Gå til innhold

skifte av clutsj

Ranger emnet

alfredo

Anbefalte innlegg

tja, hvis du ikke er litt erfaren eller ikke har kunnskap om dette fra før vil jeg anbefale at du har med deg en mekaniker eller en som har litt peil da det er litt stress å skifte clutch :D

Som f.eks at du må løsne motorfester, heve/senke motoren for å få bytta clutchen :) Måtte iallefall det på min 3'er

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chr1z

tja, hvis du ikke er litt erfaren eller ikke har kunnskap om dette fra før vil jeg anbefale at du har med deg en mekaniker eller en som har litt peil da det er litt stress å skifte clutch :D

Som f.eks at du må løsne motorfester, heve/senke motoren for å få bytta clutchen :) Måtte iallefall det på min 3'er

Det er akkurat dette med motorfestene jeg lurer på

eg er ganske erfaren med skruing, dfa jeg er utdannet maskinsjef for båter. Den eneste forhjuldrevne bilen jeg har skiftet clutsj på er en Trabant for sikkert 30 år siden

alfredo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heldigvis to kompiser som er mekanikere, men de måtte løsne på fremre motorfeste, og det til høyre slik at de kunne heve motoren slik at de fikk av den gamle clutchen. Men nå er ikke jeg så veldig mekanisk av meg, så finnes sikkert noen andre her som kan gi deg bedre svar enn meg:) Nå har jeg en en litt spesiell motortype så jeg vet ikke om det er litt forskjell der.

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til å bytte på min i jula, har ikke gjort dette før på golf 3 men på celica, 240 og sierra, og bakhjulstrekk er en drøm i forhold.

Men som han sier her slipper man å ta ut motoren men helt hvordan resten går for seg lurer jeg også på. skal hive meg på dette om en mnd så litt info hjelper alltids på :D

Så kom igjen dere allvitne internett mekanikere.

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider