Gå til innhold

E36 på vinterføre

Ranger emnet

corollapower

Anbefalte innlegg

Hei

Har ei venninne på jobben som kjører E 36 318 og snakkte om at bilen var så lett på ræva om vinteren.. Etter å ha mobba a ganske mye for ikke å vite at BMW jo har bakhjulstrekk og at sånt lett skjer da så kom jeg til å tenke på en ting: Finnes det noe liknende som originale lodd eller noe en kan hive baki vinterstid for litt bedre grep eller noe?? Eller er det bare å hive en sementsekk eller noe slikt morsomt baki evt. hvor mange kilo kan en egentlig bruke før det slår ut mot sin mening igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

skal jo ligge maks bredt hele tia.. dumt med vekt som kastes fra side til side da..Så går bilen dårligere..hehe

Det er du et godt bevis på :P

Jeg har basser og litt anlegg baki, og ellers noe verktøy samt reservehjul. Sitter bra på, og er kjempenkel å rette opp igjen når det slepper, trenger ikke bruke clutchen engang!

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

skal jo ligge maks bredt hele tia.. dumt med vekt som kastes fra side til side da..Så går bilen dårligere..hehe

Derfor er det bra å ha noe som kan taes ut/inn ved behov.

Ekstra stepphjul når jeg har barn i bilen

Ingen ekstra vekt når jeg er alene.

Jeg kjørte sidelengs til jobb i dag og fikk melding av en kamerat som hadde sett meg som ba meg rette opp bilen da det så helt sprøtt ut. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Derfor er det bra å ha noe som kan taes ut/inn ved behov.

Ekstra stepphjul når jeg har barn i bilen

Ingen ekstra vekt når jeg er alene.

Jeg kjørte sidelengs til jobb i dag og fikk melding av en kamerat som hadde sett meg som ba meg rette opp bilen da det så helt sprøtt ut. Hehe

Thats the spirit! :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske standard at fjørene er utslitte på e36, eller at en noen har senket dem, dette gjør jo selvfølgelig at bilen har et lite skrev, og dermed feil hjulstilling.

Sett på original-fjører, gode dekk og du får en egentlig veldig god vinterbil, bare de er justert riktig. Sandsekk løsningen er litt for jalla, men for all del, fin løsning på en høgger bil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider