Gå til innhold

Hjelp, jeg smalt...

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i sted og her i Bergen er det såpeglatt. I midt i en slak sving mister jeg veigrepet og jeg prøver å gå av gassen og trykke inn klutsjen for å få den til å ta igjen, samtidig svinge andre veien for å rette opp. Resultatet blir at bilen snurrer helt rundt og braser rett ut i grøften. "Heldigvis" så er det bare høyre forhjulet som får seg en trøkk, så nå må jeg holde rattet litt mot venstre for at bilen skal kjøre rett fram.

Hva tror dere kan ha hendt? Braste inn i en brøytekant og forhjulet traff dessverre en stein. Knuste hjulkapselen og greier.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nokktatt forstillinga di gitt.. er sikkkert bare en bæreamr ellerno støtte stag som er bøyd. nå er væffal camperen din gåen... få bytta dette og rett opp forstillinga di på en forstillings kontroll. så slipper du å slite ut dekka dine!

 

Har du flax er det sikkert bare bøyd en bærekule eller noe.

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt, aner ikke hva bilen din er en gang... vet ikkke hvordan opsett du har på forstillinga.

 

men kan si noe slikt, bærekule, ca 300k, bæreamr, kansje 1000kr +, stabstag kanske1500kr osv. som sagt du må bare løfte bilen din på bukk, så sammenligner du høyre og venstre side så ser du om noe er skeivt

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

som sagt, aner ikke hva bilen din er en gang... vet ikkke hvordan opsett du har på forstillinga.

 

men kan si noe slikt, bærekule, ca 300k, bæreamr, kansje 1000kr +, stabstag kanske1500kr osv. som sagt du må bare løfte bilen din på bukk, så sammenligner du høyre og venstre side så ser du om noe er skeivt

Regner med at du mener å kjøpe delene på f.eks Mekkonomen.

Disse er ofte under halvpris av orginal delene og ofte samme produsent..

 

Jeg byttet de bakre øvre bærearmene på fatters Passat her om dagen..

2 stk hos Mekkonomen var rundt 800 kr, mens 1 bære arm på VW var ca 750 (husker ikke eksakte priser i hodet).

Og det jeg fikk se når jeg henta de var at det var samme produsent og samme nummerne, var bare det at vw audi merket var slipt vekk!

Lurt å sjekke priser hvertfall før du bestiller noe..

 

Lykke til med forstillinga ;)

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Og det jeg fikk se når jeg henta de var at det var samme produsent og samme nummerne, var bare det at vw audi merket var slipt vekk!

Selv om de har samme nummer og merket er slipt bort vil ikke det si at det er samme kvalitet.

Mest sansynlig er det deler som p.g.a. små feil ikke blir vraket som originaldel og godkjent som uoriginal. Du merker helt sikkert ingen forskjell på delen, men på enkelte deler _KAN_ det være f.eks. at den ikke passer helt uten litt tilpasninger.

 

Jeg kjøper selv nesten bare uoriginale deler fordi jeg har gammel bil [1985].

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få en nabo til å se på bilen min nå etterpå. Prøvde bilen litt i sted. Den trekker ikke skjevt når jeg slipper rattet hvertfall. Eneste er at rattet sitter litt mot venstre når jeg kjører rett fram.

Felgen har også fått seg en liten bulk på kanten. Lurer på om dekket står litt skjevt innover i nedkant også... Er ikke sikker.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KooPa TropA

Selv om de har samme nummer og merket er slipt bort vil ikke det si at det er samme kvalitet.

Mest sansynlig er det deler som p.g.a. små feil ikke blir vraket som originaldel og godkjent som uoriginal. Du merker helt sikkert ingen forskjell på delen, men på enkelte deler _KAN_ det være f.eks. at den ikke passer helt uten litt tilpasninger.

 

Jeg kjøper selv nesten bare uoriginale deler fordi jeg har gammel bil [1985].

Det kommer sikkert ann på hvor du bestiller også..

Men jeg får vel ikke noe dårligere del hvis jeg går å bestiller rett fra fabrikken, (som mekkonomen gjør) i steden for å bestille det på et orginal verksted.

MEN, hvis man sammenligner med VENG f.eks, som produserer deler fra gammle presser, eller Biltema, som har en haug med deler som heter "biltema" Her har du absolutt ingen garanti.

Delene du kjøper på mekkonomen har faktisk garanti, og de forhanlder bare merkevarer...

 

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok neppe noen fare, så lenge bilen går relativt rett, du ikke har noen stygge vibrasjoner eller ulyder. Så ta time din du, du kan jo benytte muligheten til å få tittet på bilen når de først løfter den opp :) Kan jo være greit om de ikke sprøyter på masse guff på deler du skal skru på :) (men de gjør de vel ikke uansett)

 

Største problemet er at dekket blir fort slitt, så ikke bruk den mer enn høyst nødvendig :)

 

Og, sjekk priser begge steder, i vw/audi verden er det endel deler som er dyrere på mekonomen osv enn orginalt. (men så er jo også VAG relativt rimelige på deler faktisk)

 

nødløsningen hvis delene er dyre, du har lite kroner og varme klær er jo å se om en lignende bil står på en lokal høgger :) kan være greit å høre på mitsu om samme del passer fra flere modeller :)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabo`n så på bilen nå. Felgen har i hverfall blitt slått 3 cm skjev og hjulstillingen var ikke helt i hundre. Konklsjonen var at jeg bør kjøre minst mulig, men jeg kunne ta den på understellsbehandling.

Det rister litt når jeg kjører i 80, men det er sikkert mest pga felgen som er 3 cm skjev. Får et verksted til å fikse bilen. Kjenner noen som fikser det billig og skaffer det jeg trenger billig.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme hendte meg her om dagen... Bilen ville plutselig ikke følge svingen helt, og dermed var den inn i fortauskanten, traff et slikt kummelokk som på en måte er en del av fortauskanten...

 

Så på torsdag skal min på verksted for å få sjekket den.. Rattet mitt står nå bittelitt mot høyre når eg kjører rett frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår