jva Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 jeg lurer på om noen vet hva som er straffen for bruk av laser/radervarsler i bil... og om det er noen triks, sånn som å plugge den ut når man blir stoppet o.l. og om en radervarsler fra usa vil virke i norge... Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Du kan få en bot på 5000,- som jeg ikke tror er det letteste å snakke seg utav med unnsjuldninger som at den var av osv. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Hørte noe om at det bare var et forenklet forelegg på 1000 kr for å bli stoppet med radarvarsler, kan dette stemme? Isåfall er det jo verdt det..... Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyTott Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Har hørt at du får 5000kr i bot og anmeldelse. Har lyst å skaffe meg en, men vil ikke risikere anmeldelse. Noen som kan bekrefte dette? Siter --------------------------------------- 1994 Mazda Mx-3 1,8 V6 x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P) x Aprilia RS 50 --------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Fra Bilradiospesialisten Disse varslerne er fullt lovlige å selge og kjøpe i Norge, og kategoriseres som en type teleutstyr. Man risikerer derimot forelegg dersom man blir tatt med denne i bilen og ifølge loven gir bruk av forbudt elektronisk utstyr kr. 1000 i bot, samme som bruk av mobiltelefon.. Ikke "så" ille da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Centronic Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Å gjemme en slik radarvarsler er ingenting.. Hvis du blir stoppet så er det bare å slenge den under setet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Eller bare montere den i hanskerommet, med en sensor fremme i grillen. Kan ha en bryter under dashen til å slå den av og på med.... Kan jo umulig finne den da, pluss at man slipper å romstere når man blir stoppet. Tror jeg kommer til å gjøre dette. Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by AJ82 Eller bare montere den i hanskerommet, med en sensor fremme i grillen. Kan ha en bryter under dashen til å slå den av og på med.... Kan jo umulig finne den da, pluss at man slipper å romstere når man blir stoppet. Tror jeg kommer til å gjøre dette. Andre Hva slags sensor og hvor får man tak i slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Jeg får visst gjenta meg selv: Det er 5000kr i bot, har ingenting med mobiltelefonregel å gjøre, den regelen der virker på en annen måte. Grunnen til at man får 5000kr i bot er at den har til formål å varsle om politiets arbeid, noe som ikke er lov. Samme bot gis ved bruk av politiradio i bil. § 13a. Forbud mot varslingsutstyr o.l. i motorvogn I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk. Departementet kan gi forskrifter med nærmere bestemmelser til presisering og utfylling av forbudet i første ledd. Tilføyd ved lov 8 juni 2001 nr. 30. http://www.lovdata.no/all/hl-19650618-004.html#13 Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Mente at det var blitt lov å bestitte politi radio jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by 2maz Mente at det var blitt lov å bestitte politi radio jeg. Er lov hjemme i ditt eget hus, men ikke i bil. Noen mener det er lov hvis den er av, er på en annen frekvens etc. men det jeg ikke noe om. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Hmmm.... awt: Hva med dette? :p Fikk brosjyre om dette fra Autofeil messa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 http://www.dittvalg.no der har de sånn varsler med sensorer i fronten... eg skl faen ha en slik :D Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by 2maz Mente at det var blitt lov å bestitte politi radio jeg. Fram til august 2002 var det lov både å kjøpe og selge politiradioer, men forbudt å bruke dem. Nå er reglene forandret, slik at alle og enhver med god samvittighet kan lytte på politiets samband. Statens teleforvaltningsråd har besluttet at NPT ikke hadde tilstrekkelig hjemmel til å kreve slik tillatelse. NPT gjør oppmerksom på at bruk av slikt utstyr kan rammes av eksempelvis Vegtrafikkloven Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by BLACK.PEARL Hmmm.... awt: Hva med dette? :p Fikk brosjyre om dette fra Autofeil messa. Det blir litt annerledes, men det kommer nok snart noe om dette også. Saken var på TV2 i går. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg