Gå til innhold

Hjelp, jeg smalt...

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mambo

ta bilen inn på 4-hjuls kontroll, der går de over og skjekker alt før de setter på aparatene, så skjekker de om felga er sjeve, med aparatene, så justerer de forstillinga!! koster rundt 800-1000.- :)

 

4-hjulskontroll? Tar alle verksteder det, eller er det noen som bare har utstyr til å ta forhjulene... Men for min del så er felgen byttet ut og det var jo bare forhjulet som smalt i kanten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

 

4-hjulskontroll? Tar alle verksteder det, eller er det noen som bare har utstyr til å ta forhjulene... Men for min del så er felgen byttet ut og det var jo bare forhjulet som smalt i kanten.....

Ja det heter 4hjulskotroll, og du kontrollerer alle fire hjulene ved hjelp av sensorer.. Men det er stort sett forann du vil justere noe, siden det ikke er så vanlig å kunne justere noe på hjulvinkler bak..

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smallt inn i fortauskant i fjord... hehe... å bilen dro til venstre når jeg slapp rattet.. men da var det nok å skifte ut den felgen som ble bøyd.. var ikke noe annet som hadde skjedd. Mulig det er verre til deg men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ville frem til, er at når en 4-hjulskontroll skal tas så skjekker de hele forstillinga de for slakk/sjevhet og fyller luft i hjulene til riktig pund mengde.

FØR de setter på aparatene..

så kontrolerer felgene dine, om de er sjeve med aparatene.

for så viss alt er i orden så justerer de bare forstillinga, evt bakstillinga viss den er justerbar

 

viss de finner noe som må byttes under en sånn kontroll ringer de deg å forteller deg hva som må byttes viss du ikke har gitt beskjed om at det skal byttes..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

det jeg ville frem til, er at når en 4-hjulskontroll skal tas så skjekker de hele forstillinga de for slakk/sjevhet og fyller luft i hjulene til riktig pund mengde.

FØR de setter på aparatene..

så kontrolerer felgene dine, om de er sjeve med aparatene.

for så viss alt er i orden så justerer de bare forstillinga, evt bakstillinga viss den er justerbar

 

viss de finner noe som må byttes under en sånn kontroll ringer de deg å forteller deg hva som må byttes viss du ikke har gitt beskjed om at det skal byttes..

 

Det meste du sier her stemmer, bortsett fra: DE KONTROLLERER IKKE OM FELGENE ER SKEIVE MED APPARATENE. De ser helt sikkert på felgen om noe virker unormalt, og hvis de vet at du har vært borti noe ser de sikkert ekstra nøye. Men apparatene som brukes har ingen mulighet for å påvise skeivheter i felgen. Det de derimot gjør er å "justere bort kastet". Nå til dags regnes dette ut i datamaskinen, men på gammeldagse apparat må en gjøre det med 2-3 skruer på de apparatene man henger på hjulene. Denne justeringen er fordi det ikke skal være kast i apparatene når man roterer hjulene, og sier ingenting om det er kast i felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Actros

 

Det meste du sier her stemmer, bortsett fra: DE KONTROLLERER IKKE OM FELGENE ER SKEIVE MED APPARATENE. De ser helt sikkert på felgen om noe virker unormalt, og hvis de vet at du har vært borti noe ser de sikkert ekstra nøye. Men apparatene som brukes har ingen mulighet for å påvise skeivheter i felgen. Det de derimot gjør er å "justere bort kastet". Nå til dags regnes dette ut i datamaskinen, men på gammeldagse apparat må en gjøre det med 2-3 skruer på de apparatene man henger på hjulene. Denne justeringen er fordi det ikke skal være kast i apparatene når man roterer hjulene, og sier ingenting om det er kast i felg.

 

 

poenget er at viss felgen er da ganske skakk, så godkjenner ikke maskina felgen. ikke maskina vi har ihvertfall!

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår