Gå til innhold

Tectylbehandling av hjulbuer

Ranger emnet

Excaliburz

Anbefalte innlegg

Jeg vet det har vært postet tidligere mange ganger, men jeg fant ikke en skikkelig framgang på hvordan er bør gjøre det for å få det beste resultatet.

Så det jeg skal spørre om nå er følgende: Hvordan bør jeg/skal jeg gjøre det for å få best mulig resultat av tectylbehandling i hjulbuene mine? Jeg har noe rust i hjulbuene som jeg gjerne vil fjerne før vinteren kommer for godt(selv om det egentlig er litt seint) og derfor tenkte jeg å tectylbehandle hjulbuene.

Men problemer er at jeg vet ikke helt framgangsmåten for dette.

Det jeg hadde tenkt å gjøre var bare å sandblåse hjulbuene mine også ha på tectyl(sånn med sprøyte, altså ikke med pensel), men så vet jeg ikke om jeg burde ha på noe under tectylen? Eller er det nok med bare tectyl?

Evt hvor mange lag med tectyl bør jeg bruke?

Setter pris på alle seriøse svar...

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har rust i hjulbuene er det ikke tectylere du skal. Tectyl er hovedsaklig beskyttelsesmasse mot stensprut, slik at det ikke lakken sprekker og det danner seg rust. Det du skal gjøre for å bremse rustangrep er å pusse vekk all synlig rust med f.eks. pusseskive på vinkelsliper. Deretter en god omgang med stålbørste for å komme godt ned i porene. Når det er så og si helt fritt for rust har du på rustnøytraliserende middel som f.eks. BRUNOX. Lar det tørke skikkelig. Sparkle. Pusse (minst 240-320). Lakkér. Nå kan du ha på Tectyl ol. om ønskelig. Bør helst være varmt og tørt når du holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lien

Har selv litt rust i hjulbuene jeg skulle ha fjernet.. Men jeg lurte på om sparylakk blir greit nok? Får jo blanda fargen til bilen på lokale lakkeringsverksted veit jeg .. Siden det er i hjulbuen så er det jo ikke såååå farlig...

Kommer ann på om du syns det er greit nok at det ser OK ut en stund før det bobler opp igjen det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider