Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

Spør forskjellige dekk forhandlere om jeg kan ta brukte dekk, så har jeg en som legger til side ok dekk som blir tatt av kundebiler. Litt av grunnen til at jeg har så mange felger med dekk med meg på treff er at de fleste dekka er ganske slitt fra før, er mest interessert i 225/55 16", kunne jeg fått nye dekk billig hadde jeg vurdert det, feks 300 pr dekk eller noe, kjøpte noen dekk som jeg brant opp i fjor til 500 pr dekk, men jeg følte ikke at det lønte seg, det ene dekket var helt jalla og delaminerte helt, Toyo dekk.

 

Oki! Jeg kjenner en på Viking, så jeg tror muligens jeg kan få brukte dekk derfra, men er ikke sikker enda. Ciao!

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går vel ann å ta seg en tur på skroten å sjekke der? Tror du kan få det billig nok der litt avhengig av hvor og hvor mye du godsnakker med dem :)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være like greit å finne halvslitte dekk hos dekkomleggere, de får man vel stort sett gratis helt uten noe om og men. Nærmeste huggeren her skal ha penger for alt mulig, så vi får vel se hva det blir til.

 

Jeg må uansett få ferdig bilen først! :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på den utover mot Nesodden? Aldri handla der selv, men veit hvertfall at de på Alnabru gjerne tar seg overpris for litt av hvert

 

Jepp, tenkte på den utover mot Nesodden (Eriks bildemontering). Hyggelig å handle der, men Erik er en skikkelig kremmer... :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt, sitter med planer om noe lignende selv, bortsett fra at jeg vil bygge en fet 3.0csi og sette inn en 3,8l m5 motor. Problemet blir nok at det er veldig uetisk ¨å ødelegge en slik en, men din bil blir i allefall fet.

Skal du bare kjøre med orginalt hesteantall? eller aner vi en liten turbo konvertering e.l?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt, sitter med planer om noe lignende selv, bortsett fra at jeg vil bygge en fet 3.0csi og sette inn en 3,8l m5 motor. Problemet blir nok at det er veldig uetisk ¨å ødelegge en slik en, men din bil blir i allefall fet.

Skal du bare kjøre med orginalt hesteantall? eller aner vi en liten turbo konvertering e.l?

 

Takk takk! Har planlagt å kjøre med original motor. Plenumet jeg skal ha på passer jo fint til turbo, og det samme gjør jo 3" single-eksos, så bilen er jo forberedt for overtrykk hvis tid, lyst og kapital en gang skulle komme på plass! Motorene til BMW er jo veldig fine å overlade, jeg tror man peaker godt over 500 forholdsvis holdbare hester med originale råder på denne motoren (etter hva jeg har lest). Med min begrensede erfaring og 19 år på baken har jeg mer enn nok å henge fingrene i allerede nå, begynner å lære at ting tar tid... :) Hvis det blir turbo en gang, vil jeg nok prøve å spare nok penger til å sette alt bort til Pure Performance eller lignende.

 

CSI er grom bil, er da ikke uetisk å bygge om en slik så lenge du gjør det med M5-motor. Er det ikke det som kalles forfining? :)

 

Blitt noen sommerfelger på deg?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden må jo være at da gjør det selv da, ikke sett det bort til firmaer når den tid kommer. :)

 

Er vel egentlig forfining det ja, for selve karosseriet er veldig fint, men resten på en slik bil (csi) burde få seg noen moderne komponenter.

 

Holder på å lete etter felger, men det er jo så jævla dyrt for noe i riktige dimensjoner. Dessuten har jeg et gjennomsnittsforbruk på over 2l mila og jeg kjører 8mil dagen så det blir jo litt så går vekk der også. tror jeg begynner å bruke en annen bil for slik nødvendighetskjøring og heller bruker mb til kosekjøring

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden må jo være at da gjør det selv da, ikke sett det bort til firmaer når den tid kommer. :)

 

Er vel egentlig forfining det ja, for selve karosseriet er veldig fint, men resten på en slik bil (csi) burde få seg noen moderne komponenter.

 

Holder på å lete etter felger, men det er jo så jævla dyrt for noe i riktige dimensjoner. Dessuten har jeg et gjennomsnittsforbruk på over 2l mila og jeg kjører 8mil dagen så det blir jo litt så går vekk der også. tror jeg begynner å bruke en annen bil for slik nødvendighetskjøring og heller bruker mb til kosekjøring

 

... men jeg tipper det er 8 behagelige mil! :D

 

Digger SEC og BMW 6-serie, minner meg om Miami Vice. Er din dyr å forsikre?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Csi'en er i dårlig forfatning og du pusser den opp er det jo veldig greit. Men tar du derimot et helt strøkent eksemplar, kan man jo se saken fra to sider..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt, sitter med planer om noe lignende selv, bortsett fra at jeg vil bygge en fet 3.0csi og sette inn en 3,8l m5 motor. Problemet blir nok at det er veldig uetisk ¨å ødelegge en slik en, men din bil blir i allefall fet.

Skal du bare kjøre med orginalt hesteantall? eller aner vi en liten turbo konvertering e.l?

 

 

Er vel ikke uetisk det? Så lenge du ikke kapper i plater, og lignende, så bilen ikke blir ødelagt, og kan konverteres tilbake ser jeg ikke noe problem! Bare å prøve!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SEC`en er ikke så veldig dyr å forsikre, jeg betaler 5500 i året med fri km og delkasko. ja det er behaglige mil ja, men som sagt så koster det :)

 

hvis jeg begynner på csi prosjekt skal jeg ikke kappe i plater o.l og heller ikke ødelegge bilen med alu vinge og usmaklig styling da jeg er i mot dette ;)

Vurderer dette sterkt, men vurderer også å sette inn ny motor i sec`en, har feks mulighet for en e500 motor som i utgangspunktet har 326hk dette burde jo gi mulighet for blårøyk sombrero

 

Er som sagt veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, sec kontra csi :rolleyes:

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SEC`en er ikke så veldig dyr å forsikre, jeg betaler 5500 i året med fri km og delkasko. ja det er behaglige mil ja, men som sagt så koster det :)

 

hvis jeg begynner på csi prosjekt skal jeg ikke kappe i plater o.l og heller ikke ødelegge bilen med alu vinge og usmaklig styling da jeg er i mot dette ;)

Vurderer dette sterkt, men vurderer også å sette inn ny motor i sec`en, har feks mulighet for en e500 motor som i utgangspunktet har 326hk dette burde jo gi mulighet for blårøyk sombrero

 

Er som sagt veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, sec kontra csi :rolleyes:

 

 

Fint å høre!! Digger CSI!!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår