Henrik Skrevet April 13, 2002 Rapporter Share Skrevet April 13, 2002 Er litt på utkikk etter noe felger i 9*14" til golf 1 noen som har noe brukte eller vet om noen som selger slikt nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 jeg har.. 14"bbs felger med 175/65/r14 dekk.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Originally posted by Henrik Er litt på utkikk etter noe felger i 9*14" til golf 1 noen som har noe brukte eller vet om noen som selger slikt nytt? Det er ikke så enormt mange som kjører med 9x14" i Norge såvidt jeg vet, og de få som er har det nok på Golf 2. Men det er ikke usannsynlig at de som har det har dem til salgs, da det er SINNSYKT upraktisk. For at det skal se tøft ut på f.eks. Golf 2, MÅ bilen senkes maksimalt (80 mm er minimum) og når så små hjul i seg selv senker mye, så får en en innmari lav bil. Kjører en her i byen, og bakkeklaringen er ikke akkurat mye å skryte over. Du kan jo høre med "MENACE" som kjørte på 8x13" på den giftgrønne eneren hvor praktisk det er. En annen ting du må tenke på er plassen under skjermene! 9" går greit på Golf 2 (og valset Golf 3), men på en ener blir det veldig, veldig trangt. Du må nok forberede deg på å modifisere hjulbuene kraftig for å få det til, valsing er nok nesten garrantert ikke nok. Men skal du absolutt ha det, er det ikke noe problem å få tak i nytt da... Steffan, Schmidt, Revolution m/fl leverer 9x14" og 225/40-14 går greit å få tak, men det koster litt penger da. Jeg hadde heller gått for 8x15" med 195/45 som er mye greiere og kurrant, men nå er det ikke jeg som skal kjøpe hjul da:) Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet November 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Originally posted by Jonte jeg har.. 14"bbs felger med 175/65/r14 dekk.. Ja men de var vell ikke 9-14? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet November 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Originally posted by Baldrick Det er ikke så enormt mange som kjører med 9x14" i Norge såvidt jeg vet, og de få som er har det nok på Golf 2. Men det er ikke usannsynlig at de som har det har dem til salgs, da det er SINNSYKT upraktisk. For at det skal se tøft ut på f.eks. Golf 2, MÅ bilen senkes maksimalt (80 mm er minimum) og når så små hjul i seg selv225/40-14 går greit å få tak, men det koster litt penger da. Jeg hadde heller gått for 8x15" med 195/45 som er mye greiere og kurrant, men nå er det ikke jeg som skal kjøpe hjul da:) Det blir til 8-13 virker det som var å sjekka pris på dekk i dag ca 3000 for 175/50/13 noe som vet bedre priser?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Nei, ser jo.. Så i annonsen din nå at du skulle ha 9x14.. sto i annonsen 9" - 14", tolka det som felger fra 9" til 14" liksom.. fordiom 9" er litt lite, tenkte bare ikke over det.. men men. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet November 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Originally posted by Jonte Nei, ser jo.. Så i annonsen din nå at du skulle ha 9x14.. sto i annonsen 9" - 14", tolka det som felger fra 9" til 14" liksom.. fordiom 9" er litt lite, tenkte bare ikke over det.. men men. Joda har alltid drømt om 9" felger ...... hadde tenkt å kjøre uten bremser hvis jeg fikk tak i noen 9" felger ....... ofrer alt ! Hva skal du ha for dine ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 heh. jaja, fatter nå.. 2000 tenker jeg Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet November 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 og bredden var ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 vet ikke. 6" eller 6,5" Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 8-13 med 175/50-13 er ikke lenger godkjent. Nå MÅ du ha 195/45-13. Har vært en del ulykker i Tyskland med 8-13 og 175/50. Dekkene har løsnet fra felgen i svinger. Ikke særlig ideelt for hverken bil eller fører Har noen 8-14 med 195/45-14 hvis du er interessert 8-14 RH Cup ET 20 med 195/45-14 Hankook Ventus K104 med bra med mønster ( har ikke målt, men tipper et sted mellom 5-7mm). Ny pris for felgene er 2350,- pluss mva. Skal ikke ha såå mye for dem som det men......:D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØysteinSlåke Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Originally posted by Baldrick ,Du kan jo høre med "MENACE" som kjørte på 8x13" på den giftgrønne eneren hvor praktisk det er. Praktisk er det ikkje, men gøy å ha prøvd hehe på min mk1 hadde eg 8x13" med 175/50 forran og 9x13" med 195/45 bak. - skulle ha 175/50 bak og, men dekket ville ikkje strekke seg langt nok. sjå her med så små hjul blir bilen så lav at ein liten tur for å handle blir ein krevende tur, må altid følge med forran bilen for å kikke etter små steiner og ujevnheter som ligger i veien. men for all del, bilen var morrosam å kjøre med KW gewinde og så små hjul. Eg kjørte jo frå Vestlandet og over til Østlandet eit par ganger med dei, var inne i Oslo og alt, så det går jo å kjøre med det. Eg har hjula liggende, så det er bare å komme med bud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg