Gå til innhold

Hva er det FLAUESTE dere har gjort angående bil/kjøring/ol

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

Kan jo ta med en scary sak fra første året med lappen.

Jeg og noen kompiser kjørte fra Drammen til Liertoppen via Lierstranda/gamle Lierbakkene.

Dro på godt over sletta på Lierstranda i mine foreldres Volvo 240. Hadde 110km/t gjennom rundkjøringa midt på sletta på vei oppover og tråkka på videre oppover bakkene.

På vei hjem skulle jeg ikke være noe dårligere og skulle prøve rundkjøringa i 120km/t. Dro forbi en Renault 5GT(?), sånn bredda og sprek en, og hadde stø kurs mot rundkjøringa. Det sleit seg fullstendig! Rakk å bremse ned til ca. 90km/t da jeg så at svingen var sinnsykt mye krappere denne veien.

Kom ut av rundkjøringa med århundrets firehjuls-sladd, tverra 4-5 ganger, unngikk så vidt møtende trafikk (eller de unngikk meg) og havnet i grøfta med et smell. Hoppet noen meter før vinduspusserne startet og vi oppfattet at det hadde gått sinnsykt bra med folk og bil. Det eneste gutta i Renaulten sa var: "Rått parti"..... De ordene kommer jeg til å huske så lenge jeg lever.

Litt småskjelven kjørte jeg opp fra grøfta som om ingenting hadde hendt, dro på Shell og vasket bilen og parkerte den i garasjen. Ikke så mye som en ripe i tanksen til Mamma og Pappa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 272
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dro på hytta sammen med ei god veninne."Oppkjørselen" til hytta er i all hovedsak en tynn steinraus. Da vi skulle hjem, skulle jeg rygge ut igjen men så kom jeg litt ut av kurs. Få cm klaring på hver side, så jeg havnet ut i grøfta med det ene hjulet. Bulka det ene sideskjørtet. Kunne gått verre dog, men faen så flaut det var. Imponerer ikke akkurat damer med slik kjøring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge ut noe som skjedde på Skedsmohallen i går!

Var og slædda og så på andre slædde en god stund rundt på P plassen på skedsmohallen, da det plutselig dukket opp en Sivil Nissan Primera politibil!!fucku

I mens den politibilen kjørte inn på plassen var det 2stk som slædda rundt, og med engang purken oppdaget det så var det på med lysa, også klart første mann som stoppa helt opp ble jo så klart vinka inn, mens nr 2 parkerte bilen hos oss andre:confused: (veldig smart!!!)

Politimannen tok seg en lang prat med han som ble hekta inne i politibilen og han hadde akkurat fått skrudd av lysa i det en BMW kommer bredt inn på plassen :D

Alle vi som stod der holdt på å le oss skakke av han med BMW`n som ikke skjønte det at Snuten stod og så på han! :rolleyes:

Så plutselig så var det på med blålysa og vinka inn han med BMW`n og, tror ikke han følte seg så veldig høy i hatten etterpå!?

Men enden på visa er at ingen av gutta mista lappen, men de blir anmeldt for grisekjøring og brudd på veitrafikk loven! Hadde det stått noen mennesker eller biler på plassen de slædda på så hadde de mista lappen på stedet!

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her gjorde jeg rett foran snuta på en politmann som sto og dirigerte trafikken i ett kryss ved Tinghuset i Oslo:

Hadde vært å kjøpt billetter til en fotball kamp, dette var en lørdag ettermiddag.

Akkurat denne dagen var det noen gater rundt tinghuset som var bilfrie mellom lørdag og søndag.

Ett slikt skilt møtte jeg da jeg kjørte inn i ei gate for å komme ut av sentrum.

Løsning: klatra opp på fortauet med varebilen, kjørte forbi skiltet og videre.

Men der møtte jeg enda en hindring, var ikke nok plass til å svinge til høyre pga lysstolper foran tinghuset.

Tok til venstre, men da havnet man i motgående skinnegang for trikken.

En u-sving ble løsningen, men der sto politimannen og så ikke helt bli ut.

Ble vinket inn på fortauet foran tingretten, foran masse masse folk.

Følte meg ikke helt lur.... :rolleyes:

Man kan bare skylde seg selv.

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havne i grøfta og sånt er vel stort sett sånt som skjer når man ikke har helt kontroll....

det flaueste som har vært i det siste, var vel at jeg hadde vært på rema å fylt bensin, så kjørte jeg opp til vgs her i alta for å hente meg litt middag (billig og nok ;))

henter maten, hopper inn i bilen og skal starte den...

nå er det sånn med min bil, at startmotoren er heeelt død, omentrent...så man må vite hvordan man skal file på den, for i hele tatt får start på faenskapen...

jeg filer litt, og venter å få start etter de obligatoriske tre-fire gangene på nøkkelen...men nei...

den starter ja, men går bare i to sekunder ellerno, så stopper den akkurat like godt...dette skjer da et par sju-åtte ganger, og jeg blir bare hetere og hetere i toppen...åpner vinduet, som da har begynt å bli ganske duggete, og hører folka som står 5-6 meter lenger bort prate seg i mellom...(stakkars fyr, skal vi hjelpe han å skubbe igang bilen?) og jeg blir jo ikke MINDRE flau av denne grunn...bannes høyt og tydelig over tysk idiotstål som ikke funker...

skriver melding til typen til søster, som er dyktig på emergency-mekking...han kommer, tester litt fram og tilbake, men får ikke start...så vi drar bilen hjem til dem, der vi til slutt får tint opp bensinpumpa, og jeg får kjørt hjem... :(

men bortsett fra det, så er det vel egentlig bare HVER jævla gang den cpskada bilen min begynner å lage rare lyder fra bremsene ellerno....høres høyt og tydelig ut som jeg fløyter! anger2

me hate! men aner ikke hva det er :(

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på julaften i fjor ( med lånt bil for engangs skyld )..

Det var underkjølt regn, dvs skøytebane. Dette vet jeg, så jeg har ca 30km/t gjennom en sving. Men, bilen begynner å skli mot grøfta i utgangen av svingen der det skråner rett ned. Og ikke nok med det, det er to personer som går langs grøfta ( hvorfor ikke bruke fortau på andre siden? ). De to hiver seg ned i skråningen mens jeg febrilsk får rattet opp fra grøftekanten, og får hivd bilen opp på veien igjen. Jeg går ut av bilen og roper til dem om det gikk bra, og forklarte hvorfor jeg lekte "carmageddon". Det så veldig spenstig ut når begge fotgjengerne heiv seg ned i diket :D , dog kunne jeg blitt drapsmann hvis de hadde gått med ryggen til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye bra :D

De siste årene har det heldigvis ikke blitt de store brølerne, men det har jo vært et par tidligere..

1: første bil: 1983 Datsun Cherry, var ute og kjørte i januar med en kompis, bilen har jo brekk og jeg skal kjekke meg, har vel en 80-90 da svingen kommer drar peeent i brekket og ratter som en gud-kompisen er ikke enig.. bilen gikk fint igjennom svingen, det er først etter den problemene kommer. Kontra er et ord jeg lærte den dagen.. bilen har da rundt 70? vi flyr ut på jordet, treffer den dustekanten alle jorder har og vips vi er airborne.. etter en kort stund som luftens baroner er vi endelig nede på moder jord igjen.

Resultat: 2 ødelagte kanaler (takk jordekant) en bulket dør(takk vikepliktskilt som jeg ikke la merke til) ett sete ( takk min gode venn med urinveisproblemer)

Etter grundige målinger (skritt) kom vi frem til at vi hadde hoppet 15m :)

Nå trodde jeg problemene var over og ringte den lokale gårdbrukeren for kyndig traktorhjelp, var livredd for at min far skulle komme forbi så jeg var rimelig oppsatt på kjappt å komme meg vekk, forklarer mannen med traktor problemet og han lovte å komme ned, dusten ringer min far og forklarer hvorfor akkurat han er den utvalgte traktorsjåfør den kvelden.. Takk til Thomas Fearnley..

Resultat: Pappa fester i villt sinne slepetauet RUNDT fangeren.. og det går jo ikke.. så nå ser ikke bilen ut.. pappa nlir noe mildere til sinns og bilen blir til slutt slept ut på veien, men je husker det den dau i dau..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å driti meg ut i går gitt.. huff

Skulle kjøre en kammerat tilbake til en bensinstation hvor bilen hans var parkert, kommer kjørende inn på plassen forran stasjonen og skal jo selvfølgelig legge den rundt.. drar i brekket og sklir nesten 180 grader rundt.. så titter jeg i speilet og der ser vi onkel stå på shell.... Fikk kasta han ut rimelig fort før jeg satte kursen videre da ja.. kjørte ut på veien og så onkel kjøre sakte forbi og stirre VELDIG på kompisen min som skulle sette seg i bilen sin ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig jobba gutter :D

Her i våres kom jeg kjørende ned mot den lokale oppstillingplassen (Valentinos for de som er kjent her i Oppegård), og et par kamerater med tilhørende biler stod fint plassert midt i innkjørselen så jeg ble nødt til å stå halveis i grøfta.

Stoppa bilen og stod og hang litt. Da jeg skulle kjøre videre over grøfta og inn på plassen for å snu kjente jeg at bilen løfta seg på høyre side. Jeg hadde da klart å overse en rest av en metallstolpe som stod i grøfta som en liten sylskarp stump fra helvete.

Klarte å trykke inn hele kanalen foran alle fjortisene på hele greverud. Flaut som faen!!!

Nylig reparert og lakkert skal jeg og et par venner på kino. De slenger seg inn og jeg kjører opp den bratte bakken ut av p-plassen og skal så videre til høyre. Kutter svingen og i grøfta ligger stein :mad: ! Trykker igjen inn hele kanalen!! Faen.

Begge gangene var med bilen til muttern og reaksjonene uteble ikke akkurat :P

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider