Gå til innhold

Rådebank? Tenningsbank? Diesel klakking... GTi motoren min snart død?

Ranger emnet


Mr. Ellingsen

Anbefalte innlegg

POKKER altså!! Atter en gang så har jeg klart å (snart??) ta livet av en 1'er GTi (1.8) motor!! Dette er den andre på et halv år! Begge var nyoverhalt, spes den som står i nå, da den ble overhalt på Motorteknisk Høyskole (sa forrige eier)...?!?

 

Det er en STYGG diesel-aktig-klakke-lyd som kommer ved visse turtall (er sikkert der hele tiden, men) Kommer spes godt ved pådrag... Oljelampa lyser nå nesten konstant :eek: Men jeg MÅ komme meg på jobb, og motoren har PLENTY med olje, så HVA er problemet?!?!

 

Jada!! Er klar over at jeg GNIR problemet GODT inn i motoren ved å kjøre enda mer! Men er totalt avhenging av bilen, så jeg MÅ kjøre til det står 4 stempler ut av panseret! :-( Og vente på neste lønning!

 

Har jo den "gammle" motoren min enda! Den som nesten tok kvelden første gangen, samme problem på den, men vet ikke hva jeg skal se etter i den, eller HVOR i den...?! NESTEN alt var nytt i den gammle motoren bortsett grov innmat, som stempler, veiv osv...

 

Er det oljepumpa som har tatt kvelden?

 

WHAT?!?!

 

På forhånd takk for alle svar! ;-)

 

 

Edit: Går forresten som en SVÆR BØTTE med dritt nå, i forskjell til det den gjorde når den var "frisk"....

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

-85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl)

-83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned)

-83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt nån gti motorer i døden jeg å...

fleste grunn er oljepump svikt å mye hard kjøring = rådelager til faen,så blir det ubalanse i veiva...

høres ut som rådelager eller nå ventiler som ikke er som det skal hos deg..

har overhalt noen gti`å har inttrykk av ett en "halvveis overhalt"-gti ryker fort.

 

ene motor mi var veiv LITT skeiv, å det merket jeg ikke på grunn av slørv, så den ødela rådelager ofte.

 

vis du skal bygge noe skuddsikkert (så å si) vil jeg anbefale deg å skifte blokka til en 2E å bruke en overhalt å porta GTI 1.8 topp

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du sier så var det meste nytt utenom stempler, veiv osv. Var ramme / råde lagerene nye?

 

Av avataren din så syns jeg ikke det er så rart at du dreper motorer i hytt og pine...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige motoren, så målte jeg de lagerskålene, og de var helt fine, og innenfor det som står i Haynes boka... Så, ikke nye lager der nei.

På den jeg har i nå, som visst nok skal være overhalt på Motorteknisk høyskole (?) så skulle det ha vært litt rart om de sendte ut en motor med slitte\ødelagte lagre!?

 

Den burninga gjorde jeg før jeg "overhalte" den gamle motoren... Men hvem har vel ikke "spåla" litt med gamle golfen (bilen) sin?!?! Jeg bare gjorde det bare litt ekstra mye på en gang! :p Hehe!

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

-85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl)

-83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned)

-83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat, noen audi 80 osv.

 

Av di GTI'`ene jeg har hatt så er det ikke noe som har holdt så bra som en slik kombinasjon som 2E med gti topp.

Den motoren jeg hadde lever fortsatt i dag, sprek og en motor man stoler på. Jeg brukte innspruten (dyser og luftmengdemåler) fra gti 16v da min var porta + kvass kam.

 

Men ellers så vil jeg tro det er oljepumpa di eller ett rådelager som har røket, men de ganger jeg har kjørt sund rådelager har oljetrykk lyset ikke vært på konstant kun ved enkle turtall osv...å ved oljepumpe haveri har det lyst konsant så tar det KORT tid før rådelagra er spon.

 

Har du dårlig tid om morgen ? DVS kald motor å mye turtall?

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Ellingsen

Fra hvilken bil er forresten den 2E blokka fra? Sikkert ikke mange høggere som skjønner mye hvis jeg spør etter en 2E...??

 

2,0 8v 2E 85kw - 115,6hk, 166Nm - Finnes i Golf3/Vento(92-94), Seat Toledo(92-96), Passat 31 Syncro(91-93), Passat 31 (88-93)

 

Mulig du kan bruke 2,0 ABK blokk fra Audi 80, uten at jeg vet dette for sikkert..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår