ss242 Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Forgassermanifold til doble gassere?? Hva mener du med det DaButcher? En B21A er vel ikke stort å koste på egentlig. Få i så fall tak i en B23E med 405topp, sett i langslagsveiv og juster litt på bensintrykket. Samt grenrør og effektanlegg. Dette er vel noe av det som kan gi mest effekt i den prisklassen der, kan vel håpe på 170-180hk. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Originally posted by nissan s13 Forgassermanifold til doble gassere?? Hva mener du med det DaButcher? En B21A er vel ikke stort å koste på egentlig. Få i så fall tak i en B23E med 405topp, sett i langslagsveiv og juster litt på bensintrykket. Samt grenrør og effektanlegg. Dette er vel noe av det som kan gi mest effekt i den prisklassen der, kan vel håpe på 170-180hk. http://www.kgtrimning.com/insug.htm Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Sorry, leste feil:o Lurer på om jeg begynner å få dysleksi nå?? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet November 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 ang økning av komp. husk at da trenger du sterkere gnist! hva sterkere gnist...? altså mer kraft fra coil...? men eg er vel ikke ute etter mer enn ca 150hk med det første lissom.. :P hva kan eg regne med i dreiemoment da...? noen som vet eller kan regne på sånt..? Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Er du ute etter ca 150hk, så kjøp en B23E! Husker ikke akkurat hvilken årsmodell, men de kom med 140hk originalt. Grenrør og effektanlegg så er du allerede over 150. Og da går det MYE billigere på forbruket, enn en B21A med doble gassere. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Sorry offtopic'en men jeg lurte på om det er noen som vet hva det koster å få laget/sveiset nytt innsug til dobble gassere?? har to webergassere med innsug og "alt tilbehør" fra saab 2.0l (de har AKKURAT lik utseende som volvogassern jeg har på motoren, alltså en b21a...) (er usikker på størrelse, noen som vet hvor jeg skal se for å finne ut størrelse?) men jeg vet at på saabmotoren ga de ca 10hk mer uten noen andre påvirkninger... vil det gå ann å justere de slik at de kan brukes på en b21a hvis jeg får sveiset innsug?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 alle gassere passer i teorien på alle motorer, bare du har et innsug som passer Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by Mambo alle gassere passer i teorien på alle motorer, bare du har et innsug som passer ja. det kunne jeg tenke meg.. MEN :rolleyes: mye stress å få de RETT justert etter montering? har sett litt mere på gasseren og det er av typen (zenith 150) men er det bare å få sveiset innsug å sette på å prøve seg frem eller er det noe jeg må gjøre, hva må "festes" på innsuget av slanger osv ?? :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 i teorien ja men det er utrolig mye styr å få dem justert riktig.. ihvertfall uten skikkelig utstyr og kunnskap :) men gå for noe weber/dellorto etc da Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.