Gå til innhold

Skifte speedometer instrument?

Ranger emnet

RayBay

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Jeg lurer på om det er vanskelig å bytte til et nyere speedometer instrument på en Golf II?

Jeg har det gamle instrumentet (det med speedometer uten turteller og en stor analog klokke, siden bilen min er en 87 mod, men har lyst på et slikt:

Golf II instrument

Er det mye som må gjøres får å skifte til et slikt?

Mvh Kjetil

Audi 80

-VW Golf III VR6

-VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det speedometeret på BILDE du skal bruke så vet jeg ikke helt.. det speedo'et er et GTi 16V speedo..

Og om du skal plassere det i en 1,6 8v tror jeg ikke det vil fungere optimalisert..

Hvis noen har prøvd dette... si at det fungerer:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by AXi0N

Hvis det er det speedometeret på BILDE du skal bruke så vet jeg ikke helt.. det speedo'et er et GTi 16V speedo..

Og om du skal plassere det i en 1,6 8v tror jeg ikke det vil fungere optimalisert..

Hvis noen har prøvd dette... si at det fungerer:)

Det fungerer på en 1.6 CL iallefall. :)

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare fant et bilde på nettet, men har en kamerat som har et slikt speedometer interiør som er på bilde, men har en 1.8 GL.

Hvis jeg hadde fått tak i et slikt, ville det ha past i min, uten å måtte legge opp nye kabler?

Har en sånn Bil-Tema turteller nå, men har lyst å bytte den ut.

Audi 80

-VW Golf III VR6

-VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometer fra 1,6 og 1,8 passer om hverandre. Det står bak på turtelleren om den er for rekkefirer og firetakt, er den det passer den i alle G2 med rekkefirer. Plugg fra det gamle og koble til det nye, ingen kabeltrekking trengs. Jobben er gjort på 15 minutter, det verste er å få av speedometerwiren...trangt som f..

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Jeg byttet ut til dette og testet det opp mot rakriste under "mobil synkronisering" og det var ingen missvisning utover det som er normalt. Testet da i 3 forskjellige hastigheter!

Dette er plug and play, men hørt folk har hatt problemer med kjørecomputer pga. nytt vs gammelt kretskort. Men for meg gikk dette bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger sikkert ferdig opplagt på ledninger til speedometer med turteller.. turtellern er ikke på gorkassen den er på coilen eller fordelern.. så hvilken girkasse du har, har ikke noe å si..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken speedowire har noe å si på speedoen mener jeg. Du må ha rette tannhjulet nedi kassa. Så når du plukker ut instrumentene av en bil så kan det være lurt å ta med speedo wiren også. Kun dersom det er forskjell på speedoene!

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider