Gå til innhold

Ta lappen i EU!

Ranger emnet

hatsu

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat sjokkerende,nei....og like deppresiv lesing er det å se på samme siden at politikererene har unnet seg en 4% (!) lønnsøkning...hvor mye får menigmann? 0.15% eller noe..? Ingen på tinget tjener nå under 567.000...på tide å bli politiker...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nok ikke lenge før biltilsynet finner ut av det og setter en stopepe for det slik de har gjort PKK.

EU-kontoll (PKK) tatt i f.eks. Sverige er ikke gyldig i Norge.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by znapp

en ting jeg lurer på.. har man utsettelse på lappen her i norge.. kan man ta den i sverige da? he he ;)

noen som vet det?

vel.. du må jo bo i sverige for å kunne ta lappen der da!! (dvs: du må ha fast adresse i svrige for å ta lappen der, slik at du kan bruke den her i norge!)

husker min mor ikke fikk kjøre bil i sverige på det norske sertifikatet når hun mistet det svenske.. men fikk kjøre i norge på det norske da!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

hmm..så med andre ord...politikerne får 567000+ kr i lønn hvert år for å gjøre...hmm...stille opp på tv intervju...sette sammen tall..og hmm....

En politiker på stortinget jobber i gjennomsnitt 67 timer i uka. ca 12 timer hver dag, 6-7 timer hver dag i helgene. Såklart man må ha gode lønninger for å gidde å bli politiker. Allerede nå er det jo stort sett dumme lærere som blir politikere. En fett betalt fyr gidder ikke å bli politiker nettopp på grunn av lønna. hadde gjennomsnittsintelligensen bare vært *litt* høyere her på forumet, hadde de fleste skjønt at å være politiker langt fra er så lukrativt som dere skal ha det til.

mvh oddi

vil ALDRI bli politiker.

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

vel.. du må jo bo i sverige for å kunne ta lappen der da!! (dvs: du må ha fast adresse i svrige for å ta lappen der, slik at du kan bruke den her i norge!)

husker min mor ikke fikk kjøre bil i sverige på det norske sertifikatet når hun mistet det svenske.. men fikk kjøre i norge på det norske da!! hehe

ja, det vet jeg.. lurte bare på om det var mulig jeg :)

så da kan jeg kanskje ta lappen der, men kun kjøre i sverige? eller kan jeg benytte meg av noen "norske" turer og? hehe

Opel Vectra 95mod 2,5l V6

Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ta lappen i Sverige, men da har du nok ikke lov til å kjøre i Norge siden du har utsettelse der, høres ihvertfall ulogisk ut hvis det er mulig. Men det er bare å håpe på at politiet ikke sjekker deg opp hvis du blir stoppet da! Er litt keen på å gjøre det siden jeg må vente 7 måneder til før jeg kan få lappen tilbake, men det er vel litt prosjekt å skaffe seg bostedsaddresse i Sverige og kunne dokumentere det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RusH

Du kan nok ta lappen i Sverige, men da har du nok ikke lov til å kjøre i Norge siden du har utsettelse der, høres ihvertfall ulogisk ut hvis det er mulig. Men det er bare å håpe på at politiet ikke sjekker deg opp hvis du blir stoppet da! Er litt keen på å gjøre det siden jeg må vente 7 måneder til før jeg kan få lappen tilbake, men det er vel litt prosjekt å skaffe seg bostedsaddresse i Sverige og kunne dokumentere det da.

Vi får spleise på en billig leilighet til 10-20 000kr der da :P og melde adresseforandring ;) hehehe

Opel Vectra 95mod 2,5l V6

Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider