Gå til innhold

Lader litt vel mye ?

Ranger emnet


Code-Man

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte litt i går kveld, å la merke til at Turboen plutselig laddet 1,3 bar.. Orginalt skal den ladde 1 bar min har laddet ca 1,1.. (Skiftet eksos og luftfilter) Det var KUN i 5 gear dette skjedde.. Å det skjedde ikke hele tiden.. skjedde kun 2 gang.. Prøvde å teste det flereganger uten at den laddet mere en 1,1..

Eksos tempen steig ikke nevneverdig (låg på ca 600C rett etter Turbo)

 

Noen forslag på hva som er pågang ????

 

(Bilen er 96 mod)

Subaru Impreza Drivers Club Norway

 

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min begynte å lade for mye i høst, måtte jeg mappe om unichippen.... Hva som er grunnen til at din kødder er ikke lett å si med tanke på at du kjører med original ECU.....Gå inn på http://www.impreza.nu og søk etter feilkoder på forumet, så vil du finne en bruksanvisning til hvordan man leser av feilkoder.....kanskje det kan løse noe av problemet.....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turn off engine

Locate the two ECU check connectors, for most cars they are located under the steering column and consist of a black plastic male and female connector, and a green male female connector. The exact location of the connectors varies with the different year models, but generally they are located under the steering column on the drivers side.

NOTE: sometimes they are still taped over with some small amount of plastic tape, so look hard, they will be there!

With the ignition OFF connect black to black and green to green.

 

Turn on the ignition.

 

The check engine light will flash. If it is a constant flash 0.5 seconds apart then there is no problem. If it is any other sequence check the number of flashes with the codes below:

 

a 1.3 second delay between flashes = 10

 

a 0.2 second delay between flashes = 1

 

11 Crankshaft position sensor

12 Starter switch - Starter switch is abnormal

13 Camshaft position sensor

21 Engine coolant temperature sensor

22 Knock sensor

23 Mass air flow sensor

24 Idle air control solenoid

31 Throttle position sensor

32 Oxygen sensor

33 Vehicle speed sensor 2

35 Purge control solenoid valve

42 Idle switch

44 Wastegate control solenoid valve

45 Pressure sensor / Pressure exchange solenoid valve

51 Neutral position switch (AT Only)

 

i.e. 2 x 1.3 sec flashes & 1 x 0.2 second flash = 21 - Coolant sensor.

 

Saxat från Scoobynet, ifall du inte har tillgång till ODB II eller Select Monitor utrustning.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår