Gå til innhold

va bør jeg velge? 289.302.351???

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei

 

håper dere kan gi noen gode svar til meg på dette.

 

jeg har lyst til å putte en v8 i min consul coupe.

 

vet at det vill bli litt mye arbeide med godkjenning å sånt men mitt spørsmål er egentlig åssen motor bør jeg velge?

 

vill gjerne ha runt 250 hk men har ikke for mye penger:(

 

ja jeg har kikket på cosse motorer men vill egentlig ha en litt anerledes bil noe som ikke alle har (er jo snart cosse motorer i alle mulige bygg)

 

burde man velge automat eller manuell kasse om man har tengt å gasse litt oxo???

 

det mekaniske skal jeg nokk fikse men er helt grønn når det gjelder v8 motorer.

 

håper på noen gode svar

 

mvh jon

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford V8!!

 

Hadde valgt meg en 289/302 fordi den er noe annerledes konstruert enn 351w. Slaglengden på en 289 er 2.87 tommer, på en 302 er den 3 tommer, og på 351w 3.5 tommer. Alle motorene har 4 tommer i boring og er således turtallsvillige. I venneflokken min har vi en 302 som ga 436,2 hk og 380 lb.ft. i dynobenken, og en 289 som går steady 11.6 på strippen i en mustang på 1300 kilo. Disse motorene var dyre å bygge, men en dønn original 289/302 leverte jo 200-230 hk. alt etter hvordan gasser og innsug.

 

gearbox til den bilen på cirka 1350 kg(?) burde være en t5 fra nyere mustang, tåler mye pepper!!!!!

Et lite råd......har du ikke kjørt v8+manuell før, BØR du prøve det før du bestemmer deg for hva du vil ha!!! Sinnsykt bedre drag med manuell!!!!!!!!

 

Et råd til.... ring Richard på Pony-Parts 66 80 80 14, og spør hvor mye han kan ta hjem en 302 med innsprøytning, komplett med hjerne og alt av dubbeditter + girkasse. Blir kanskje ikke så ille dyrt....

 

har man først en 302 med sprut tar det cirka 20 timer å montere en paxton/vortech/pro-charger sentrifugalkompressor.....:D

 

Hvis ikke har jeg nok betar liggende å slenge til å pelle ihop en 289/302.....:D

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for infon.

 

trenger i første omgang bare en motor som kan gi rundt 200-250hk

dette er kun for testing å for å prøve på godkjening.

 

om du har betar til det hvor mye vill en 289 komme på med kasse?

 

trenger ikke no fansy i første omgang da jeg sikkert må konstruere en del brakketter motor feste eksos.

 

mvh jon

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

Ford V8!!

 

Hadde valgt meg en 289/302......

 

Et lite råd......har du ikke kjørt v8+manuell før, BØR du prøve det før du bestemmer deg for hva du vil ha!!! Sinnsykt bedre drag med manuell!!!!!!!!

 

Enig...

 

og HEEEELT enig!!!!

Kjører selv V(ri)8'er men 4 tr. manuell, og det er morro og kontrollerbart, særlig på bane (Rudskogen f.eks.) :) :)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke :

 

Hva med å slenge i en 2,2 turbofemmer fra Audi's S2/S4/S6 modeller ?

 

Den er mye lettere enn en V8, og du får akkurat det du er ute etter - noe ikke "alle" har :D Motoren kommer med 230 hk originalt, og havner lett på 270-280 hk ved litt

"omprogrammering".

 

Om dette er mulig i det hele tatt aner jeg ikke, men får du det til er du garantert oppmerksomhet.

 

V8 er jo gromt, men du får fet lyd fra Audi-femmeren også.:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Bare en tanke :

 

Hva med å slenge i en 2,2 turbofemmer fra Audi's S2/S4/S6 modeller ?

 

Den er mye lettere enn en V8, og du får akkurat det du er ute etter - noe ikke "alle" har :D Motoren kommer med 230 hk originalt, og havner lett på 270-280 hk ved litt

"omprogrammering".

 

Om dette er mulig i det hele tatt aner jeg ikke, men får du det til er du garantert oppmerksomhet.

 

V8 er jo gromt, men du får fet lyd fra Audi-femmeren også.:)

 

Men er det ikke sånn at de Audi5erne er svinaktig tunge da? Jeg mener å ha hørt at 4,2 litern såvidt er tyngre jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking

Hvordan er bunnpanna på Ford`s V8? Er den foran på motoren eller bak?

 

Tenker på i forhold til traversen, vil den gå klar?

 

Har en Grandad stående og tror det ligger en åtter rundt også, vet ikke hvilken type da men men....

 

Ahhhhhhh..!!!

Hører jeg spett-og-slegge-mekk?? :D

JADDA!!

;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår