Gå til innhold

Lån til eldre bruktbiler

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

Originally posted by ArraKiss

Ja det er akkurat den 12 år regelen som irriterer meg også. Jeg har en bil til 40 000 i sikte. Tenkte å pælme inn 15 000 selv og resten på lån. Men bilen er en 88' mod å da blir det problemer.

Du som fikk lån i Gjensidige nor, gammal er du?

Edit: Jeg har desverre ikke så snille foreldre som øker lånet på boligen sin for min del. Er vel såvidt de gidder å stille som kausjonister. Men jeg er da 24 år å har hatt stødig intekt de siste 3 år.... Bør vel ha noe å si?

Det var ikke jeg som fikk lån i gjensidige.

Stødig inntekt bør ha noe å si, men hvis de er kranglete, så kan de si at det kun har noe å si for din evne til å betale tilbake, mens det jo fortsatt ikke gir dem sikkerhet for lånet IOM at bilen er for gammel.

Du har ikke mulighet til å få foreldrene dine til å stille sikkerhet heller? 25.000 burde det jo absolutt være mulig å få lånt eller få sikkerhet for hos opphavet, men som du sier, så er det ikke alle som er så heldige. Ta kontakt med banken din og hør hvilke muligheter de har til å hjelpe deg. Bare vær klar over at et lån på 25 000,- blir ganske dyrt. Det er gjerne 1000,- + i etableringsgebyr, og skal det tinglyses sikkerhet noe sted, så er vel tinglysingsgebyret rundt 2000,- ?

Jeg har billån på en 1992-modell som oprinnelig var på 80 000, men jeg er så heldig at jeg har fått det gjennom jobben. De betaler alle gebyrer, og renten er på 2,5%. Hadde jeg hatt mindre lån på huset, hadde jeg nok tatt lånet der i stedet.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom dette flere runder selv. Det aller greieste er jo som alle sier, om du får kausjonist på lånet. Når det er snakk om et lån på 25000,- har du jo muligheten å ta opp et forbrukslån i banken på denne summen. Forbrukslåna i banken er det ikke så ille rente på i forhold til de andre aktørene i denne bransjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lån i gjensidige,

er 19år, lærling, og hadde ikke engang konto der, bare ringte å ba om en time, tok med arbeidsavtalen min og noen lønnslipper..

fikk penga samme dag.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Jeg fikk lån i gjensidige,

er 19år, lærling, og hadde ikke engang konto der, bare ringte å ba om en time, tok med arbeidsavtalen min og noen lønnslipper..

fikk penga samme dag.

Det må jeg jammen si er service, lenge siden er dette da? Og var dette 100% finansiering av en bil eller hvor mye la du inn evt selv?'

Snakket forøvrig med banken min idag, de kunne gjerne gi meg lån på 25.000 til bil de. Men det ble et lån uten sikkerhet da noe som påvirket renten litt. Men det var ingen problem å få lånet. Dermed fikk jeg meg en stor overraskelse og en mulighet til å handle bilen jeg vil ha.... bare den ikke blir solgt da :S

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider