Gå til innhold

Ny Clutch ?

Ranger emnet


Mouh

Anbefalte innlegg

hallo !

 

jeg har et lite problem med Clutchen min og lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg litt...

 

det viser seg at clutchen ikke løser ut det giret det står i når jeg trykker den inn...

(først så gjalt dette kunne når jeg skulle ha den i Rev men nå har de andre girene også blitt affektert av dette)

 

jeg har skjekket i verkstedmanualen og hvis jeg ikke tar helt feil så er det en hydraulisk clutch og den deler resavaret med bremsevesken..

og nivået på dette reservaret er helt fint.. altså det kan ikke være det...

 

så det jeg lurer på er om det ikke er noe annet håp enn å bytte clutchen ?

 

og i så fall har dere noe tips på hva slags som lønner seg ?

 

*dette gjelder en 93 Corrado G60*

 

vennligst rett på meg hvis jeg har missforstått noe.. ;)

er ikke litt grønn skjønner dere....

 

*Mouh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mouh

hallo !

 

så det jeg lurer på er om det ikke er noe annet håp enn å bytte clutchen ?

 

 

Hey!

 

når en kobling ikke løser ut er de vanelige feilene for stor slark i utløsermekanismen, membranfjæra i kopingen eller selve koblingen kan være defekt....

 

er d skade på eller slitasje på membranfjæra må hele koplingen skiftes...

 

har bilen stått ubrukt over lengre tid? det hender at koblingsplata ruster fast til svinghjulet og den inngående akslingeni girkassa...

koblingdplata vil dermed subbe mot svinghjulet og koblingen løser ikke skikkelig ut.. rengjøring kan løse dette probleme...

 

eneste muligheten du har er vell å løsne på girkassa å ta en titt på clutchen....

 

håper dette var til noe hjelp..

 

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peri

 

håper dette var til noe hjelp..

 

Peri

 

allt er bedre enn det lille jeg kan,

men det virker som om at jeg må ha den en tur på verksted for å få tatt en titt på dette... siden jeg ikke har mulighet til å få ut girkassen eller komme meg under der selv..

 

hrmf...

 

jeg kjøpte bilen i Mai i år og han som solgte den sa at den hadde stått stille en stund, så det kan jo være noe med det du sier der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått skjekket det opp problemet på verksted

og prognosen sier:

Masterpumpen til Clutchen er gå'en

samt noen foringer som bør byttes i girkassen

 

jeg kan vel ikke si annet enn at jeg er lettet over at det ikke ble dyrere enn det jeg forutsett..

 

*Mouh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var heldig... eller så trodde jeg....

nå har pumpa blitt bytta og annet enn at cluchen tar da den skal så har jeg fortsatt problemer....

 

det viser seg at cluchen har lefla...

og at den må byttes

 

 

huff... dette blir dyrere enn jeg hadde håpet på..

 

men, hva kan en stakkar gjøre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår