lordbongo Skrevet Desember 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2002 hei håper dere kan gi noen gode svar til meg på dette. jeg har lyst til å putte en v8 i min consul coupe. vet at det vill bli litt mye arbeide med godkjenning å sånt men mitt spørsmål er egentlig åssen motor bør jeg velge? vill gjerne ha runt 250 hk men har ikke for mye penger:( ja jeg har kikket på cosse motorer men vill egentlig ha en litt anerledes bil noe som ikke alle har (er jo snart cosse motorer i alle mulige bygg) burde man velge automat eller manuell kasse om man har tengt å gasse litt oxo??? det mekaniske skal jeg nokk fikse men er helt grønn når det gjelder v8 motorer. håper på noen gode svar mvh jon Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spinn Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Ford V8!! Hadde valgt meg en 289/302 fordi den er noe annerledes konstruert enn 351w. Slaglengden på en 289 er 2.87 tommer, på en 302 er den 3 tommer, og på 351w 3.5 tommer. Alle motorene har 4 tommer i boring og er således turtallsvillige. I venneflokken min har vi en 302 som ga 436,2 hk og 380 lb.ft. i dynobenken, og en 289 som går steady 11.6 på strippen i en mustang på 1300 kilo. Disse motorene var dyre å bygge, men en dønn original 289/302 leverte jo 200-230 hk. alt etter hvordan gasser og innsug. gearbox til den bilen på cirka 1350 kg(?) burde være en t5 fra nyere mustang, tåler mye pepper!!!!! Et lite råd......har du ikke kjørt v8+manuell før, BØR du prøve det før du bestemmer deg for hva du vil ha!!! Sinnsykt bedre drag med manuell!!!!!!!! Et råd til.... ring Richard på Pony-Parts 66 80 80 14, og spør hvor mye han kan ta hjem en 302 med innsprøytning, komplett med hjerne og alt av dubbeditter + girkasse. Blir kanskje ikke så ille dyrt.... har man først en 302 med sprut tar det cirka 20 timer å montere en paxton/vortech/pro-charger sentrifugalkompressor.....:D Hvis ikke har jeg nok betar liggende å slenge til å pelle ihop en 289/302.....:D Siter live to drive... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet Desember 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 takker for infon. trenger i første omgang bare en motor som kan gi rundt 200-250hk dette er kun for testing å for å prøve på godkjening. om du har betar til det hvor mye vill en 289 komme på med kasse? trenger ikke no fansy i første omgang da jeg sikkert må konstruere en del brakketter motor feste eksos. mvh jon Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Originally posted by spinn Ford V8!! Hadde valgt meg en 289/302...... Et lite råd......har du ikke kjørt v8+manuell før, BØR du prøve det før du bestemmer deg for hva du vil ha!!! Sinnsykt bedre drag med manuell!!!!!!!! Enig... og HEEEELT enig!!!! Kjører selv V(ri)8'er men 4 tr. manuell, og det er morro og kontrollerbart, særlig på bane (Rudskogen f.eks.) :) :) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 En jeg kjenner har satt inn en chevrolet 350 motor i sin Ford Granada, er vel rundt 350 hk i motoren. Han betalte rundt 15000 kr for motoren for en del år tilbake. Slenger med noen bilder av den. Jeg synes brumming er tøffere enn susing, så jeg sier at du burde skaffe deg en v8-maskin. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Bare en tanke : Hva med å slenge i en 2,2 turbofemmer fra Audi's S2/S4/S6 modeller ? Den er mye lettere enn en V8, og du får akkurat det du er ute etter - noe ikke "alle" har :D Motoren kommer med 230 hk originalt, og havner lett på 270-280 hk ved litt "omprogrammering". Om dette er mulig i det hele tatt aner jeg ikke, men får du det til er du garantert oppmerksomhet. V8 er jo gromt, men du får fet lyd fra Audi-femmeren også.:) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet Desember 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 joda er jo åpen for alle forslag jeg :) men tenker mest på at det jo går en del granadaer med v8 allerede sånn at godkjenninga kan bli lettere. audi femmern er det vell mere elektronikk på en en v8er? jon Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spinn Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 skal kikke litt på det og gi deg en tilbakemelding jeg!!:D skal ikke være så vrien å få det til.....men litt mekk-vreng-og-vri blir det nok!! godt nyttår!!! Siter live to drive... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet Desember 31, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2002 oki :) godt nytt år til dere alle :)) Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Hvordan er bunnpanna på Ford`s V8? Er den foran på motoren eller bak? Tenker på i forhold til traversen, vil den gå klar? Har en Grandad stående og tror det ligger en åtter rundt også, vet ikke hvilken type da men men.... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by Loppa Bare en tanke : Hva med å slenge i en 2,2 turbofemmer fra Audi's S2/S4/S6 modeller ? Den er mye lettere enn en V8, og du får akkurat det du er ute etter - noe ikke "alle" har :D Motoren kommer med 230 hk originalt, og havner lett på 270-280 hk ved litt "omprogrammering". Om dette er mulig i det hele tatt aner jeg ikke, men får du det til er du garantert oppmerksomhet. V8 er jo gromt, men du får fet lyd fra Audi-femmeren også.:) Men er det ikke sånn at de Audi5erne er svinaktig tunge da? Jeg mener å ha hørt at 4,2 litern såvidt er tyngre jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torky Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 En 289 er ikke så fryktelig tung, litt over 200kg om jeg ikke husker feil. Siter - '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen. - '68 Ford Mustang HT, hobbyen. x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet) - '76 Lada 1500S (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spinn Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 tidlige mustanger....frontsump fox-chassie.......foran+bak Canton Racing Pans har alltid en som passer....:D :D Siter live to drive... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by Viking Hvordan er bunnpanna på Ford`s V8? Er den foran på motoren eller bak? Tenker på i forhold til traversen, vil den gå klar? Har en Grandad stående og tror det ligger en åtter rundt også, vet ikke hvilken type da men men.... Ahhhhhhh..!!! Hører jeg spett-og-slegge-mekk?? :D JADDA!! ;) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 spett&slegge mekk a/s er tøfft :-)) Slenger på prøveskilter da og råner litt!!! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.