Gå til innhold

Girkasse E30 318i, noen som har peil?

Ranger emnet

AnDtHo

Anbefalte innlegg

Var å så på vinterbil i stad, skulle prøve den en tur bortover i veien (var sommerdekk på den)

Var håpløst å kjøre på første, spannt som f..., men når jeg skulle legge den i andre var det ikke noen andre der, skurra bare helt villt akkurat som om jeg bomgira, eier stod å så på ble jo nervøs.. Prøvde igjen og igjen, med samme resultat.. Fant fint andregir, men nekta liksom å ta tak når jeg slapp clutchen.. Prøvde også med bilen parkert med brekket på, 1,3,4 og 5 fungerte fint, men bare skurring når jeg slapp clutchen i det som burde vært andre..

Eier "visste ikke hva som hadde skjedd, gikk fint i sommer før han parkerte"..

Bilen har stått urørt siden juni, kan det være noe simpelt å fikse eller girkassa bare å kaste på dynga?

Sånt som dette skjer vel ikke over natta?

-Hva koster en ny kasse til den bilen og er det vanskelig å bytte?

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nautiluz

Du får kasser til dem for rundt 1000 lappen. Og det er veldig lett å bytte på dem bilene.

Ringte høgger, hadde en for 2k.. Men han ville vite åssen girkasse jeg hadde.. Var vist to forskjellige.. Åssen ser jeg forskjell?

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellige girkasser avhengig av motor. Før -87 har 318i M10-motoren, etter -87 er det M40.

Enkel sak å bytte, jeg har en ødelagt og to hele firetrinns M10-girkasser fra 02-er som er hugget. Selges for en billig penge, det er bare å komme og velge og vrake. Bor i Ski.

God helg! thumpsup

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider