Gå til innhold

Lån til eldre bruktbiler

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

Hallo!

Noen som vet hvordan det ligger ann med å få lån til litt eldre biler som f.eks koster alt mellom 20-50K? De fleste "store" utlånere har regler som sier at bilen ikke skal være eldre enn f.eks 11 år etter at lånet er nedbetalt osv osv. dette blir jo et prob når bilen f.eks er fra slutten av 80 tallet o.l. Noen som har noen tips til noen steder man kan henvende seg, evt egne erfaringer med billån til litt eldre biler!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kausjonist er nok cluet...

Ring banken og skaff time og snakk med dem direkte, ikke over telefonen..

Når jeg snakket med banken om å låne 70k var det mye de spurte om og at jeg neppe fikk lån osv...

Møtte opp i banken så spurte de etter ID og navn på kausjonist (mamma) og hvor mye lån jeg ville ha og hvor lang tid jeg skulle ha på å betale.. var plutselig ikke noe problem da.. ;)

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eelo

Kausjonist er nok cluet...

Ring banken og skaff time og snakk med dem direkte, ikke over telefonen..

Når jeg snakket med banken om å låne 70k var det mye de spurte om og at jeg neppe fikk lån osv...

Møtte opp i banken så spurte de etter ID og navn på kausjonist (mamma) og hvor mye lån jeg ville ha og hvor lang tid jeg skulle ha på å betale.. var plutselig ikke noe problem da.. ;)

Jepp, få med mor eller far, og snakk med den personen i banken de pleier å bruke.. Da er det omtrent aldri noe problem :)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk lån på 20 000 uten noe som helst av spørsmål.

Kan også føye til at jeg ikke hadde konto i banken på det tidspunktet (gjensidige nor) Men fikk 20 000 på dagen mot at jeg opprettet en lønnskonto der..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat en ufattelig dårlig annonse i avisen. Kjøp en tv til 15" på avbetaling.

Annonseteksten var: "Du kan jo spare opp til tv`n, men det er jo jævlig kjedelig. Kjøp den heller med forbrukslån".

Det værste er at noen er så dumme at de biter på sånt også.

Folk betaler tydeligvis gladelig 10-20-30 og opp i 35% rente bare fordi de ikke har økonomisk sans. (Vennligst ikke sammenlign dette med finansiering av store prosjekter med høy rente, der folk med god økonomisk sans har en finger med i spillet :) )

Beste for din del arrakiss, er at dine foreldre øker lånebelastningen på boligen sin, og låner deg pengene.

Alt. vet jeg at AS Finansiering bruker å være greie på vilkårene om du har kausjonist.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by X-ecutioner

Hva slags type lån var det da? om det er forbrukslån så er det jo ikke rart du fikk lån...

billån.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

Kjekt å ha en kausjonist ved billån, da har det ikke noe å si hvor gammel bilen er. Da slipper du også å ha heftelser på bilen. (Basert på egne erfaringer.)

Slipper man heftelser, så slipper man også kasko. Kasko er vanligvis ikke noe poeng på en bil til 20K. Et billån på 20k bør man også kunne betale tilbake ganske fort. Det bør i hvertfall ikke strekke noe særlig over ett år.

Hvis man er så heldige at foreldrene er samarbeidsvillige, så er det vanligvis ikke noe problem. Er man ordentlig heldig, så kan man spare en hel masse penger (renter, gebyrer) på at de rett og slett låner deg pengene, og at dere opretter en kontrakt dere i mellom. Har de ikke såpass å låne bort, så kan de som andre sier ta det på bolig, og låne pengene videre.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er akkurat den 12 år regelen som irriterer meg også. Jeg har en bil til 40 000 i sikte. Tenkte å pælme inn 15 000 selv og resten på lån. Men bilen er en 88' mod å da blir det problemer.

Du som fikk lån i Gjensidige nor, gammal er du?

Edit: Jeg har desverre ikke så snille foreldre som øker lånet på boligen sin for min del. Er vel såvidt de gidder å stille som kausjonister. Men jeg er da 24 år å har hatt stødig intekt de siste 3 år.... Bør vel ha noe å si?

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider