Gå til innhold

Datsun KGC10 + RS Watanabe-hjul

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Ja, en sånn Skyline burde alle seriøse Japanbil-entusiaster eie. Etter min mening er GC10 Skylinen den råeste av de råe klassikerne fra The Land of the Rising Sun. Og veteran méd; ingen importavgifter!

EDIT:

En del info om klassiske Japanere finnes her:

HiroJapan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Ja, en sånn Skyline burde alle seriøse Japanbil-entusiaster eie. Etter min mening er GC10 Skylinen den råeste av de råe klassikerne fra The Land of the Rising Sun. Og veteran méd; ingen importavgifter!

ENIG!

Men , etter det jeg vet , er strøkne eksemplarer av disse syyykt dyre, dyrere enn R34'er og tilsvarende.. noen som kan bekrefte det?

Skjønner d egentlig godt jeg.... sykt feit bil , som man ikke bare kan gå å kjøpe liksom...

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt og lest, som kan være et problem med disse nydelige klassikerne, er at japanerne helst ikke vil se de forlate landet og at de derfor blir veldig dyre.

Uansett. Drar noen inn en slik bil, eller en annen strøken klassiker, så får de min fulle respekt :)

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, en original KPGC10, 2-dørs Skyline GT-R i nystand er svinedyr. At en slik godt kan koste like mye som R34 er ikke noe overraskende.

Nostalgic.co.jp - Her finnes masse biler og info om klassiske biler, tilogmed noen Europeiske. Men det er kanskje litt vanskelig å navigere her hvis en ikke kan lese Japansk.

EDIT:

Bilde tatt fra Nostalgic.co.jp og viser Solexforgasserne fra en GT-R 2000's S20-maskin:

DSC_9373.jpg

EDIT2:

Tegninger:

KPGC10.jpg

kpgc10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider