Gå til innhold

325

Ranger emnet


Turbointercooler!

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jensemann

Tror nok ikke de skrur opp å sjekker om du har kvasskam...:)Samme med chip. Høres ut som du liker wastegate(pop-off)... Fett nok det, men et turbokit koster gjerne 25000kr. Mye penger for en lyd... Du får jo hestekrefter, men som sagt hvis det er lyden du er ute etter, er det vel ikke verdt?

Wastegate er da vel så virkelig ikke det samme som "pop off":rolleyes:

Wastegate ventilen står parallelt med turbo og regulerer turbotrykket.

Ved oppgitt maks trykk åpner denne og slik at eksosen går rett ut, utenom turbo. Denne gjør det mulig å kjøre med maks turbo tykk på lavere turtall uten å være redd for å overbelaste turboen ved høyere turtall

Vil mene at det er dumpventil/dumpvalve han sikter til...

Rett ska være rett...heyyou

Originally postet by Flasher

spørsmålet måtte komme

Syns jeg så det komme jeg også ja!ahahahhaha

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla. Vis du er 18 år og skal kjøpe 325i så er ikke trimming det jeg ville ha tenkt på, jeg er 18 selv og har en orginal 325i e30, det kan gå helt over styr i blant og det er farlig! En orginal 325 går helt greit nokk. Det kan love deg når du begynner å føle at naturkreftene tar overhånd over bilen/leketøyet;) Jeg hadde venta med trimming en liten stund og heller tenkt på styling osv.;)

Men du må bare kjøpe deg 325 for det er fete biler:D

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 18 og i det hele tatt skal ha en BMW, så kan de ansatte i forsikringselskapet ditt førtidspensjonere seg på det du betaler i premie. Og blikket til politiet følger ekstra godt med deg når du kjører i trafikken. 18 åringer i BMW legger nok igjen en del penger i potten til juelbordet. Jeg har allerede lagt 9000 der, samt at jeg hadde bilen på veien i 2 dager før lappen røk. Og slik som du snakker her, så ser det ut for at du ikke har så mye teknisk insikt. Og hvis du da skal få folk til å montere dette for deg, så blir dette en dyrere bil en du sikkert forestiller deg. I hvertfall kjør med fornuft uansett hvor mange hester du har. Og lappen vil du vel sikkert ha i lommen. Det skal ikke mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk helt sant, en kompis av meg skrensa så vitt ut i fra et kryss med sin bmw 320 og det så politiet og stygge vegvesenet vort å så på. Han mista lappen tvert, med det samme altså!... bilen ble til og med avskiltet for de mente at 15"s hjul på den var for stort med 50 eller 55 prof gummi!! Det er jo fult lovelig må være?! Det er for å sette en prikk over i'n når de tokk lappen fra han for å være jævlige, for da skulle han få nokk problemer med å få bilen på veien igjen i tillegg til at han mistet lappen.. Det er helt sykt med tanke på åssen de behandler oss..:mad:

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jasså gitt Jin, du har kommet deg inn på forumet du også! :D

 

Altså, vil absolutt ikke anbefale deg til å tenke på hverken 325i eller 740tic i første omgang

 

Egentlig ikke noe over 100hk før man har et par tusen km under baken og virkelig kjenner til hvordan en bil oppfører seg i trafikken.

Kom å prøv min 318i på vinterføret, du kommer til å bli vettskremt det er jeg sikker på! Den er ikke bare bare å holde styr på enda det er en liten 1.8i 4syl. Tenk på en 2.5i 6 syl da! Hoho.

Jeg prøvde en 325i før jeg kjøpte den 318i'n jeg har nå. Og den dro noe så inni hamperæva! Ble ærlig talt vettskremt! Følte jeg hadde 0 kontroll på det jeg drev på med! :S

 

Nei, glem alt som har med turbo og gjøre i første omgang!

Og er det kun for den *svviiish* lyden så finnes det sånne "fake" kit mener jeg å huske. Men en blow off ventil skal sitte på en skikkelig turbo da, skal ikke være fake! Ikke noe gøy det. :rolleyes:

 

Begge bilene du tenker på innebærer masse vedlikehold og hvis man ikke vil/kan/har interesse av å skru (mye..) så er dette biler man burde styre unna. (Ihvertfall 325i e-30)

 

mvh

oddis

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en 325i før jeg kjøpte den 318i'n jeg har nå. Og den dro noe så inni hamperæva! Ble ærlig talt vettskremt! Følte jeg hadde 0 kontroll på det jeg drev på med! :S

 

Hallo, hallo! må ikke ta i så du driter deg ut her:) hehe en 325 går ikke såå godt som du beskriver;) til saken: Er enig i det meste her. Mitt tips er at du kjøper deg en E36 320. Den har 150 gamp, ikke så verst forsikring og funker helt fint for en 18 åring uten noe særlig erfaring. Så kan du bytte ut og kjøpe noe grommere senere:) Jeg har gjort det og angrer ikke på det

2005 Scania P270

1987 BMW 528i

1985 BMW 535i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe teknisk feil på 325n min. og ingen andre jeg kjenner som har 325 e30.. Men der i mot Forden min har det vært en del Dritt med:D Så det er ikke noe problem å tenke på trur jeg;) ikke noe mer feil med bmw en noen andre biler..

 

PS: 320 e36 er lat da, ville heller kjøpt meg en 318is e36 jeg da;) så er det enda billigere forsikring:D

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til info så var 318is dyrere å forsikre en 320en når jeg sjekka i sommer ;)

 

Men til trådstarter.

 

Jeg tenkte ganske likt deg først, jeg kjøpte nå i sommer en 92mod 325i Coupe, den med "ny" motoren. 192hk orginalt.

min var da "trimmet" med chip og effektanlegg. og virka jo veldig greit i starten,helt til jeg ble vant med bilen. og begynnte å trø på .i svinga er det spesiellt skummelt med slike biler. da du ofte da kan gå med rævva først av veien visst du ikke behersker det du driver med. og her er E30n enda vanskeligere en E36n,da den slipper lettere på rævva. Men lykke til uansett,bare bruk det med vett.

 

PS. så tar vi forbehold mot stygge skrivefeil ;)

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert stemme det der med forsikringa? Men jeg trur det er forskjeld på selskap til selskap, for en kompis av meg har 318is e36 og han mente det var billigere å forsikre en 318is enn en 320i.. ikke vet jeg?:rolleyes:

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår