Gå til innhold

Frode Engelund

Ranger emnet

Vebba

Anbefalte innlegg

Noen som har sett den kadetten engelund har bygd opp? Helt sykt, klarer aldri å komme over den bilen, der er rett og slett SNAXY :D Står på siden at han driver å skifter motor i kadetten nå, noen som har peiling på hva han skal stappe inn?

Url til sida hans: http://www.engelund-racing.com/

1987 Ford Scorpio 2,9i GL

1983 Ford Granada 2,8 GL

En god sladd forlenger livet!

Volvo har TIC, Ford har TIKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det men husker ikke... Den er gromm :D

Han er ikke riktig justert, hehe... Ingen som putter LET i en Olympia :lol:

Men håper han blir ferdig med kadetten snart så han kommer seg på noen treff med den... Omegaen hans er ikke så spennede ;)

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZombiE

Jeg har hørt det men husker ikke... Den er gromm :D

Han er ikke riktig justert, hehe... Ingen som putter LET i en Olympia :lol:

Men håper han blir ferdig med kadetten snart så han kommer seg på noen treff med den... Omegaen hans er ikke så spennede ;)

Nei, det er liksom kadetten som er hans livsverk... Håper han blir ferdig og kommer seg til rudskogen til sommern :D Da skal hvertfall jeg dit og se ;)

1983 Ford Granada 2,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kadettcp

Tror han skal bytte ut blokka i jern til ei alu blokk(Lt-1) tror den veide rundt 36kg bare reine blokka:D

Da er d jo ingenting på den bilen som er orginalt lenger.... Litt kjedelig d og...

1983 Ford Granada 2,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har alldri vert normal og kommer alldri til og bli det....

men han er en RESER på og skaffe deler... tar bare ca 1-1,5 år!!!!

og det er ingen spesial deler....

men kadetten hans blir kul, den kommer ikke på veien før tirligstT 2006 ... nå bygger han seg en omega som den grønne drifting bilen med BMW alpina motor i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by Hersker Hans

LT1 er jern, er vel LS1 han skal bruke hvis det er alu?

Kunne vært, men den det er bilde av, og står om på hjemmesiden er ei 1.gen SB alublokk fra Donovan. Ren ettermarkedsdel, og sikkert hyggelig høy pris på den ;)

Jeg's har jo WP's Motovn tilsalgs... Billigere enn jeg trodde, men Donovan er kjent for å være solide (race) deler også da.

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prrfnbr=202488&prmenbr=361

Vebba:

Var det sarkasme om "ikke noe originalt mer..."? (Så ingen smiley...) Kan ikke akkurat kalle en Chevy støpejerns V8 med twinturbo originalt i en Kadett C ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Chevy350

Kunne vært, men den det er bilde av, og står om på hjemmesiden er ei 1.gen SB alublokk fra Donovan. Ren ettermarkedsdel, og sikkert hyggelig høy pris på den ;)

Jeg's har jo WP's Motovn tilsalgs... Billigere enn jeg trodde, men Donovan er kjent for å være solide (race) deler også da.

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prrfnbr=202488&prmenbr=361

Vebba:

Var det sarkasme om "ikke noe originalt mer..."? (Så ingen smiley...) Kan ikke akkurat kalle en Chevy støpejerns V8 med twinturbo originalt i en Kadett C ;)

Hehe... D var faktisk litt seriøst ment. Nå er jo ALT utenom chassiet byttet ut med noe annet, så d hadde jo vært artig om han faktisk hadde hatt EN ting orginalt på bilen og, ikke bare noe annet. Men "looken" blir vel den samme håper jeg :)

1983 Ford Granada 2,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider