Drar du i brekket så vil den bare trykke all olja fra brekket og bakover. det skjer ingenting fremover.

 

Den brakebias ventilen trenger du KUN om du har større bremser bak enn forran, eller til å justere opp mere trykk bak enn vanlig.

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-freddy, det kan jeg med milde ord bare si er PISS!

Grunnen til at folk sliter med å låse bakhjula er fordi dem har bytta til større bremser bak eventuelt større bremsepumpe, dette har INGENTING med brekket å gjøre. Når brekket ditt står i åpen posisjon så er den ikke "til stedet" bremsevæsklen flyter bare gjennom som om det ikke er noe der. Drar du i brekket så vil den bare trykke all olja fra brekket og bakover. det skjer ingenting fremover.

 

Den brakebias ventilen trenger du KUN om du har større bremser bak enn forran, eller til å justere opp mere trykk bak enn vanlig.

 

Nei nei, snakker ikke om at man sliter med å låse bakbremsene, men at man (visstnok) ikke får bremset med frambremsene samtidig som man brekker. Derfor finnes en slik: http://www.sellholm.se/default3.asp?cid=SET1118. Denne skal stoppe trykket fra å gå fram i hovedsylinderen når man bruker brekket... Jeg vet ikke hvor stort problem det er uten, men Pedersens racing mener det er nødvendig.

 

Bilder kommer! :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har foreløpig ikke koblet til hastighetssignalet, men skal gjøre det på samme måten som Ola gjorde det, dvs. skjøte meg inn på en av speedometerkablene og koble den til en av pinnene inn i hjernen. Jeg husker ikke hvilken pinne det var, men kan finne det ut..?

 

Jepp, E34 M50-bunnpanne, men en miks av E36-motorfeste på ene siden, og et annet uidentifisert motorfeste som jeg fant på andre siden (mulig fra E30 M10 elns). Har spacet de endel for å heve motoren. Har bestilt nye motorfester fra Ireland Engineering (til E36 M50/S50), jeg håper å få de til å passe med noen spacere for å beholde motoren der den står.

 

Kjører ikke du uten vanos hjerne?

 

Nå har jeg ikke testet selv, men det skal være en enorm forskjell på å kjøre uten vanos hjerne kontra med.. Nødsignalet gjør også at vanos ikke fungerer slik den skal, derav blir motoren endel kvikkere når du får bort det signalet.. Men det å kjøre uten vanos, ble iaf forklart til meg som en kjempe forskjell hehe..

Jeg kan prøve å huske på å koble ifra vanos hjernen endag jeg er ute å kjører igjen, så kan vi snakkes på :)

 

ola

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. ;) Er fortsatt litt usikker på hva som gjelder av regler og slikt. Mulig jeg setter bort hele greia til en som kan det, og heller lever litt lenger på brød og vann. Jeg klarer ihvertfall ikke å sveise det selv. :)

Usikker sjøl jeg.. Det står at cusco 6 punkts bur er godkjent, og plutselig lenger ned står det at man må ha dørstrebere?...

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang, brekket så fungerer det vel helt fett så lenge men kun drar i brekket, men så fort man trykker på bremse pedalen for å justere samtidig så napper det i brekket.... Om jeg har forstått det rett...

 

Ja, er vel slik jeg også har fått det med meg.

 

Men, progress! Har akkurat kappet ut soltaket og brent opp en vinkelsliper. Sitter og skal bestille noen spacere og dempertopper og diverse akkurat nå.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har foreløpig ikke koblet til hastighetssignalet, men skal gjøre det på samme måten som Ola gjorde det, dvs. skjøte meg inn på en av speedometerkablene og koble den til en av pinnene inn i hjernen. Jeg husker ikke hvilken pinne det var, men kan finne det ut..?

Ok, trodde motor'n gikk i nødprogram helt til man fikk ordna hastighetssignalet jeg. Er det ikke derfor enkelte sette inninstrument fra e36?

Åssen går det forresten med peilepinne fra e34 og innsuget?

 

Du må gjerne skaffe noen bilder av det du gjør med bilen om dagen.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår