Gå til innhold

Lades ikke batteriet ?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Har ett problem med å få startet corradoen min.

Jeg dro på tur i ca 4 dager, og lot bilen stå stille på den tiden, når jeg sku starte den så ville den så absolutt ikke starte. Jeg prøvde å sette på startkabler med en annen bil, men den ville ikke starte da heller.

Jeg visste forsåvidt at batteriet var dårlig, så da fikk jeg skiftet det i går og da startet bilen fint i hele går. Bilen sto i 2-3 timer stille og jeg fikk startet den.

Men i dag etter den hadde stått over natta så ville den fanken ikke starte igjen, måtte trille igang. Når jeg kom til skolen etter å ha kjørt i hvertfall 20 min, så stoppet jeg bilen og prøvde å starte den med en gang, men den nekta igjen.

Hva kan forårsake dette ???

Setter pris på hurtige svar da jeg helst vil få oppklart problemet før det kommer mer snø og kulden slår inn for fullt !

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Få no på et multimeter og mål spenningen på batteriet og på dynamoen, så ser du om den lader eller ikke......

Og så kan du måle ampeèrn når bile nstår avslått, og alt er av. for å se om det er noe som trekker unødvendig mye strøm...

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to råd:

1. Bytt børstene i dynamoen, de blir slitt etterhvert, og lader dårligere

2. Bytt rotor og fordelerlokk en gang i året. Når dette blir slitt er det bingo om bilen får gnist når den skal og om den tenner eller ikke.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Flasher

Tipper det er noe som stjeler strøm jeg

jepp, siden spenningen fortsatte og dale selv om tenninga var av så er det:

-enten noe som stjeler strømmen din.. (overledning)

-Eller dårlig batteri som er ferdig (tar ikke lading)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk spenningen på bateriet i kveld, også i morgen tidlig igjen..

Hvis spenningen på batteriet er konstant fra i dag til i morgen, har jeg andre nyheter til deg..

Hvis bilen spiller lotto om start/stopp, og den får den strømmen den skal ha, så tenker jeg Hallgiveren din begynner å bli dårlig. Best av alt, du får ikke tak i den uoriginal. Ryker halgiveren, må du bytte hele fordeleren, justere tenningen igjen. Det positive er at når du kjøper ny fordeler, får du også ny rotor og fordeler lokk, pris 2300 kr + tennings justering.

Gamle Corra mi var sånn (nesten), og da var det hallgiveren som tok kvelden. Det koster 400 kr hos møller å få de til å sjekke hallgiveren, dynamoen osv..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider