Gå til innhold

Vinterbil: 1973 Toyota Corolla

Ranger emnet

Pompiuses

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en busebil. En '73 corolla. Det er rwd på disse right?

Har ikke kikka så nøye på bilen enda, men den ser ganske velholdt ut (en på jobben som har den). Vet ikke hvor langt den har gått. Hvor mye kan en slik bil være verdt? 5000kr?

Blir bilen veteran når den er en 1973 modell? Får man i såfall bonus på forsikringen da?

Edit:

Samme type som denne bare i knall grønn :D:

http://www.cardomain.com/memberpage/573714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er rwd og veteran. Dog er det ikke alltid man får forsikret den som veteran hvis den uoriginal - dvs heftigere eksos, senket, felger.

Jeg ville verdsatt bilen til 10 lapper, kanskje mer hvis den er i meget god stand. Disse pleier å være spist om av rust...

Egentlig synd å kjøre ihjel en sånn bil som vinterbil på saltede veier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en sånn i byen her.......en grå...fin bil.....1.3 med 65 hk el.no......går foresten en "72 stv av sammen type her oxo....den gul/orange....dritt tøff;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka nærmere på bilen, og det viste seg det var en 1978 modell, 1,2liter. Hadde gått 189000km. Var nyst EU godkjent.

Fantes nesten ikke rust på bilen. Var så vidt med rust på ene bakskjermen.

Han som har bilen har hatt den som kjæledegge og har pussa og gnikka på bilen til den store gullmedaljen. Har blant annet akkurat kjøpt nytt stoff i taket innvending til 6000kr og bytta begge forskjermene.

Hadde akkurat også nyst bytta bremsene.

Bilen var i det hele tatt veldig pen og velholdt, men vil tro rusta kommer veldig fort på den hvis man ikke er ekstremt obs på det.

Vil 10k være en ok pris? For mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000kr for taktrekk? Syke mannen :D

Det holder vel med en vinter på saltede veier, så tyter det fram flere kg med rust. Gamle Toyotaer ruster selvom de er lagret tørt innendørs. Du må regne med at bilen vil se mindre pen ut til våren, og det er jo synd når bilen tidligere er eid av en entusiast.

Siden bilen er såpass god stand er vel 10k en rettferdig pris.

Bilen i seg selv er dog ingen perfekt sladdebil - vanskelig å få tak i deler, utsatt for alvorlig skader, og strikkmotor. For 10k hadde jeg heller kjøpt en fin Sierra, men jeg skjønner tankegangen din. Er ikke mange som sladder rundt i de bilene i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

6000kr for taktrekk? Syke mannen :D

Det holder vel med en vinter på saltede veier, så tyter det fram flere kg med rust. Gamle Toyotaer ruster selvom de er lagret tørt innendørs. Du må regne med at bilen vil se mindre pen ut til våren, og det er jo synd når bilen tidligere er eid av en entusiast.

Siden bilen er såpass god stand er vel 10k en rettferdig pris.

Bilen i seg selv er dog ingen perfekt sladdebil - vanskelig å få tak i deler, utsatt for alvorlig skader, og strikkmotor. For 10k hadde jeg heller kjøpt en fin Sierra, men jeg skjønner tankegangen din. Er ikke mange som sladder rundt i de bilene i 2004.

Ja eieren sa det var vanskelig å få tak i deler til den, så er nok ingen dum ide å kjøpe en sierra eller en ascona i stedet. Skiller ikke mange tusenlappene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider