Gå til innhold

Ta av sideskjørt på 87 TA

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ta noe rust som er på en skjermen bak på broderns 87 trans am GTA. Sliter da litt med å få det av, og tørr liksom ikke å bruke hammer og meisel, da det har visst seg at det er mange utspekulert måter diverse deler er festet på på denne bilen:)

Har skrudd ut skruene som er på innsiden av begge skjermene, alle skruene langs under og de tre bake på buen....men det sitter liksom fast lang dørstøkken..

Er der noe jeg har oversett?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt "klipp&lim"....gjelder riktignok for Camaro, men innfestningen er mulig lik?

HOW TO REMOVE THE ROCKER PANELS GROUND EFFECTS

Tools required: 10mm deep socket, 3/8" ratchet, 10" extension, Philips and Flat Head screwdriver, 9/32" socket and 1/4" ratchet.

A. Start out by removing the 4 Phillips screws on the door sill.

B. Next remove the 9/32" screws on the under side of the ground effects. This may require you to raise the car, depending on how agile you are and how low the car is.

C. Then remove the two Phillips screws that are behind the emblem. I use a flat head screw driver to pry the emblem off. Every time I removed one I broke the tabs on the back so there might be a better way to do it, I just don't know of one. You can reattach it with some double sided tape.

D. Once you remove those screws there is only one more nut holding it on. You will need to remove the rear armrest to gain access to it. You can remove the armrest by first removing the door sill which is held on by 6 screws. Then fold the rear seat back and remove the Phillips screw on the rear armrest. It may be necessary to unbolt the seat back to get to it. To do this you need to remove the lower seat cushion, which is held in place by one 13mm screw on the bottom. Then remove the 13mm nut holding that side of the seat back on, you should be able to get to the screw now. Once that is done, remove the screw on the B pillar molding in the door jam. Then you can get the armrest out but it will require some finagling.

E. There will most likely be a piece of rubber covering the area that the nut is. But push that out of the way or just rip it off if you want and using a 10" extension and a 10mm deep socket remove the speed nut.

F. Then you can just pull out on the ground effects and it will come out.

INSTALLATION IS REVERSE OF REMOVAL

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, takk....men...

hehe, mange nye ord her. Er litt forskjellige ting her som jeg har gjort litt annerledes. Jeg tok ikke av sidepanelt bake for å løyse skruene, jeg tok av ventilasjons-rille-greiene i dørkarmen og kjørte armen ned imellom (har ikke akkurat 60 cm rundt armene;) )

Og så har vi slik bok, og der visste det at man skulle ta av noen propper på skjørta for å komme til skruene, men slike propper var det ikke her. Skruene var faste i skjørta og jeg måtte skru av noen mutter på innsiden av skjermen. Der er ingen emblem.

Denne piece of rubber hvor er den?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider