Gå til innhold

Trimkammer til b230

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Hei alle...

 

Jeg og en kamerat satt og snakka litt igår og vi kom inn på tema om å sette in trmkammer på bilen hans... det er en 740 b230(e) ? alså 2,3 literen med 131 hk og injection ? (jeg har ikke mye peil på volvo)

 

Det jeg lurer på er det kammer til denne koster ? hvor mye effekt ? noen som har liggende ?

 

(er ikke sikkert han skal ha så det er sagt)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei!

skal man montere "trim"kam, kan INGEn si hvor mange % effektøkning det vil bli! det har sååå mye å si på tilstanden til motoren!

 

har du en slitt motor, vil ikke jeg ha satt inn bare trimkam! man får så lite igjenn for pengene! selvfølgelig vil bilen gå bedre, men den vil begynne og bruke mer bensin, ofte så mye at det ikke blir verdt pengene! tenker på forholdet effekt/drivstofføkonomi!

 

skal man hive inn kvasskam, er det best å fortsette litt videre! f.eks. også kjøpe grenrør(headders) og større eksosanlegg, plane toppen, bedre innsug, porte toppene!

man trenger ikke gjøre alt, men plane toppen ca 1mm og skifte eksosanlegg er minimum...synes jeg!

 

men du? heller få han på tanken til å kjøpe amerikaner! det er tingen!!! så har han volvoen til bruksbil???

- The one and only -

- V8 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by the_Mopar

hei!

skal man montere "trim"kam, kan INGEn si hvor mange % effektøkning det vil bli! det har sååå mye å si på tilstanden til motoren!

 

har du en slitt motor, vil ikke jeg ha satt inn bare trimkam! man får så lite igjenn for pengene! selvfølgelig vil bilen gå bedre, men den vil begynne og bruke mer bensin, ofte så mye at det ikke blir verdt pengene! tenker på forholdet effekt/drivstofføkonomi!

 

skal man hive inn kvasskam, er det best å fortsette litt videre! f.eks. også kjøpe grenrør(headders) og større eksosanlegg, plane toppen, bedre innsug, porte toppene!

man trenger ikke gjøre alt, men plane toppen ca 1mm og skifte eksosanlegg er minimum...synes jeg!

 

men du? heller få han på tanken til å kjøpe amerikaner! det er tingen!!! så har han volvoen til bruksbil???

 

hehe...har volvo til bruksbil ja, men han kommer nok med en amcar en vakker dag skal du se ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår