corollapower Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Hei Har ei venninne på jobben som kjører E 36 318 og snakkte om at bilen var så lett på ræva om vinteren.. Etter å ha mobba a ganske mye for ikke å vite at BMW jo har bakhjulstrekk og at sånt lett skjer da så kom jeg til å tenke på en ting: Finnes det noe liknende som originale lodd eller noe en kan hive baki vinterstid for litt bedre grep eller noe?? Eller er det bare å hive en sementsekk eller noe slikt morsomt baki evt. hvor mange kilo kan en egentlig bruke før det slår ut mot sin mening igjen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 2 sekker med singel fungerer greit. Jeg kjører derimot med 2 dekk/felg i baggasjerommet og det fungerer greit det også. Ikke spør om kilo fordi jeg vet ikke vekt. Alt er bedre enn ikke noe Alternativt så kan hun leie en dverg til å legge baki der, utrolig greit når det skal dyttes også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Har ikke 318 tilnærmet 50/50 vektfordeling som alle andre da? Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by BMW-328 Har ikke 318 tilnærmet 50/50 vektfordeling som alle andre da? Joda, men det hjelper med litt vekt på ræven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 skal jo ligge maks bredt hele tia.. dumt med vekt som kastes fra side til side da..Så går bilen dårligere..hehe Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by BMW-328 skal jo ligge maks bredt hele tia.. dumt med vekt som kastes fra side til side da..Så går bilen dårligere..hehe Det er du et godt bevis på :P Jeg har basser og litt anlegg baki, og ellers noe verktøy samt reservehjul. Sitter bra på, og er kjempenkel å rette opp igjen når det slepper, trenger ikke bruke clutchen engang! Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by BMW-328 skal jo ligge maks bredt hele tia.. dumt med vekt som kastes fra side til side da..Så går bilen dårligere..hehe Derfor er det bra å ha noe som kan taes ut/inn ved behov. Ekstra stepphjul når jeg har barn i bilen Ingen ekstra vekt når jeg er alene. Jeg kjørte sidelengs til jobb i dag og fikk melding av en kamerat som hadde sett meg som ba meg rette opp bilen da det så helt sprøtt ut. Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by JuIius Derfor er det bra å ha noe som kan taes ut/inn ved behov. Ekstra stepphjul når jeg har barn i bilen Ingen ekstra vekt når jeg er alene. Jeg kjørte sidelengs til jobb i dag og fikk melding av en kamerat som hadde sett meg som ba meg rette opp bilen da det så helt sprøtt ut. Hehe Thats the spirit! :) Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Kjøp deg noe blylodd.....da for du ganske mange kg som tar liten plass..... Brukte dette endel i hiace`en Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet November 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Så en 30 40 kilo baki holder lenge? Bare a finner noe tungt som holder seg i ro baki der liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Putt en lettlurt fjortiss baki der :D Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Noen som egentlig vet ka "vinterprogrammet" på Automatkassen egentlig gjør utenom å låse kassen i 2.gir?? Skjønner ikke helt hva bmw har tenkt med den funksjonen, klarer seg like bra uten i grunnen... Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sibba Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Jeg har den funksjonen på min 325 automat og det den gjør er å slurer mer når den girer. Den girer vesentlig senere som gjør at man ikke får spinn på hjula ved giroverføring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Jeg legger nedi 2 fullspekka sandsekker. Dette kan jo også være ganske "nyttig" last hvis man først skulle bli sittende litt fast.. Hiv ihvertfall nedi noe nyttig baki der. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBuilder Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 ganske standard at fjørene er utslitte på e36, eller at en noen har senket dem, dette gjør jo selvfølgelig at bilen har et lite skrev, og dermed feil hjulstilling. Sett på original-fjører, gode dekk og du får en egentlig veldig god vinterbil, bare de er justert riktig. Sandsekk løsningen er litt for jalla, men for all del, fin løsning på en høgger bil!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg