Gå til innhold

handleliste

Ranger emnet


sløv

Anbefalte innlegg

Forgassermanifold til doble gassere?? Hva mener du med det DaButcher?

 

En B21A er vel ikke stort å koste på egentlig.

Få i så fall tak i en B23E med 405topp, sett i langslagsveiv og juster litt på bensintrykket.

Samt grenrør og effektanlegg.

 

Dette er vel noe av det som kan gi mest effekt i den prisklassen der, kan vel håpe på 170-180hk.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Forgassermanifold til doble gassere?? Hva mener du med det DaButcher?

 

En B21A er vel ikke stort å koste på egentlig.

Få i så fall tak i en B23E med 405topp, sett i langslagsveiv og juster litt på bensintrykket.

Samt grenrør og effektanlegg.

 

Dette er vel noe av det som kan gi mest effekt i den prisklassen der, kan vel håpe på 170-180hk.

 

http://www.kgtrimning.com/insug.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang økning av komp. husk at da trenger du sterkere gnist!

 

hva sterkere gnist...? altså mer kraft fra coil...?

 

men eg er vel ikke ute etter mer enn ca 150hk med det første lissom.. :P

 

hva kan eg regne med i dreiemoment da...? noen som vet eller kan regne på sånt..?

Året's sitat : "Lakendrifting"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry offtopic'en

 

men jeg lurte på om det er noen som vet hva det koster å få laget/sveiset nytt innsug til dobble gassere??

 

har to webergassere med innsug og "alt tilbehør" fra saab 2.0l (de har AKKURAT lik utseende som volvogassern jeg har på motoren, alltså en b21a...)

 

(er usikker på størrelse, noen som vet hvor jeg skal se for å finne ut størrelse?) men jeg vet at på saabmotoren ga de ca 10hk mer uten noen andre påvirkninger...

 

vil det gå ann å justere de slik at de kan brukes på en b21a hvis jeg får sveiset innsug??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

alle gassere passer i teorien på alle motorer, bare du har et innsug som passer

 

ja. det kunne jeg tenke meg.. MEN :rolleyes:

 

mye stress å få de RETT justert etter montering?

 

har sett litt mere på gasseren og det er av typen (zenith 150)

 

men er det bare å få sveiset innsug å sette på å prøve seg frem eller er det noe jeg må gjøre, hva må "festes" på innsuget av slanger osv ?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår