Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jævla rånere,.,, en hånd på rattet,. sette seg midtstilt og tilbakelent!

 

Hvor er wonderbaumen!?

 

Hehehe, tøysekoppen! :D Mangler bare et No Fear-merke. Kanskje du har et til overs?

 

Skal du innom Gatebil i helga el?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken camber kjører du bak? -2.5?

 

Jeg skal innrømme at jeg aldri har målt, men hvis jeg skal gjette må det bli rundt 2.5 til 3 grader negativ, ja. I forhold til originalt senker man på E30 visstnok camberen med én grad per 30mm senking. Jeg har senka rundt 50mm, tenker jeg. Det blir uansett ganske hypotetisk å tippe hvor mye camber jeg har ettersom jeg ikke har målt.

 

Ideelt sett bør jeg vel prøve meg fram til jeg sliter dekka mest mulig riktig. Tipper jeg kjøper eksentriske foringer til bakstillinga, justerer dem til "mest mulig rett camber" etter øyemål og tar det derfra. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg aldri har målt, men hvis jeg skal gjette må det bli rundt 2.5 til 3 grader negativ, ja. I forhold til originalt senker man på E30 visstnok camberen med én grad per 30mm senking. Jeg har senka rundt 50mm, tenker jeg. Det blir uansett ganske hypotetisk å tippe hvor mye camber jeg har ettersom jeg ikke har målt.

 

Ideelt sett bør jeg vel prøve meg fram til jeg sliter dekka mest mulig riktig. Tipper jeg kjøper eksentriske foringer til bakstillinga, justerer dem til "mest mulig rett camber" etter øyemål og tar det derfra. :)

 

Mener å huske at Mtech understellet gir over 2 grader, så du er nok nær 3.. Jeg retta opp min til -1.5 bak, å halverte spissingen i forhold til "håndboka" da spissingen er ganske mye toe-in for å kompansere imot den ekstreme camberen orginalt.. Nå sliter bilen min fortsatt litt på innern, men ikke i nærheten av det den gjorde.. Å grepet? ekstremt mye bedre :) Mye mer kontollerbar..

Du trenger kanskje mere camber bak enn meg pga bruken av bilen, siden jeg kjører mye på vei..

 

Ps. Ikke bruk eksenter foringer.. De er et helvete å montere.. Kjøp justerbare bolter/ører ifra ireland eller ppf.. Helge Vik kanskje har liggende å.. Må sveises på travers, men er enkelt..

 

Ola

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at Mtech understellet gir over 2 grader, så du er nok nær 3.. Jeg retta opp min til -1.5 bak, å halverte spissingen i forhold til "håndboka" da spissingen er ganske mye toe-in for å kompansere imot den ekstreme camberen orginalt.. Nå sliter bilen min fortsatt litt på innern, men ikke i nærheten av det den gjorde.. Å grepet? ekstremt mye bedre :) Mye mer kontollerbar..

Du trenger kanskje mere camber bak enn meg pga bruken av bilen, siden jeg kjører mye på vei..

 

Ps. Ikke bruk eksenter foringer.. De er et helvete å montere.. Kjøp justerbare bolter/ører ifra ireland eller ppf.. Helge Vik kanskje har liggende å.. Må sveises på travers, men er enkelt..

 

Ola

 

Hei sveis! :)

 

Hvor mye spissing har du bak i grader/mm?

 

Har grudd meg litt for å ta ned traversen, hehe, men da blir det vel til det etterhvert. I henhold til denne guiden ser det jo egentlig veldig greit ut. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis! :)

 

Hvor mye spissing har du bak i grader/mm?

 

Har grudd meg litt for å ta ned traversen, hehe, men da blir det vel til det etterhvert. I henhold til denne guiden ser det jo egentlig veldig greit ut. :)

 

Jeg husker ikke eksakt spissing bak nå, men troor det er rundt 1.5mm totalt.. Mener det endte på ca det halve av org mtech innstilling..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævla rånere,.,, en hånd på rattet,. sette seg midtstilt og tilbakelent!

 

Hvor er wonderbaumen!?

 

Her er forøvrig wikipedias korte beskrivelse av håndsignalet unge Aasbø gir fotografen:

 

"The Shocker: The gesture refers to the act of inserting the index and middle fingers into a vagina and the pinky finger into the nearby anus. The thumb is used to stimulate the clitoris. Because of its explicit sexual connotation, the shocker is sometimes considered vulgar. Mnemonic rhymes are used in order to remember its meaning, including the most popular "Two in the pink, one in the stink."..."

 

Meget elegant utført Ha|||on. Respect :partyon:

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Du har vært på Gatebil i helga ja! Ble det bra med stabstag foran også eller?

 

Jeg får forhåpentligvis ecu på onsdag. Blir spennende å se om det starter.

 

Si fra om du vil teste vanos-hjernen en dag da!

 

Hilsen Trond

 

Hei sveis, alt kjentes bedre ut med stabstag framme, hehe. Så meldinga di, men gikk tom for strøm ganske tidlig der oppe. Si fra når du får fyra din, så stikker jeg oppover en tur! Hadde vært helt knall å få prøve hjernen din. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forøvrig wikipedias korte beskrivelse av håndsignalet unge Aasbø gir fotografen:

 

"The Shocker: The gesture refers to the act of inserting the index and middle fingers into a vagina and the pinky finger into the nearby anus. The thumb is used to stimulate the clitoris. Because of its explicit sexual connotation, the shocker is sometimes considered vulgar. Mnemonic rhymes are used in order to remember its meaning, including the most popular "Two in the pink, one in the stink."..."

 

Meget elegant utført Ha|||on. Respect :partyon:

 

 

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Rå tøft prosjekt! Ser du er litt inni 2002 også?

 

Bygger meg en 71' 1602 nå.. Den blir forhåpentligvis drifte klar!

 

Vet du noe om E30 diff passer på en 2002?

 

Mvh, Steffen

 

Heisann, 02 er tøft, jeg hadde en '71 2002tii som jeg rakk å ta helt fra hverandre og begynne å lakke før jeg solgte den som den var. Har noen fine deler liggende, blant annet Weberinnsug, tii-innsug og noe andre småtterier, si fra dersom du trenger noe. :)

 

Hvis jeg husker riktig passer ikke E30-diffen over, men jeg har lest om folk som har modifisert den til å passe. Jeg har også hørt om E12/E28-diff på 02.

 

Blir det mye effekt i 02en din? Litt avhengig av hvor mye effekt og feste du skal ha ville jeg kjørt med sveisa 02/E30-diff i drifting. Kjøp eventuelt inn et par differ i tilfelle/til når den ryker, E21-differ passer over. Svensken med turbo-02 på Gatebil brukte orig lamelldiff på sin... Jeg er tilhenger av "KISS - Keep It Simple, Stupid", men det er klart at dersom det ikke holder må man jo forsterke. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår