Gå til innhold

Hvorfor blir det kaos og klaging sørpå når snøen kommer?

Ranger emnet

CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Originally posted by marius

Hvor mange biler er det her nede i forhold til i nordnorge? Folk flest bor på Østlandet og ikke nord for korset.

dere har nok mer en vi har, men dere klager mer.

Det sikkert noen som klager på været/føret i nord-norge også, men da har de ikke skjønt at når det er vinter så er det vinter, folk må bare godta det.

Poenget er hva Martin (Schanke) sa idag i avisen:

"Vi veit jo at vinter'n kjæm vært år, det e jo ikkje no nytt. Likavæll har folk sommardekk på bilan enda, selv om de veit det kom snø i fjor, og sikkert kjem snø i år også.."

Folk er trege, mer er det ikke å si om den saken. Altså, den regelen som er satt opp om at da skal du ha vinterdekk, og da skal du ha sommerdekk, det er en grunn til at den finns. Jeg la om til vinterdekk i midten av oktober, og var godt rustet når det kom noen snøbyger.

Nå skal det nevnes, at skummlere veier å kjøre på, det var ikke enkelt å finne idag..lå en isfilm på veiene som var pervers å stoppe på, samma hvilke dekk du kjørte med, så litt kreditt skal sørlandingene få for at de flyr av veien, selv om årsaken er panikk for de fleste som havner i grøfta.

Selv er jeg nordlending, som cruiser på gammel rutine, og en sørlandsvinter (Les: slapps, litt kulde, 3 cm snø, og regn) er peanuts å overleve! Ligger i det nordnorske blodet (50% blod (blått sådan) og 50% frostveske)

Martin :dude: :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by VolvoMan

Fornærmer noen neida... , men du må innrømme at har et godt poeng..

Poeng og poeng, jeg syns selv folk er idioter når de vet godt at snøen skal komme men likevel slurver med å forbrede seg... Har ikke vært lengre nord enn Trondheim så kan ikke uttale meg om hvordan forholdene skiller seg mellom sør og nord. Alt jeg har å si er: GLEDER MEG TIL VÅREN :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin Schanke gikk først ut og kalte alle på Østlandet idioter og uka etter ble det kjent at han hadde tapt masse penger på T5PC..haha...Whos the idiot? ;)

Og kollisjonsstatistikken økte med...var det 80 eller 90% i Nord-Norge, mens på Østlandet steg den med 20%

Så det....

Forskjellige forhold overalt hvor man er ;)

En ting er hvertfall sikkert...Stas å kjøre snøplog med civic :rolleyes:

Honda Accord 95-modell

Honda Civic 91-modell - solgt

Honda Civic Coupé 94-modell - solgt

Honda Civic 91-modell - vraket

autoboss.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider