EyeCon Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Har en Gt-r som har en liten tikke lyd når jeg starter bilen og den er kald, men som forsvinner når motoren blir litt varm. I helga så koplet jeg anlegg i bilen, og da var jeg så uheldig og miste 12V+ kabel rett fra batteriet og opp på motoren, traff vel toppdekselet. og akkorat da hørte jeg en høg "POP" lyd, konne hørres ut som en ventil åpnet eller lukket seg, (men det trodde jeg ikke var muligt??) kom ingen gnist fra kabel og motor når jeg mista kabelen, tok den raskt opp igjenn. MEN, etter det skjedde, og starter bilen så kommer det av og til enn ENDA høgere tikkelyd når bilen er kald. (den var der ikke før jeg mistet 12+ kabelen på motoren) men forsvinner når motoren får bli skikkelig varm igjenn. noen idè på hva som kan ver galt? og pris på deler? (rekner med og gjør arbeidet med en kamerat) mvh ENGSTELIG GT-R eier. Sindre Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pri$ar Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 høres nesten ut som at du har lite olje på motoren..:rolleyes: Mvh mighty Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 fylde på olje for 1mnd si.... skal peile på nytt idag.. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 ok, det var litt lite olje, men da bruker den litt mye olje sunst jeg. målinga var 5mm under minumum, og for ein mnd si fylde jeg opp til midt mellom minimum og maksimum. det er vel på ca 800liter bensin siden eg fylte olje. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 min bruker også mye olje! hehe fyller på annenhver uke, og da fyller jeg 1 liter om gangen. Ventiltetningene er gåene på min. Tar det ikke så tungt, bare å fylle litt olje;) mighty Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by mighty min bruker også mye olje! hehe fyller på annenhver uke, og da fyller jeg 1 liter om gangen. Ventiltetningene er gåene på min. Tar det ikke så tungt, bare å fylle litt olje;) mighty Vil bilen tikke mer når den er kald når ventiltetningen er gåen? for bilen min tikker uanz litt når den er kald for det om jeg har nok olje på (tenker ikke på innsprøtnings tikkelyden) og hva koster det i deler for og fixe problemet ditt? vil ha en tikke frie bil:P Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Motoren bruker ofte mer olje, jo mindre som er på. Dvs. at oljenivået minker tregest når oljen er fylt til max-merket, og raskest når den begynner å nærme seg minimumsmerket. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-xxx Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 har du rett viskositet på olja da? Siter - 1995Audi RS2 x1991 Mazda 323 Gt-x igjen... x1996 Nissan Primera SRI x1990 Mazda 323 Gt-x x1989 VW golf gti 8v x1989 Toyota corolla gti 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 bruker shell sin olje med formul1 eller ferrari eller hva det var. hvilken "billig" olje anbefales til GT-R`? Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by EyeCon bruker shell sin olje med formul1 eller ferrari eller hva det var. hvilken "billig" olje anbefales til GT-R`? Definèr billig. ;) Jeg bruker kun Mobil 1 (0w40) olje på motoren. Denne fungerer utmerket. Koster vel ca. 180,- pr. liter hos Esso. Har også prøvd den Shell oljen, syns ikke den er noe bra; Fikk litt ventiltikking ved kald motor jeg også. Lenge siden du skiftet oljefilter da? Ventiltikking pga smøring gir seg fort med et filterskift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by Zwan Definèr billig. ;) Jeg bruker kun Mobil 1 (0w40) olje på motoren. Denne fungerer utmerket. Koster vel ca. 180,- pr. liter hos Esso. Har også prøvd den Shell oljen, syns ikke den er noe bra; Fikk litt ventiltikking ved kald motor jeg også. Lenge siden du skiftet oljefilter da? Ventiltikking pga smøring gir seg fort med et filterskift. Eg kjører Mobil 1 også, men 5w50. Er vedlig fornøyd med denne, bytter olje og filter hver 5000 km. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 mazdafun where art thou?:P savne dine vise ord:P Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by EyeCon mazdafun where art thou?:P savne dine vise ord:P Han er vel kanskje fortsatt på kursturnè? Hva med å ringe ham? Kan sende deg nummeret hans, hvis du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 har nret. men tenkte eg ikkje skulle mase på han:P Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by EyeCon har nret. men tenkte eg ikkje skulle mase på han:P Ring et mazda-verksted, eller noe da. Du får helt sikkert svar der også, hvis det er noe galt med motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg