Gå til innhold

Jekke fester (jekkejekkejekke......DUNK!)

Ranger emnet

Ideal

Anbefalte innlegg

Svarte, snødde i Oslo i dag.

Så jeg måtte ut og skifte dekk i kveld, for jeg seila jo rundt i ettermiddag som om det var vaselinsmurte dekk.

Og tror du ikke jeg oppdaga at de fremre jekkefestene, altså den falsen som skal gå på langs under kanalen, var flata ut inn mot chassis.

Hva pokker gjør man, bare å bøye ut?

Forøvrig ramla bilen ned pga dette to ganger, menneh ble bare liten lakkskade på kanalen, ikke noe bulk.. *grrrrrr* :mad:

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Svarte, snødde i Oslo i dag.

Så jeg måtte ut og skifte dekk i kveld, for jeg seila jo rundt i ettermiddag som om det var vaselinsmurte dekk.

Og tror du ikke jeg oppdaga at de fremre jekkefestene, altså den falsen som skal gå på langs under kanalen, var flata ut inn mot chassis.

Hva pokker gjør man, bare å bøye ut?

Forøvrig ramla bilen ned pga dette to ganger, menneh ble bare liten lakkskade på kanalen, ikke noe bulk.. *grrrrrr* :mad:

Grunnen til at denne er flata ut er at du eller tidligere eiger har jekket på feil mååte og ødelakt denne kanten. Dette medøfrer som oftest i rust skader på jekkfestet, som forsåvidt er meget vanlig på biler som folk har jekket på feil måte. Bruk orginal jekk på rett måte, evnt med gummipute.

Og du kan bøye den ut, men før eller siden får du rust skader der

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Grunnen til at denne er flata ut er at du eller tidligere eiger har jekket på feil mååte og ødelakt denne kanten. Dette medøfrer som oftest i rust skader på jekkfestet, som forsåvidt er meget vanlig på biler som folk har jekket på feil måte. Bruk orginal jekk på rett måte, evnt med gummipute.

Og du kan bøye den ut, men før eller siden får du rust skader der

mvh

Hva er da "rett" måte og jekke opp ved bruk av orginal jekken? jeg sier nå brenn hele driten! hater disse jekkene.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er forran så finn et fint punkt et sted i forstillinga. Bærearmen eller no.

Spesielt på eldre biler om du er redd for at jekken skal gå tvers igjennom dørken.

Om noe av forstillinga knekker skal du bare være glad for at du jekka opp og fant det ut der og da...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

Hva er da "rett" måte og jekke opp ved bruk av orginal jekken? jeg sier nå brenn hele driten! hater disse jekkene.

Rett jekke måte på kanalen blir da= Orginal jekk, (men denne er meget lite brukt og velig ustabil, men greit nok i nødstilfelle, er jo derfor man har den, og ikke til alt anna arbeid) eller ved gummi puter som alle verksted har på bukkene sine, slik at man ikke knekker eller bretter kanten opp, eller evnt med en tre klosse, men heller en gummi pute en tre klosse.

Eller som det også blir sakt, jekk på traversn, en eller annen innfestning på hjuloppheng, eller bakstilling, eller andre trygge plasser.

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

JA! jeg kjører på 17" så lenge jeg kan :D

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider