Gå til innhold

Lades ikke batteriet ?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

åjadda, fikk ikke starta igjen plutselig.

Bilen hadde stått i ca 2 timer og jeg fikk startet den helt fint, så dro jeg til en kamerat og skrudde av bilen når jeg var inne hos han, var der ca i 2 min og bilen ville ikke starte. Og etter det har den ikke ville startet.

 

Noen som kan skjønne noe av dette ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det står et sted i tråden, men jeg spør likevel: Når den ikke starter, er det helt dødt eller går starteren sakte rundt? Slår startreleet inn med et klikk?

 

Dette kan likne noe jeg hadde på en Audi 80; av og til var det helt dødt. Da var det bare dårlig jording, mener jeg å huske...

 

Men om spenningen på batteriet synker ved lagring høres det ut som om det er noe som trekker strøm! (eller utslitt batteri - det tåler ikke mange utladningene)

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det fikset !

skiftet dynamoregulatoren og børstene, så da var det greit :D

Må lade opp batteriet skikkeli i natt så da er nok alt i boks !

 

Når jeg først var i gang så kjøpte jeg no annet stash også, no guffe man tar oppi olja så det renser og slik, og no guffe man tar oppi bensintanken som renser alt i drivstoffsystemet...så nå er det bænkers ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg nok litt godtroende. Problemet er ikke løst, får ikke startet når bilen har stått stille nok lenge.

Men jeg tviler på at det er batteriet, for jeg har prøvd å starte med startkabler og det funka dårlig, så da snur jeg mot starteren jeg......ser jeg i riktig vei da ?

Kjem en stygg lyd når jeg prøver å starte bilen.

 

Noen her som har en starter de vil selge meg billig ??:)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis tips:

 

Ta av midterste ledningen på fordelerlokket, denne som kommer fra coil, og legg denne inntil blokka.

Ta av kontakt som går inn på fordeler med tre ledninger på, og stikk inn en ledning til den miderste "stikket" på denne pluggen. Sørg for at denne ikke ligger til jord, eller inntil noe annet. Så skrur du på tenningen, (du chinner den ikke), og tar kabelen du forlengte og slår mot jord (Blokka). Gnistrer det da, kan du kjøpe ny hallgiver.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

Ladelampen har ikke lyst.

Men kan det være noe med dynamoen da eller ?

 

Massevis. Er børstene gåene, lyser ikke ladelampa. Samme hvis spenningsregulatoren er gåen. Kan du ikke bare måle ladespenning, så finner du fort ut om det er den som er problemet?

Er det bosch-dynamo på din? I såfall kan du sikkert bare skru ut enheten med børster og laderegulator, stikke på første og beste verksted, kjøpe en ny, skru den inn, og kjøre.

 

Uansett, må du få satt lading på batteriet ditt, ellers ødelegger du det.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Må vel åpne dynamoen og ta den ut. Er ikke så fryktelig ille. En mekaniker burde bytte den på 10min..Prisen på delen er vel ikke mer enn noen hundre kroner, men kjenner man Møller riktig, skal de vel ha en 1000-lapp for den ;)

 

til mercen ga jeg 150,- for 14,7v regulator med børster til boschdynamo. Litt knotete å komme til pga. luftslangen til turboen, så det tar nesten ti minutter å få bytta den. Denne sitter på baksiden av dynamoen på min. Festet med to skruer.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

Det var startern som var gåen gitt....

Fikk skifta den i går så nå starter bilen som aldri før :D

 

Takker for alle svar :D

 

Men var ikke bilen TOM for strøm titt og ofte da? og ikke bare at starteren ikke gikk rundt?????

 

Tror ikke ditt gammle batteri eller regulator var gåen jeg nå som jeg leser tråden en gang til. Er jo forskjell på at bilen er tom for strøm og at det kommer en rar lyd i fra starteren når du den ikke vil.

men men bar at du har fått fikset prob ditt.

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår