MK1RACER Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Er det noen som har noen tips om hva som kan gjøres? Kostnader på diverse hadde vært toppers om dere tok med. Dyser, Kjøler, turbo o.s.v. Mye vil ha mer er det jo noe som heter. Bilen er BSR chipet ca 290 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Hei! Må si at det er lite aktivitet på 850 forumet, det du kan gjøre er -Øke ladetrykket med mere enn det chipet ditt har gjort, Eventuellt en ny turbo -Større intercooler, iveco intercooler tror jeg passer (lastebil) -Open air luftfilter -Sportseksos med større downpipe -Kammer fra volvo 850 glt eller få noen til å frese nye, dette hjelper mye (Glt kammer fås overalt på skroter i sverige, bare pass på km. stand) ca 2000 kr, litt +/- -Justerbart kamdrev 1000kr i sverige (hvis du freser nye kammer så drit i det bare få han som monterer dem til å få satt de i 100%) -Høyere bensintrykk _OG_ mere bensin -Nye spredere som sagt -Trimtopp, eller plane, modifisere den gamle. Audi 20v passer forresten :=) -Porting av innsug og utblås, hjelper en god del. -justerbart turbotrykk Det kommer litt an på hvor mye du skal trimme men kansje smidd innmat, som feks, stempler, råder etc. Og etter eventuelle oppgraderinger tror jeg at det er mye å hente på en mapping, av motoren. Nå vet ikke jeg om du har manuell eller automat kasse, men en forsterkning av den er nok ikke dumt uansett, clutchen på manuell kassa tåler ganske mye, men skal du ha så jævlig med effekt, så ville kansje en sinter clutch være det beste. Med vennlig hilsen Alex Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Desember 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Takker og bukker for svar. Har ikke planer om å bygge om motoren noe så veldig ennå. Men ett par små ting blir det vel etterhvert. Eksos kommer på ganske så snart. Tenkte jeg skulle gjøre litt utvendig også. Ordtaket Mye vil ha mer, er så sant som det er sagt.... Har du peiling på ca pris på noen passende dyser f.eks? Melder meg inn i turbo performance club øyeblikkelig. Svenskene kan jo som regel litt om disse bilene. Er foresten godt å se at det er en og annen som kikker innom 850 siden.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Mye vil ha mer ja, hehe det er sant. Skal selv bytte eksosanlegg og har bestemt meg for et rustfritt sportsanlegg fra Ferrita, som visstnok skulle være et av de bedre til 850, det er også disse som lager volvos sportsanlegg, og forhandleren ligger i spydberg så det er jo ikke så langt unna for meg... Men tror du virkelig du trenger nye dyser da? Antar de som har chipet bilen din har justert og optimalisert innspruten og sikkert kjørt tester på rullende landeveg? Det er den helt sikkert BSR er veldig seriøse! Trykket på t5/r er veldig bra/sterkt det altså! Anbefaler helt klart og melde seg inn i Turboperformanceclub, da de har mye peiling, men synes det er litt lite poster om akkurat 850(men klart mere enn her!), en annen side/forum som jeg synes er vel så nyttig er svenska850klubben De gutta der har peil på 850/x70 (også er hele forumet om 850/x70), forøvrig er mange av dem og finne på TPC også. Og som du selv har sagt så kan svenskene veldig mye om disse bilene, sjekk ihvertfall ut linken på svenska850klubben og si hva du synes da :) Mvh Alex Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Desember 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Har litt problemer med å ha jevnt trykk til tider. Bilen går å gynger lissom. Har byttet noen slanger og diverse. Men ennå er den lei. Har du vært borti dette? Mulig det kan være intercooleren. Den har nemlig fått seg ett par hakk etter ett møte med ett jævla rådyr. Har planer om å bygge eksos selv jeg. 3" med 4" utblås. Er ikke helt sikker på hva slags lyd demper jeg skal bruke. Vil ha litt lyd da... Jeg trimmet hos autopower. Gutta har peiling der asså. De testet den bare på landeveg før og etter chipping. Jeg hadde faktisk 0,2 for lite i ladetrykk før jeg chippet fant vi ut. Men byttet plugger og veivhus ventilasjon og justerte trykket etterpå. Det er mye som teller inn for at alt skal være opptimalt har jeg funnet ut. Det plager meg litt dette med ujevnt trykk, men jeg finner vel ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Hallo.. Ser du sier du sliter med ujevnt trykk..jeg chippa bilen min i sommer å har akkurat samme problem.Høyt gir og lavt turtall så er det ikke akkurat gøy å kjøre chippa 850.. Jeg snakka med en kompis jeg kjenner på Bilia, og han prata på at dette var et generelt problem med chippa volvo motorer..Er ikke stort å gjøre med det tror jeg. Så lenge bensintrykk og tenning allerede er justert. Hvor mye hk/Nm fikk du i bilen din etter at du chippa da? Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Mener det har vært mange poster om det på http://www.svenska850klubben.com hvor faktisk ganske mange har fått bukt med problemene. Er det lenge siden du har byttet stift og div. som skal byttes en gang i blant. Har også hørt at mange sliter med ujevnt trykk, men det skal ikke være sånn og at det lar seg løse er jeg overbevist om... Mvh Alex Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 "Fikk" 290hk og 430nm etter chipping. Har ikke bremset bilen så det er vel bare halvparten... he he. Neida. Bilen går bra den. Har jo vært inne på 850 klubben før jeg da... Men det har visst gått i glemme boken... Er en veldig bra side det der asså. Veldig lærerikt. Ble sittende lenge lenge lenge og lese masse bra tips og triks. Dette med ujevnt trykk vet jeg er problem for mange. Problemet er jo at det er så mange ting som spiller inn for at alt skal gå som smurt. De som vil lære mer om sånt bør gå inn på 850 klubben. Er man litt uheldig kan det bli mye prøving og feiling før man kommer fram til løsningen på sånne problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roggre Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 "Fikk" 290hk og 430nm etter chipping.Har ikke bremset bilen så det er vel bare halvparten... he he. Neida. Bilen går bra den. Har jo vært inne på 850 klubben før jeg da... Men det har visst gått i glemme boken... Er en veldig bra side det der asså. Veldig lærerikt. Ble sittende lenge lenge lenge og lese masse bra tips og triks. Dette med ujevnt trykk vet jeg er problem for mange. Problemet er jo at det er så mange ting som spiller inn for at alt skal gå som smurt. De som vil lære mer om sånt bør gå inn på 850 klubben. Er man litt uheldig kan det bli mye prøving og feiling før man kommer fram til løsningen på sånne problemer. Har du sjekket ventilen som sitter like etter turboen, en liten plast sak, har en tendens til å sote igjen ett vanlig problem etter en del kjørte kilometer, har selv en t5 225hk og fikk problemer med litt trykk i motoren, var på volvo og snakket med en mekaniker, han sa dette var ett problem men ikke noe farlig sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nénmacil Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Du kan også høre med Autotech Motorsport, de har peiling og vil nok kunne hjelpe deg med å øke effekten betydelig. http://www.atechmotor.com Siter '98 Volvo V70 R AWD 2.3 20V (B5234T6) 240hk/310Nm '94 Volvo 850 T-5 2.3 20V (B5234T) 290hk/430Nm - SOLGT! '96 Mitsubishi Carisma GLX 1.6 16V (4G92) 90hk/137Nm - SOLGT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg