sløv Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Hei eg lurte på om noen hadde noen (SERIØSE) ideer til en handleliste med grom deler til en b21 motor som eg hadde tenkt å fikse litt på... tenkte innenfor rimelighetens grenser da selvfølgelig, men slk at eg gjerne får en motor som kan yte nok til mine små, ehh, "søndags-turer" om eg kan kalle det det...:P om mulig ta gjerne med pris og hvor man kan kjøpe delen(e) på forhånd takk...! Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 hvor mye penger er det snakk om ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 B21 at/a/et/etl/ft ???? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 vel, er vel snakk om ca. 10K mener det er en b21a er ikke helt sikker, er hvertfall ikke turbo, og det er forgasser... Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by sløv vel, er vel snakk om ca. 10K mener det er en b21a er ikke helt sikker, er hvertfall ikke turbo, og det er forgasser... Tenker du dobble gassere++++ elle aktiv dødshjelp (turbo)? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 eg tenkte egentlig bare dobble gassere, men lurer på hvilke, om eg burde høvle av litt på toppen og om porting og ja, heh det meste lissom...;) sted og pris er også vel tatt imot... ;) Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 ingen tips...? meninger...? forrslag...? Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Sten Parner... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Originally posted by parelius Sten Parner... Han veit hva han driver med...heheh;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 du bør vurdere å sjekke hva det koster deg å kjøpe en motor med mer effekt som grunnlag, da det gjerne kan spare deg tid og penger. Om du derimot vil gjøre det for å gjøre det, er det vel en annen sak.. Vanlige trim-ting, er vel: kamaksel effektfilter dobble gassere effektanlegg (ikke overdriv, ellers taper du effekt!) porte toppen bytte diverse i motoren det blir fort dyrere enn å kjøpe en b230ft motor og justere den til ca. 200hk Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet November 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 tenkte egentlig ikke å dra veldig sinnsykt mye ut av den da, men slik at det er brukbart lissom, og hadde håpet på å holde meg uten turbo foreløpig, men vi får se hva som skjer, tar fremdeles imot tips, og forslag.. Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Originally posted by sløv tenkte egentlig ikke å dra veldig sinnsykt mye ut av den da, men slik at det er brukbart lissom, og hadde håpet på å holde meg uten turbo foreløpig, men vi får se hva som skjer, tar fremdeles imot tips, og forslag.. du har jo b234 motoren også, jeg har sett den til salgs for 6-8.000kr. dvs. en 2.3 16v motor den har vel greit nok drag orginalt, tror jeg. du kan også fjerne balanseaksler i toppen og visstnok tjene 10% på det, samt du kanvel tjene litt på å fjerne den eksterne oljepumpen har jeg hørt. Den eksterne oljepumpen gjør at den kan ha et ekstremt lavt tomgangsturtall, iflg. kilder. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Originally posted by DaButcher du har jo b234 motoren også, jeg har sett den til salgs for 6-8.000kr. dvs. en 2.3 16v motor den har vel greit nok drag orginalt, tror jeg. du kan også fjerne balanseaksler i toppen og visstnok tjene 10% på det, samt du kanvel tjene litt på å fjerne den eksterne oljepumpen har jeg hørt. Den eksterne oljepumpen gjør at den kan ha et ekstremt lavt tomgangsturtall, iflg. kilder. Motoren er jo helt ok,men om den skal sitte i en 240 er den liksom ikke helt "bolt on" da....Fjerne oljepumpa?:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet November 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 men tilbake til b21 motorn, hvilke endringer ville eg tjene mest på( uten å bytte motor) :P høvle..? hvor mye..? porte..? effekt anl. ? kam...? nye gassere..? hvilke...? enkel eller dobbel...? er helt ny på dette her "trimme greiene" hihi... :P Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Originally posted by sløv men tilbake til b21 motorn, hvilke endringer ville eg tjene mest på( uten å bytte motor) :P høvle..? hvor mye..? porte..? effekt anl. ? kam...? nye gassere..? hvilke...? enkel eller dobbel...? er helt ny på dette her "trimme greiene" hihi... :P altså, jeg har hørt at 2 dobble forgassere gir en forgassermotor like mye hk som en tilsvarende injection. dvs. du kan vel forvente en 10-20hk Men: Du får mer NM enn inj. bilen, da den allerede har mer nm. (iallefall b230a har mer nm enn b230e). Det er bare 2 mer nm, men den får jo en del ekstra med dobble forgassere. En trimkam gir vel 10-15% max Effektanlegg påstår folk gir 10-15%, men jeg vet ikke om det stemmer helt. Kanskje 5% er mer rèellt? Du kan også ha grenrør, som gir litt.. Du kan ikke ha for lite motstand i eksosen, da taper du bare effekt! Ellers, porting gir litt, effektfilter gir noen usle %. Jeg tror ikke du klarer mer enn 150hk med effektanlegg, effektfilter, dobble gassere og trimkam. ps. tror, da jeg har ikek testet selv. husk: 2 x dobble forgassere: 5-6.000kr forgassermanifoil til 2 x dobble gassere: 1000-1500 (tror jeg) link til forgasserene: xxkr trimkam: $$$ effektanlegg: 2-3.000kr effektfilter: 200-800kr etc etc blir fort mye peng av dette. ang økning av komp. husk at da trenger du sterkere gnist! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.