Gå til innhold

Da blei det mondeo.........

245GL

Anbefalte innlegg

Da blei det mondeo da.

Har fått fatterns 94 mod stv 2l . Må bare skaffe en ny motor!!

I den forbindelse lurer jeg på non ting. Trimming? Effektalegg og nytt filter? Er det vert å invistere no mer penger på andre ting?

Tenkte sånn på : pris vs effekt? Er det vert det?

Hvordan er det å bygge lyd i stv til mondeo? Noen som vet. Byggd anlegg i stv før og føler at bassen forsvinner ned på "gulvet". Hvis dere skjønner?

Takker for tips og komentarer.

Mvh Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett nedi den motoren som hører hjemme der, ser jo ut til at jeg beholder min mondeo likevel nå, som prosjektbil, og da blir det jaggu ny motor på meg også...

Trimming er ikke å anbefale om den har gått mer enn 150 000km, men sportsfilter, effektanlegg og slikt går jo ann...

Bare ikke dra det så langt som meg :D blei mye hk i 2-3 år, så var det slutt..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska tåle ca.200+hk org. i 2l. trenger jo ikke å påkoste den så jævlig mye heller, skal vel ikke være en slik racar bil nei? litt mild kam,filter,eff.potte+ så går den jo godt, å det er jo ikke så dyrt heller...få tak i en bra motor så skal det vel holde lenge, bare man kjører rett...men skal det gå fælt kan man jo påkoste bolt on kit,stempler,råder å diverse slik at man blir uvenner med familie å kjære, 200+turbo hk, hadde vært tøft :)

http://www.burtonpower.com har vel en del utstyr som du ser etter...

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HansenRS

ska tåle ca.200+hk org. i 2l. trenger jo ikke å påkoste den så jævlig mye heller, skal vel ikke være en slik racar bil nei? litt mild kam,filter,eff.potte+ så går den jo godt, å det er jo ikke så dyrt heller...få tak i en bra motor så skal det vel holde lenge, bare man kjører rett...men skal det gå fælt kan man jo påkoste bolt on kit,stempler,råder å diverse slik at man blir uvenner med familie å kjære, 200+turbo hk, hadde vært tøft :)

http://www.burtonpower.com har vel en del utstyr som du ser etter...

Vil gjerne vite åssen du klarer å få 200hk+ med en mild kam, for jeg hadde en rimelig kvass en som ga meg 204hk, da i samarbeid med chip, porta, effektanlegg, k&n filterkit.

(bilen hadde 151hk orginal) 185hk uten katalysator, med chip, effektanlegg, k&n filterkit og div..

Og kammene kosta 20 000kr, så vil jo ikke si at man slipper så "billig" unna, hehe..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Vil gjerne vite åssen du klarer å få 200hk+ med en mild kam, for jeg hadde en rimelig kvass en som ga meg 204hk, da i samarbeid med chip, porta, effektanlegg, k&n filterkit.

(bilen hadde 151hk orginal) 185hk uten katalysator, med chip, effektanlegg, k&n filterkit og div..

Og kammene kosta 20 000kr, så vil jo ikke si at man slipper så "billig" unna, hehe..

kansje jeg udypte meg selv litt dårlig! mente ikke at man fikk 200hk med en mild kam! det jeg mente hvar at motoren org. skal tåle ca. 200+hk! det jeg mente med en mild kam å potte å chip å filter så får han rimelig grom motor som går godt å ikke koster skjorta! ;)

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider