Gå til innhold

Montering av 90 fangere

Ranger emnet

Golf2_fanatic

Anbefalte innlegg

Fikk 90 fangerene mine i går. Ser på innsiden av front og bakfanger at det er fester på begge sider. Det er vel disse som skal tilpasses.

Men jeg fikk kun med 2 sånne "festebrikker". Har jeg fått 2 for lite?

Fikk også en slags firkant med en bøy då, som skal klipses på ett eller annet. Hva i huleste er det for noe? Noe som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du forklart det der litt bedre så kanskje folk har forstått deg... riv av de gamle fangerne skrudd med 4 bolter framme på rammevangene 2 på hver side... det er tre bolter der det er de to ytterste du skal løsne.. løsner du den i midten detter motor ned framme.. de feste klipsa skal på på sidene ... der må du sikkert borre noen nye hull... for at de skal sitte skikkelig.. bake passer de gamle festa inn i fangerfestet...

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Superkølla

Skjønte ikke en dritt av de festen på sida sjøl, når jeg sku ha på 90fangere, så jeg ga faen.

Hva du en gjør ikke gi faen i de... subba neddi mens jeg rygga og da knakk fronfangeren rett av på den ene sida.

Hvordan i alle dager gikk det for seg? Skjønte ikke dette? Hmm..

Da jeg bytta fulgte det med nye oppheng til fremfanger samt bakfanger,men bak gidda jeg ikke å bytte,da den hang rett med de gamle..

Originally posted by Golf2_fanatic

Fikk også en slags firkant med en bøy då, som skal klipses på ett eller annet. Hva i huleste er det for noe? Noe som vet?

[/Quote]

Det er ikke dekselet du skal ha over slepebøyla bak du mener nå?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et deksel over slepebøyla ja. Fant det ut når jeg så etter på fangeren.

Har et annet problem. Den ene bolten på fangeren bak vil ikke ut. Den sitter som støpt fast! Det er egentlig en 17 mm bolt, men man må bruke 16 mm for bolten er så slitt, men selv den glipper. 15 mm passer akkurat ikke.....

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem når eg skulla ha av den gamle fangeren bak.

på min så var det bolt på undersida og mutter på oppsida.

fant meg ein mutterkutter og knakk mutteren. funker fint som f..

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf2_fanatic

Det var et deksel over slepebøyla ja. Fant det ut når jeg så etter på fangeren.

Har et annet problem. Den ene bolten på fangeren bak vil ikke ut. Den sitter som støpt fast! Det er egentlig en 17 mm bolt, men man må bruke 16 mm for bolten er så slitt, men selv den glipper. 15 mm passer akkurat ikke.....

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få den ut?

sveise på eit nytt hode, så er det bare å skru:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager gikk det for seg? Skjønte ikke dette? Hmm.. Da jeg bytta fulgte det med nye oppheng til fremfanger samt bakfanger,men bak gidda jeg ikke å bytte,da den hang rett med de gamle..

Fikk bare med den firkanten med bøy på som golf2-fanatic skriver om jeg. Og den passa ingen steder.. Så jeg bare festa fangeren forran. Og når det da subba under så var det ikke noe som støtta på sidene, og da knakk det ene frontfeste. Det er jo trossalt bare hardplast som forbinder plasten og selve stålfangeren. Og det tåler jo ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gofle2

det er ikke gjenger i den i midten...

bare å løsne de to ytterste å dra ut fangern...

sku inn den nye og sett de i igjen... om der er frontplate der den nederste ta av den om du skal ha grøftelys i fangeren din..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jo seg selv at blinklys festene ikke passer overens når det er årsforskjeller på gang. må tilpasses. ikke tvinn ledinger. lodd de eller bruk sukkerbit i verste tilfelle. kabelsko går også.

De innvendige festen i fangern (på sidene) skal sitte skrudd fast. får med ombyggins sett når man kjøper nytt., har du ikke fått det? klag. det finnes to typer fester til skjermen, et rundt feste og et firkanta. det runde passer på de gamle fangerne og de firkanta til de nye. kjøper du en ny skjerm fra veng eller lignende vil man få med mulighet for de firkanta festene. så ikke kast de plastik bitene du skrur av.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider