matador Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Originally posted by kimrune ....Da jeg jordet spiller og rca`n til batteriet ble det HELT stille:) (d.v.s:Ingen støy) men når jeg da jordet dette til chassie så var det støy (ikke så mye som før men støy) Kan det skade å koble spiller og rca`n til - på batteriet?????? Mvh Kim Rune hei kim, nei det skadder ikke å koble rett til bateriet men det er egentlig smør på flesk... mest sansynlig så har du en dårlig jordings kabel mellom bateri og chassiset. I en standart elektrisk system til en bil så er det egentlig starteren på motoren som trekker mest strøm. DERFOR er den kabelen som går fra baterien til motoren av kraftigere tversnitt, ellers er kabelen som går fra minus i baterien til chassiset av mindre tversnitt... desverre (selv om den ikke er så lang) bytt ut den kabelen til minst 30mm, så kort som mulig og sørg for rene kontakt flatter, i de fleste tilfeller så vil du også faktisk få mindre "dimming" i lyset når du spiller høyt... og ikke som de fleste her tror at de må ha en større dynamo... vel, jeg tror at du har ikke koblet cdn til en ordentlig jord punkt egentlig, sett en jordings kabelen skrudd rett bak i chassiset på spilleren og den andre enden på kabelen skrur du til torpedo veggen/foran døra/over kickpanel på samme side som baterien sitter i. man anbefaler ikke å koble rett til bateriet for å unngå "jord sløyfer" som kan elstre støy. men hvis det fungere så er det bare å koble det opp på den måtte :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet November 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Nå er problemt løst:) hadde/har 50mm^2 fra batteri og til chassie. og 50mm^2 bak i gulvet på bilen!takk for hjelpen. støy er ett evigvarende spørsmål til tider:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg