Gå til innhold

Dump ventil, villig av og til, need help.

Ranger emnet

vilhelm

Anbefalte innlegg

Originally posted by vilhelm

Sef, gjør jeg det, ikke noe prob, men jeg mener den har ikke 300 Hk liksom, hehehe :) Som kansje noen (mange) av dere andre har her. Mange HK har du i din Forhjulstrekker a?

Takk,

Vilhelm

Mer enn nok til å kjøre fra Volvoen din...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvor mange HK har du? Du tar meg nå, men gi meg litt tid du.

BTW, hvis det er en bil jeg ikke liker så er det golf, en av de kjipeste bilene du kan få, med forhjulstrekk *uff*. Ta en 'burnout' da, burn litt med forhjula dine for meg *LER*

Takk,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, hvis det er en bil jeg ikke liker så er det golf, en av de kjipeste bilene du kan få, med forhjulstrekk *uff*. Ta en 'burnout' da, burn litt med forhjula dine for meg *LER*

Takk,

Vilhelm

Det var jo nå det var snakk om. Jeg klarer ikke å kjøre fra en TT på bane, men det klarer jo du...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,

Vilhelm

Ikke liker Golf? Fordi det er forhjulstrekk?

Bare så du vet det, så er de fleste normale biler forhjulstrekkere. Fordi at det er billigst å lage dem sånn.

Og om du nå skulle klage på golf, så skaff deg nå en annen bil enn den der 240'n :)

Må på jobb nå. hade

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Og om du nå skulle klage på golf, så skaff deg nå en annen bil enn den der 240'n :)

hvorfor det? må da få lov til å mislike en bil selv om man ikke har en "fetere" bil selv.. '

ps. ja jeg vet det er en smiley der men jeg er i kranglehumør :fire:

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er det er så mye morsomere å kjøre en 240 enn en golf. Dere som digger golf har dere noen gang prøvde å 'ralle' med en 240, skal love deg det er L I T T (Jævla MYE) morsomere enn å sitte der å nappe i brekket *ler*.

Enste grunnen til jeg kjøpte 240 var pga. motoren, bra å trimme, og at den er lett å mekke på og har bakhjulstrekk, er jo ikke pen for 5 flate øre, men det er ikke golf heller.

Takk,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er morsomt å kjøre en stor svenske-slede på 1300kg (?),er det nok vel så morsomt å kjøre en nazibrakke på 900-1000 kg..

hvis man regner kg/hk ser man jo lett at golf'en er ganske morsom:

golf 2 gti 16V : ca. 1000kg / 139hk = 7.2 kg/hk

volvo 240: ca. 1300kg / 180hk = 7.2 kg/hk

så,du ser at den volvo'en med 180hk har samme vekt/effekt-forhold som en original golf gti 16V.. at golf'en har framhjulstrekk er ikke noe pluss hvis man skal kjøre på bane (tror jeg,har aldri kjørt på bane selv).. men til vanlig "streetracing" savnet jeg ihvertfall aldri bakhjulstrekk på golf'en jeg hadde.. kan ikke akkurat si at 200sx'n er suverent mye morsommere enn golf'en jeg hadde,heller...selv om sx'en har bakhjulstrekk og går en god del bedre enn golf'en gjorde... golf'en var morrobil til tusen..!

skal ikke si noe (mer) stygt om 240,men jeg synes du bør holde deg for god til å prate dritt om golf.. virker ikke som du har prøvd golf engang (da tenker jeg på 16V eller G60)...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er det er så mye morsomere å kjøre en 240 enn en golf.

Takk,

Vilhelm

Det vil jeg ikke si..

240 er en stor og klumpete bil og greit det er bakhjulstrekk og du kan legge bilen breit etc, men prøv å kjør en Gti 16v eller G60 som har skikkelig stivt understell etc.. Da merker du at dette er en JÆVLA morsom bil.

Du har kjørt Go-Cart før? Var det kjedelig? :)

Edit: Golf er faen meg mye penere enn en firkantet tanks

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Edit: Golf er faen meg mye penere enn en firkantet tanks

syns du, jeg synes faktisk 240 kan bli ganske pen jeg.. med senking, fet lakk og di rette felgene blir en 240 fort ganske pen.. men det er bare min smak... ville forresten også valgt 240 turbo over golf gti 16v

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

syns du, jeg synes faktisk 240 kan bli ganske pen jeg.. med senking, fet lakk og di rette felgene blir en 240 fort ganske pen.. men det er bare min smak... ville forresten også valgt 240 turbo over golf gti 16v

men, det har seg jo sånn at du synes det motsatte av det jeg synes..

men, du skal få lov til det.. og vilhelm også. MEN, han har tydeligvis ikke kjørt en Golf eller en TT.. og vet ikke hva han snakker om..

JEG har ikke kjørt en TT, men har sitti på.. og det sitter godt.. 240 har jeg kjørt, og det var ikke noe særlig akkurat..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider