Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

Prosjekstatus:

 

Var på verkstedet til en kompis til langt utpå morgenkvisten idag, og vi rakk å...

- lage kollektoren som samler grenrørene i et 3"-rør

- sveise muttere til lambdasondene

- sveise traktene i festebraketten, og planslipe etterpå

- kappe alle alu.-platene til plenumet.

 

Jeg har også fått tak i småting som slange til luftmassemåleren, og o-ring til peilepinnen. Det er jo som kjent småtingene som tar tid, og man ender alltid opp med å bruke mer tid enn planlagt.

 

Rakk tilogmed å titte på en 740tic fra Hedmark, hvor eieren har gått bananas og skal gå til innkjøp av en ferdigbygd T5R med 240/740-motorfester og plug-n-play-kabelnett. Motoren er bremsa til 716hk. Det er familiebil, det! Eller som bileieren så fint sa det:

 

"Je må da ha nåe å drive med!"

 

Han har så rett, så rett.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ha|||on

 

Takker! Ja, planen er å ha skilter på den (disse er levert inn av forrige eier under byggingen, men er bare å hente ut).

 

 

Det er vel litt styr å få motorombyggingen i vognkortet? Er jo enkelte også på biltilsynet/politiet som kan se forskjell på en 320 sekser og en M3 motor :-)

 

Disse bilene tiltrekker seg jo politiet.

 

Sønnen din har riktig bilsmak,

Han er godt påvirket (Vi har tilsammen 3 BMWer + en Pontiac Trans Am) og fikk BMWen som en litt tidlig julepresang :D

 

Takk for linken. Skal sjekke ut den. Bilen hans er nå ribbet for interiør. Skal sveise litt rust i gulv før et bur skal inn.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bur kjøper dere? Pris? FIA-godkjent/klassifisering?

 

Skal ha bur selv, vurderer Pedersen Racings selvbyggerbur.

 

Må bygge om bremser til E36 M3 for å få godkjent bilen min. Men det skal være en bolt on-jobb dersom man tar fjærbein fra én modell og selve navet/kalipere fra en annen, men har ikke satt meg helt inn i det enda... Er folk i Norge som har TÜV-godkjenningspapirer.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, har ikke sett den guiden før! Sto noen interessante ting om egr-ventilen, som styrer bensindamp fra tomgangsmotoren. Nå føler jeg meg sikker på å kunne blinde den.

 

Skal forsøke å få montert oljekjøleren idag, det er en litt kinkig jobb pga. plassproblemer.

 

Tror jeg blir nødt til å vende oljekjøleren 90 grader, slik at slangene kommer på toppen og ikke på siden.

 

Noen som vet om det påvirker kjølevirkningen?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good news!

 

Igår startet bilen!

 

Fikk ikke testa så mye ettersom det var sent på kvelden, og prøvestart uten grenrør eller innsug gir jo en såpass grom lyd at jeg risikerer å få naboene på døra...

 

Men veldig morro!

 

Noen som vet hva oljetrykket på S50B30 skal ligge på på tomgang? Hvor lang tid tar det motoren igang før man har bygget opp normalt oljetrykk (kald motor)?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på litt filmer og nye bilder etterhvert.

 

Har kjøpt litt eksosdeler idag, får se om vi rekker å sveise videre på plenumet imorgen.

 

Fikk forresten stoppet bilen igjen - fant en gammel tråd på BMWCCN-forumet som tipset om at jeg skulle fjerne et av reléene til hjernen, og nå funker det greit.

 

Titter etter litt understellsdeler for tiden, så dersom noen har komplett 325/318is-bakstilling med sperre til salgs er det bare å si fra. Si fra selv om du har en løs sperre også... ;)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Vi kunne tenke oss å sette inn en gammel 3.5 liter fra 635/535 pga lavere motorpriser.

 

noen som har en motor/gearkasse liggende?

 

Noen som har sett sider som beskriver dette?

 

http://www.e30.de/335e.htm

 

God side som viser ombygging til E30 335..

Noe av det er på tysk, men men...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår