Ottesen Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Hei alle... Jeg og en kamerat satt og snakka litt igår og vi kom inn på tema om å sette in trmkammer på bilen hans... det er en 740 b230(e) ? alså 2,3 literen med 131 hk og injection ? (jeg har ikke mye peil på volvo) Det jeg lurer på er det kammer til denne koster ? hvor mye effekt ? noen som har liggende ? (er ikke sikkert han skal ha så det er sagt) Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Sjekk bcb.no Står en del om kammer der og effektøkning i % hvis jeg ikke husker helt feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_Mopar Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 hei! skal man montere "trim"kam, kan INGEn si hvor mange % effektøkning det vil bli! det har sååå mye å si på tilstanden til motoren! har du en slitt motor, vil ikke jeg ha satt inn bare trimkam! man får så lite igjenn for pengene! selvfølgelig vil bilen gå bedre, men den vil begynne og bruke mer bensin, ofte så mye at det ikke blir verdt pengene! tenker på forholdet effekt/drivstofføkonomi! skal man hive inn kvasskam, er det best å fortsette litt videre! f.eks. også kjøpe grenrør(headders) og større eksosanlegg, plane toppen, bedre innsug, porte toppene! man trenger ikke gjøre alt, men plane toppen ca 1mm og skifte eksosanlegg er minimum...synes jeg! men du? heller få han på tanken til å kjøpe amerikaner! det er tingen!!! så har han volvoen til bruksbil??? Siter - The one and only - - V8 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Originally posted by the_Mopar hei! skal man montere "trim"kam, kan INGEn si hvor mange % effektøkning det vil bli! det har sååå mye å si på tilstanden til motoren! har du en slitt motor, vil ikke jeg ha satt inn bare trimkam! man får så lite igjenn for pengene! selvfølgelig vil bilen gå bedre, men den vil begynne og bruke mer bensin, ofte så mye at det ikke blir verdt pengene! tenker på forholdet effekt/drivstofføkonomi! skal man hive inn kvasskam, er det best å fortsette litt videre! f.eks. også kjøpe grenrør(headders) og større eksosanlegg, plane toppen, bedre innsug, porte toppene! man trenger ikke gjøre alt, men plane toppen ca 1mm og skifte eksosanlegg er minimum...synes jeg! men du? heller få han på tanken til å kjøpe amerikaner! det er tingen!!! så har han volvoen til bruksbil??? hehe...har volvo til bruksbil ja, men han kommer nok med en amcar en vakker dag skal du se ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.