Gå til innhold

Audi 80 2.0 USA Utgave

Ranger emnet


ArraKiss

Anbefalte innlegg

Blir snart den stolte eier av en Audi 80 2.0l Usa utgave med motorkode: L4-1984cc 2.0L SOHC (3A)

 

Noen som får noe ut av denne? Antall Hk, Nm, 8v el 16v?? eller kan noen henvise til en side med teknisk info om disse motorene!???

 

Takk på forhånd!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ArraKiss

Blir snart den stolte eier av en Audi 80 2.0l Usa utgave med motorkode: L4-1984cc 2.0L SOHC (3A)

 

Noen som får noe ut av denne? Antall Hk, Nm, 8v el 16v?? eller kan noen henvise til en side med teknisk info om disse motorene!???

 

Takk på forhånd!

 

3A er vel nesten samme motor som 2E, bare kortere slaglengde eller noe sånt. Er vel 115hk og ca. 160Nm. Er en 8v, flytter vel bilen fra 0-100 på ca. 10-11s..

 

Anbefaler Mekonomens deleregister, der får en tilgang på motorkoder osv osv....

 

Edit: Er 112hk ifølge Mekonomen....

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

3A er vel nesten samme motor som 2E, bare kortere slaglengde eller noe sånt. Er vel 115hk og ca. 160Nm. Er en 8v, flytter vel bilen fra 0-100 på ca. 10-11s..

 

3A har lav blokk (220 mm), men samme slaglengde (92,8 mm) som de høye (236 mm) "nyere" motorene som VW 2E og Audi ABK. Poenget med høyere blokker er å få en mere gunstig kombinasjon av rådelengde/slaglengde. Tror rundt 1,7 er bra.

 

Ikke så mye info å finne om akkurat denne motoren her til lands, men med litt søking på http://forums.vwvortex.com/ kan du kanskje finne no. Mange VW\Audimotorer som er så å si helt like, men har forskjellig motorkode.

 

Motoren har KE-Jetronic halvemekanisk innsprøytingssytem. Kanskje ikke noe å satse på å beholde om en skal trimme mye. Fungerer kanskje greit så lenge du går for tradisjonell sugetrimming, men skal du over på turbo (som de fleste med Audi vil) bør du bytte dette ut. Har selv prøvd "billig trimmin" luftfilter og sportseksos, og min erfaring er at dette bare gir mere lyd. Porting av topp, trimkam og justering av elektronikken er vel det som gjelder.

 

Driver selv på med en 16V turbomotor jeg skal ha i min Audi 80. Tror dette er veien å gå om du vil ha en del hester ekstra. Selger faktisk en motor av den høye typen som egner seg meget godt som bunndel for 2,0 16V Turbo:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=14257

Om det er noe du lurer på er det bare å spørre. Begynner å ha ganske god peiling på 16VT nå:)

 

mvh

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår