Turbo SlayeR Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Har nå satt i orginal motoren min i 240`n igjen. Dette er en b230f motor. Alt er satt sammen, men jeg har ett problem. Har en ledning igjen som jeg ikke vet hvor skal. Denne ledningen er grønn og litt tykk. Kontakten er svart og har 2 stikk... Jeg finner ikke et eneste sted å plassere den hvertfall. De ledningen jeg har satt på nå er: 2 til katalysator. 1 til hjernen 1 på siden av innsuget 1 under innsuget 2 på blokka under innsuget 1 på bypass ventil for luft til motoren når den er kald 1 på svinghjulet 2 til jord 1 til luftmengdemåler kan sikkert hende jeg har glemt noe på denne lista eller at jeg har satt feil kontakt på feil sted. Men det er hvertfall en kontakt til overs som jeg skal ha ett eller annet sted. trodde denne skulle på fordeleren. Men har elektronisk tenning, så det skulle visst ikke no ledning dit. Er helt tom for ideer jeg nå...noen som har noen tips? Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 hvor kommer denne ledningen fra da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Det glemte jeg å ta med ja. Den kommer fra samme sted som alle de andre. Fra venstre side (hvis du står foran bilen) på torpedoveggen... Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Bilder? Bilder?? Bilder??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Bilder ja. Skal se om jeg får slengt ut noen snart. Må få henta kamera mitt som er på utlån først.... Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 tykk grønn.. høres ut som noe til lamda reguleringa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Har akkurat løst et slikt problem!!! Er den tykk-grønn så SKAL den på knakksensoren!!! Det står i Volvo-boka!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by Texascom Har akkurat løst et slikt problem!!! Er den tykk-grønn så SKAL den på knakksensoren!!! Det står i Volvo-boka!!! mmkay. Takker. Da har jeg satt feil ledning på knakksensoren. hmz.. da får jeg komme meg hjem og se hvilken ledning jeg har satt der... da har jeg fortsatt 1 ledning uten noen plass. Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by Turbo SlayeR mmkay. Takker. Da har jeg satt feil ledning på knakksensoren. hmz.. da får jeg komme meg hjem og se hvilken ledning jeg har satt der... da har jeg fortsatt 1 ledning uten noen plass. Som sagt har jeg akkurat gjort det samme selv.. Det ble en kontakt til overs... :D ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Din ledning som ble til overs har vel ikke tilfeldigvis hvit kontakt?? det har min, og det er bare 2 med hvit kontakt. Den ene sitter på bypass ventilen og den er jeg sikker på at sitter riktig. Prøvde å starte bilen istad da... etter å ha styra mye for å få starteren igang. Fikk jeg endelig begynt å kinne litt.. Så begynner det å lukte så jævli bensin. Går ut av bilen og sjekker alt av bensin slanger i motoren og sånn...men ingenting. Så tar jeg en titt bak ved tanken. Tror du faen ikke at det lekker som ei sil fra en av slangene bak ved bensinpumpa der...skulle nok gjort orntli jobb første gang ja. Nå er det opp med bilen og fikse litt bensinpumpe der i morra el no... faen... Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg