Gå til innhold

Mini Turbo???

Ranger emnet


Jalli

Anbefalte innlegg

Halla folkens, jeg er ny i "bil-livet" så trenger litt hjelp=) Har en Mazda 323LX(bf 1987) og så fant jeg en "mini-tubo" på: http://www.streetdesign.no/?go=vis∏=6334 og følte for og svi av noen tusenlapper, bare lurer på om denna "greia" faktisk funker? eller om jeg bare blei purt hardt..:)har bare lyst til og få mazdan min litt mere "sint" hehe

Men nå må jeg dra til legen...klinte til fingern i går på jobben, er blå/grønn og banker enda og klarer så vidt og bøye den..

Takk på forhånd=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullshit

 

Bare jalla altså...

Den der vil jo antagelig få bilen din til å gå dårligere...

 

står at den gir 5000 liter i minuttet..

 

Har du 5000 rpm med en 2liters motor så er vel det ca 10 000 liter i minuttet...

 

Eneste som virker av alle turbo greine er en ekte turbo som blir drevet av eksosen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

bullshit

 

Bare jalla altså...

Den der vil jo antagelig få bilen din til å gå dårligere...

 

står at den gir 5000 liter i minuttet..

 

Har du 5000 rpm med en 2liters motor så er vel det ca 10 000 liter i minuttet...

 

Eneste som virker av alle turbo greine er en ekte turbo som blir drevet av eksosen.

 

hehe.. ja, det er jo litt drit hvis den micro snurbo tingen leverer mindre luft, anti-tuning! :D

- 1995Audi RS2

x1991 Mazda 323 Gt-x igjen...

x1996 Nissan Primera SRI

x1990 Mazda 323 Gt-x

x1989 VW golf gti 8v

x1989 Toyota corolla gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har en 1.0 liters rævkjørt ford eller noe sånt så kanskje det hjelper litt. men 8-15 hk.. bare tull.. og når skal den liksom lade.. begynner å snurre med en gang du vrir på tenninga og da går den på full rulle og hva skjer når du gir på.. jo den kommer til å bremse flowen fordi den ikke klarer å henge med.. pluss at den struper ned luftmengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte og hørte, de sa at jeg kunne montere den på coil ledningen så vifta snurra ettersom turtallet varierte for og få max "utnyttelse" siden jeg hadde en gammel bil, men tar jo sikkert år og dag før jeg får den så...cant wait:P

Ps. Noen andre tips hva jeg kan gjøre med Mazdan min? Har 4" potte liggende(skal på) har på k&n filter...og litt annet dritt...men me wants hp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

har sett noe lignende som jeg har hørt skal funke.

e-ram, en slags kompressor, eneste den gjør er jo å gi motoren mere luft. 1psi.

http://www.electricsupercharger.com/selectionguide.shtml

er en mikro switch som aktiveres når gassen bunnes.

men har sett mange som ikke virker særlig seriøs, bare en vifte som aktiveres med en bryter fra bilene f. eks. ikke sørlig fett......

ville ikke akkurat forventet ektreme forvandlinger men hvert et forsøk.

 

si ifra hvordan din funker, tenker på å kjøpe en e-ram, får se...

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår