Gå til innhold

Volvo 245 77mod "veteran-prosjekt"

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg skal bjynne med et "veteran" prosjekt, det er en Volvo 245 L (77mod) som skal restureres...

jeg fikk bilen egentlig som delebil, men jeg har funnet ut at jeg heller skal fikse den opp til den er veteran, slik at jeg har en ordentlig bil når den er veteran:D

slik ser bilen ut nå...:D (flere bilder kommer etterhvert)

LARGE26.jpg

har endel "ombyggingsplaner/restureringsplaner" for bilen...:rolleyes:

har bjynnt med å ribbe bilen, den skal ribbes helt for så å få fjernet all "ulumskheter" i karosseriet

noen av planene:

- hive ut b19a- motoren mot noe med noe mere futt i, alt fra innsprut til turbo....:rolleyes: får se hva pengene strekker til, men motor er ikke første prioritet..

- lakkere bilen (noen ideer???, har fått hørt svart, blå, rød, gul men har ikke bestemt meg enno...)

- litt senking?

- kanskje sote de bakerste store rutene... :rolleyes:

- bytte interiør... (dashbord, golvmatte, seter, dørtrekk osv)

- montere ventilerte skiver foran

- kommer sikkert litt anlegg i den..;)

- "kanskje" ombygging til nyere look...:rolleyes: (pga, har alt jeg trenger til d, men det er også ganske usikkert..)

- skal ha "plastfangere" foran og bak..

- kommer sikkert flere ting opp etterhvert....

jeg kommer ganske sikkert til å legge ned en go del tid til bilen:)

men håper jeg kan klare å få bra resultat uten at det koster skjort....:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by t33zr

Drus inn en 305tpi V8 :)

jeg får se hva jeg kommer til å slippe ned i motorrommet:D

men skal ha karosseriet ferdi først...:rolleyes:

men kommer noen med et tilbud på motor som jeg ikken kan si nei til får jeg se...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er grymt, hadde 2 240 selv..

jeg vil foreslå:

17" 18" går bra, med modifisering, og 40mm dekker.. senkins, og bruk så mye originalt som mulig, kjøp turbopanseret, det med "nese" og lakk bilen svart metallic, er ikke mange svart metallic volvo 240, og bilen kom med TIC da, er grymt med en 850 spoiler bak, men lepper og skjørter er også fett, særlig hjemmemekk, ikke JP styling.. Viktig å lage en retro bil, siden den skal gå som retro, la den se gammel ut, ikke slitt, men gjerne USa leppe om du ikke vil ha noe nytt.. Er også grymt med go-lyd.. Volvo'n er egentlgi anonym, intill du trår ned gassen =P

Så sats på cleene gamle rette linjer, svart metallic lakk og god gammel retroo look. Sot alle de bakerste rutene, da blir bilen "mindre" å se på .. Er fett med el--vinduer, vanskelig å få tak i, solgte akkuratt mitt, og sentrallås, ellers er det også tøft med bare 1 dør håndtak, og pop-up på bakdøra..... evt rundt hele =P

Lykke til!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

For min og mange andres del, la V8'ern ligge. Bruk en Volvo-motor....

Enig.:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

Volvo er grymt, hadde 2 240 selv..

jeg vil foreslå:

17" 18" går bra, med modifisering, og 40mm dekker.. senkins, og bruk så mye originalt som mulig, kjøp turbopanseret, det med "nese" og lakk bilen svart metallic, er ikke mange svart metallic volvo 240, og bilen kom med TIC da, er grymt med en 850 spoiler bak, men lepper og skjørter er også fett, særlig hjemmemekk, ikke JP styling.. Viktig å lage en retro bil, siden den skal gå som retro, la den se gammel ut, ikke slitt, men gjerne USa leppe om du ikke vil ha noe nytt.. Er også grymt med go-lyd.. Volvo'n er egentlgi anonym, intill du trår ned gassen =P

Så sats på cleene gamle rette linjer, svart metallic lakk og god gammel retroo look. Sot alle de bakerste rutene, da blir bilen "mindre" å se på .. Er fett med el--vinduer, vanskelig å få tak i, solgte akkuratt mitt, og sentrallås, ellers er det også tøft med bare 1 dør håndtak, og pop-up på bakdøra..... evt rundt hele =P

Lykke til!

har tenkt på endel av det du har nevnt ovenfor allerede:D

jeg får se hva som skjer med bilen underveis.. :rolleyes: tar tingene / "problemene" som de kommer:o

det er litt rust bake ved hjulbrønnene i skjøten *tenkte på å kutte vekk hjulbrønnene*

(det er faktisk meget lite rust på den, syns jeg:) for d meste overflaterust... :rolleyes:)

alle dørene + bakluka skal byttes, pga stygge/ bulkete å såklart overflate-rust her å der.... (trenger bakluke)

kunne gjerne tenkt meg svart metallic lakk:D

jeg tenkte å fjerne listene rundt om slik at hullene kunne sveises ijenn, men er usikker. :rolleyes:

jeg har egentli mest tro for at det blir bare en b23e motor i den hvis jeg ikke kommer over en turbo (har mest lyst på det så klart... feks en b230at / et eller ft):D

ellers synes jeg 16" 17" felger passer ganske bra *tenker også litt på økonomien*

fremgangsrekkefølgen for bilen er å ribbe den fra hverandre for så å fikse det som kommer opp, deretter vil den antageli bli lakkert i en passende bra farge, får så å bruke resten av "budsjett-lønna på motor... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør volvo motor, evt bygg ut med TIC, hvor vanskelig er det å få 300 + ? ikke vanskelig..

kjør retro style, men ta det pent med listene, de er fine !!!! evt kjøp noen nye, hel crom, så skaffer du hel kromme håndtak!! listene under og på dørene kan droppes, men ikke de på fangerene !! dem er jo VOLVO! =P

når jeg tenker over det, er det nice med 740 front, USA, hvis du modifiserer litt, den er litt lavere, og så er den beregnet på å ha lys i "hullene" der... skrota akkuratt volvoen min, faen, du kunne jo fått så mye godsaker.... :(

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by prizma

kjør volvo motor, evt bygg ut med TIC, hvor vanskelig er det å få 300 + ? ikke vanskelig..

kjør retro style, men ta det pent med listene, de er fine !!!! evt kjøp noen nye, hel crom, så skaffer du hel kromme håndtak!! listene under og på dørene kan droppes, men ikke de på fangerene !! dem er jo VOLVO! =P

når jeg tenker over det, er det nice med 740 front, USA, hvis du modifiserer litt, den er litt lavere, og så er den beregnet på å ha lys i "hullene" der... skrota akkuratt volvoen min, faen, du kunne jo fått så mye godsaker.... :(

ja, jeg får se hva jeg gjør underveis med bilen:)

tenkte faktisk på å fjerne listene under og på dørene :rolleyes:

(har forresten kromme håndtak:D

havner vel en b230a /e i bilen først, men som sagt tidligere skal denne bilen få seg ny lakk og se penere ut før det blir handlet noen motor:o (hvis ingen kommer med et SVIN-TILBUD som jeg ikke kan motstå):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Står t med denne bilen a?

Ikke bygg om til nyere utseesnde a...er mye penere de gammle frontene........

Slepp oppi en b230e, trimm denne uten turbo....så får du en morsom bilen som bruker greit med benz.....(synes ikke den gamle typen 240 passer med turbo...mye morsomere med innsprut å grei trim...hehe

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Står t med denne bilen a?

Ikke bygg om til nyere utseesnde a...er mye penere de gammle frontene........

Slepp oppi en b230e, trimm denne uten turbo....så får du en morsom bilen som bruker greit med benz.....(synes ikke den gamle typen 240 passer med turbo...mye morsomere med innsprut å grei trim...hehe

har ikke fått jort så mye med bilen, men har begynnt å pusse div deler...

har skaffet det meste jeg trenger til bilen nå (tenker på karrosserimessig) så det blir nok satset på "org" look... skal antageli til sverige til sommeren etter innsprut-motor;) så jeg får se hva det blir...:rolleyes:

menne får å se bilder og å lese mere se denne linken:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?threadid=57539

Lenke til kommentar
Del på andre sider