Gå til innhold

V6 biturbo - R6 Singel turbo (ladetrykk)

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Originally posted by Øyvind Ryeng

Har man to turboer har man med 100% sikkerhet to wastegater også.

det vet jeg vel. har hvist vanskelig for å formidle spm mitt..

hvordan måler man hva èn av de turboene ladder med, slik at man kan justere wastgatene slik at de ladder likt? grunnen til at jeg henger meg opp i dette er at det fort kan bli en aktuell problemstilling i et kommende prosjekt.

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en vanlig,hånddrevet trykk-pumpe (med manometer så du ser trykket du justerer med) og justerer så wastegatene åpner likt...før du i det hele tatt starter mølla. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Bruker en vanlig,hånddrevet trykk-pumpe (med manometer så du ser trykket du justerer med) og justerer så wastegatene åpner likt...før du i det hele tatt starter mølla. :)

Dette er vel egentlig ikke nødvendig hvis en kjører med to HELT like gater med nøyaktig samme fjær? (Her er det snakk om kvalitetsvarer (les: HKS, Tial m. fl.), og ikke noe gorrjern de selger på Nille til Kr. 99,90). Hvis oppsettet er nøyaktig likt på begge sylinderbankene - er det da nødvendig å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Dette er vel egentlig ikke nødvendig hvis en kjører med to HELT like gater med nøyaktig samme fjær? (Her er det snakk om kvalitetsvarer (les: HKS, Tial m. fl.), og ikke noe gorrjern de selger på Nille til Kr. 99,90). Hvis oppsettet er nøyaktig likt på begge sylinderbankene - er det da nødvendig å sjekke?

Neida...det er viktigere hvis man skal stille det opp og det er justerbart. Er det låst,er det låst. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider