ScorpioPower Skrevet Desember 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2002 Hei! Har en Scorpio 2.8 som jeg ønsker og "modde" litt.. Tenkte på gule koni og 18"felger i første omgang, men så lurer jeg på, hvor mye koster dette, felger får man jo til mange priser, men er det noen som vet eksakt pris på justerbare gule koni (med og uten montering) Og hvor mye koster de justerbare røde? Takk mvh JG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Desember 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2002 Er vel mye forskjellig for hver enkelt bil med tanke på pris. Men på min så koster Justerbare gule koni ca 12k. Felger kommer jo mye an på merke osv.. Må vel regne rundt 2k pr felg. + dekk da. Huff.. masse penger... Men har du råd så løp og kjøp! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Desember 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2002 Originally posted by NoLimit Er vel mye forskjellig for hver enkelt bil med tanke på pris. Men på min så koster Justerbare gule koni ca 12k. HÆ?? Du snakker om et helt justerbart Gewinde-kit du, det er noe annet. Med høydejusterbare fjærbein og det hele. "Gule justerbare Koni" er kun dempere. ;) Justerbare gule Koni betalte jeg rett over 3 k for (med 20 % rabatt) hos Rodin & Co som er importør. De selger stort sett bare til firmaer, men er du tilknyttet en bilklubb og spør pent pleier det og gå :) Demperne mine er topp-justerbare foran. Dvs at de kan justeres når bilen står på bakken som vanlig gjennom toppen av dempertårnet. Demperne bak er bunnjusterbare, dvs at de må monteres ut og presses sammen for og justeres. Det er nok sånn de fleste dempersatsene er. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Desember 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2002 De røde er sikkert litt billigere enn de gule, siden de ikke er justerbare. Er vel sikkert bare å gå for de gule med engang. :) Er godt fornøyd med mine iallefall. Det mange sier er at de er for myke på "rebound", dvs når hjulet fjærer ned/ demperen blir dratt ut igjen. Jeg har ikke prøvd noe annet, men er som sagt godt fornøyd. Bilstein er hardere på rebound tror jeg, men de er ikke justerbare. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScorpioPower Skrevet Desember 28, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2002 Okey...er ikke helt sikker på alt dette men Hvertfall, en kamerat av meg gav 8k for sine røde justerbare koni, er dette også et kit da? Og som jeg lurte på tidligere, er dette noe man kan montere selv? Da ville man vel spare noen tusen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2002 Vel.. Er du ute etter et kit som er justerbart i høyde og stivhet? Det er altså et justerbart senkesett med fjærer og demper i ett. Et gewinde altså.. Ellers har du bare vanlige Gule Koni også fjærer fra en annen leverandør, f.eks H&R fjærer sammens med Gule Koni dempere.. Gewinde / Justerbart senkesett er dyrere enn vanlige dempere med fjærer, men det er verdt det, OM du har bruk for det.. Har du interesse av å stille opp å ned hvor mye bilen skal være senket eller finner du en høyde og holder deg til den? Begge deler er justerbare i stivhet.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Originally posted by NoLimit Er vel mye forskjellig for hver enkelt bil med tanke på pris. Men på min så koster Justerbare gule koni ca 12k. Håper ikke gule Koni koster 12K, jeg hadde tenkt å kjøpe det til golfen og bruke de senkefjørene jeg har fra før av. Men hvis de koster så mye så er det bare å glemme det. 3000 Nkr som Loppa hadde kjøpt sine for var en mye mer hyggelig pris ;) Noen som veit hvor jeg kan kjøpe Gule Koni til hyggelig pris? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Originally posted by Mk2-16v Håper ikke gule Koni koster 12K, jeg hadde tenkt å kjøpe det til golfen og bruke de senkefjørene jeg har fra før av. Men hvis de koster så mye så er det bare å glemme det. 3000 Nkr som Loppa hadde kjøpt sine for var en mye mer hyggelig pris ;) Noen som veit hvor jeg kan kjøpe Gule Koni til hyggelig pris? på http://www.auteco.no har de meget greie priser på div. ting,f.eks Gule Koni.. undersøkte til min bil (200SX) og de ville ha rundt 3200kr... synes ikke det er så ille...:) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Originally posted by tomgr på http://www.auteco.no Det er vel de samme folka som stjal navnet http://www.bilforumet.no det??? Smarte folk... skikkelig domene jegere..... Driver de business på samme måte som de stjæler domener anbefaler jeg på det sterkeste å handle hos dem! <--- ironi for dem som ikke skjønte det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 røde koni er i motsetning til mange tror faktisk justerbare.. jeg har hatt røde koni på en 240, og det funka som faen å justere de. men det var en møkkajobb.. siden støtdempern må klemmes helt ned og så vris rundt(staget bare). så det er greit i justere dem på hardest med en gang. noe jeg ikke gjorde og fikk extra jobb pga det.. men det ER justerbare (ihvertfall på volvo 240, både foran og bak), men de krever avmontering for å få justert.. mens gule koni feks på golf 2 kan justeres fra motor rommet foran. (bak må de også avmonteres.) Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Originally posted by MrHappy Det er vel de samme folka som stjal navnet http://www.bilforumet.no det??? Smarte folk... skikkelig domene jegere..... Driver de business på samme måte som de stjæler domener anbefaler jeg på det sterkeste å handle hos dem! <--- ironi for dem som ikke skjønte det :) er nok samme folka,ja... men,i og med at de er så billige og at de faktisk holder til i samme by som meg,så er det veldig fristende å handle med dem.... ;) selv om det var ganske "teit" gjort av dem,det med domenet... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 jeg har gule koni på min 90 mod.2L sedan scorpio. Ga vel CA 4000 for ett par år sia. Er ikke spes. fornøyd med dem. alt for myke for min smak. første jeg gjorde var å just de på max foran og bak tok en kjøretur, og blei skuffa. spes foran er de myke, bunner ved hard kjøring i sving på ujevn vei. min bil er senket med 35mm Jamex senkesett. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 Har tengt på gule koni til bilen min oxo. kommer på ca 6k. Men alle demperne er laget forskjellig til de forskjellige bilene er de ikke? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 Skal du ha dempere som er skikkelig horete kjøper du ordentlie fjærben som er progresive.. :) Slik som Rally kara har :D hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2003 Originally posted by hfracing røde koni er i motsetning til mange tror faktisk justerbare.. jeg har hatt røde koni på en 240, og det funka som faen å justere de. men det var en møkkajobb.. siden støtdempern må klemmes helt ned og så vris rundt(staget bare). så det er greit i justere dem på hardest med en gang. noe jeg ikke gjorde og fikk extra jobb pga det.. men det ER justerbare (ihvertfall på volvo 240, både foran og bak), men de krever avmontering for å få justert.. mens gule koni feks på golf 2 kan justeres fra motor rommet foran. (bak må de også avmonteres.) er endel Gule som må av for å justeres også, både foran og bak.. til A4 f.eks... Kan jo være greit å sjekke ut justeringen og ta med det i "prisen" når man vurderer settene.. Sachs og Bilstein har vel også gode dempere som kan justeres.. man trenger jo ikke å ha Koni bare fordi det er mest allmennkjent ;) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg